Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken BengSomEnSnut odlar Typhoon utomhus 2009!!

  • BengSomEnSnut odlar Typhoon utomhus 2009!!

    Posted by reaper on 2009-04-21 at 19:59

    Hej allihopa!

    Har hängt här på forumet ungefär ett halvår nu. Hunnit med en misslyckad pc-chassiodling (lyckades inte hålal värmen nere 😥 )

    Iallafall.. Jag köpte typhoon utav tanska för ett tag sedan :D 100st närmare bestämt :P. Dock inte säkert att jag kan plantera ut alla. På grund av att det skulle behövas så många gropar då…

    Har letat platser ett tag men har nästan alltid när jag kommit till platsen upptäckt att något är fel:( Iallafall så var jag på ett nytt ställe idag:D Och allt stämde:D plantorna kommer kunna utnytja solen optimalt och jorden är bra:D Jag grävde en grop som var ca 50cm djup, 50cm bred och 150cm lång. I den sådde jag 10 frön i 2 led. räknar med att ungefär hälften blir hanar och att 20-50% av honorna som blir över antingen också blir hanar, hermisar eller helt enkelt dör…

    Jag sådde i jorden som redan fanns på platsen. Jag har just nu ingen möjlighet att så i medhavd planteringsjord men det kan komma senare. Har ju som sagt 90 frön kvar.

    Hade bara en liten planteringsspade med mig idag så tror mig, även om gropen jag grävt inte låter så stor så tog den tid och kraft att åstadkomma:D

    Jag blandade ut jorden med 2nävar blåkorn (i korn form). För att den skulle bli lite mer näringsrik. Det växer ormbunkar på platsen vilket jag efter läsning här på forumet förstått skall vara bra:p. Vi får helt enkelt se.

    Ska försöka fixa en riktig spade till platsen, kan vara lite knepigt då jag bor en bit ifrån och enda sättet att komma dit är med cykel/gå. Ser ju lagom mystiskt ut när någon komemr och går med en spade:)

    Bilder kommer nästa gång jag varit där:)

    Peace!!!

    Jag har ingen möjlighet att

    replied 15 years ago 3 Members · 15 Replies
  • 15 Replies
  • hank_moody

    Member
    2009-04-21 at 20:03

    Kul med en till utomhusodling :) Lycka till!@BengSES wrote:

    Ska försöka fixa en riktig spade till platsen, kan vara lite knepigt då jag bor en bit ifrån och enda sättet att komma dit är med cykel/gå. Ser ju lagom mystiskt ut när någon komemr och går med en spade:)

    Köp en ihopfällbar spade, brukar finnas på t.ex. bilaffärer som biltema, mekonomen osv. Har för mig att jag har läst om någon som tipsade om en sån här på Swecan alldeles nyligen. Sökfunktionen kan säkert hjälpa, själv är jag för “trött” :D

    Lycka till som sagt, hoppas det går vägen!
    /Hanky

  • reaper

    Member
    2009-04-21 at 20:12

    Tack så mycket!

    Har inget biltema där jag bor. De har tydligen en “teleskop-spade” på coop bygg. men den kostar över 300kr, och då är det inte värt det…. :p

    Får se hur jag löser det:p får nog blir något mörk natt:D

  • reaper

    Member
    2009-04-21 at 21:29

    @Hank_Moody wrote:

    Kul med en till utomhusodling :) Lycka till!@BengSES wrote:

    Ska försöka fixa en riktig spade till platsen, kan vara lite knepigt då jag bor en bit ifrån och enda sättet att komma dit är med cykel/gå. Ser ju lagom mystiskt ut när någon komemr och går med en spade:)

    Köp en ihopfällbar spade, brukar finnas på t.ex. bilaffärer som biltema, mekonomen osv. Har för mig att jag har läst om någon som tipsade om en sån här på Swecan alldeles nyligen. Sökfunktionen kan säkert hjälpa, själv är jag för “trött” :D

    Lycka till som sagt, hoppas det går vägen!
    /Hanky

    Jag har en sådan ihopfällbar spade, köpte den för min utomhuodling förra säsongen. Det är en så kallad KLAS(Kort Liten Attack Spade), då kan ni säkert gissa vad man köper militärtillbehör, jo vårt allas ÖB. Kostar inte så mycket heller har jag för mig, köp en sån, det tycker jag.

  • reaper

    Member
    2009-04-22 at 05:08

    Lycka till!

  • reaper

    Member
    2009-04-22 at 07:38

    En minispetsspade finns att köpa på jula för 59:-

  • reaper

    Member
    2009-04-22 at 13:42

    @zanto wrote:

    En minispetsspade finns att köpa på jula för 59:-

    Tak för tipset:D Skall kollas upp!:D

  • reaper

    Member
    2009-04-22 at 14:02

    Lycka till!

  • reaper

    Member
    2009-04-22 at 15:57

    tack så mycket. Jag bor i zon 1 för de som undrar. Ska försöka ta mig dit och fotografera lite imorgon:D

  • bakabrunkaka

    Member
    2009-04-22 at 16:05

    Ska följas, Lycka till :D

  • reaper

    Member
    2009-04-25 at 19:52

    Var och kollade till mina blivande plantor idag.
    Kom dit och såg först ingenting. Men sedan såg jag att en liten mini hade tittat upp:D

    Såg även lite spår av rådjur:( 😈 Så jag gick och pissade lite runt om mitt spot…

    Kommer lite meningslösa bilder. Hittade inte digitalkameran så fick ta med mobilen. Om någon vecka har säkert fler tittat upp och kommer då fångas på bild:D


    Gropen. Svårt att bilda sig en uppfattning om storlek. Men den är ungefär 1.5 meter lång.


    Lite på omgivningen. Lite tråkigt att bilden blev så mörk dock:(

    Peace<3

  • reaper

    Member
    2009-04-25 at 22:28

    Trist med så dåliga bilder.

  • reaper

    Member
    2009-04-26 at 09:06

    Tycker samma:(

  • reaper

    Member
    2009-04-30 at 09:36

    Hej allihopa:)

    Jag och en polare gick upp lite extra tidigt imorse för att sticka till mitt spot och gräva:)

    Vi lyckades även få med oss 3st 50l påsar med planteringsjord:)

    Har även skaffat mig Dieselryder frön nu:D

    Frävde cirka 6 gropar på ungefär 15liter vadera.

    Har fortfarande inte hittat min digitalkamera så ni får dras med mina dåliga mobilbilder…. En utav mina Typhooner hade tittat upp:D

    Hade även besök utav en liten ödla:) Som absolut inte verkade vara rädd..:p (Den är mitt på bilden)

    Lägger Dieselryder fröna i blöt idag och skall förmodligen plantera dessa i början på nästa vecka:)

    Peace<3

  • reaper

    Member
    2009-05-03 at 22:18

    @BengSES wrote:

    Hej allihopa:)

    Jag och en polare gick upp lite extra tidigt imorse för att sticka till mitt spot och gräva:)

    Vi lyckades även få med oss 3st 50l påsar med planteringsjord:)

    Har även skaffat mig Dieselryder frön nu:D

    Frävde cirka 6 gropar på ungefär 15liter vadera.

    Har fortfarande inte hittat min digitalkamera så ni får dras med mina dåliga mobilbilder…. En utav mina Typhooner hade tittat upp:D

    Hade även besök utav en liten ödla:) Som absolut inte verkade vara rädd..:p (Den är mitt på bilden)

    Lägger Dieselryder fröna i blöt idag och skall förmodligen plantera dessa i början på nästa vecka:)

    Peace<3

    You go girl!! 😉

  • reaper

    Member
    2009-05-04 at 21:43

    Du måste fixa bättre kamera…. 😡

Log in to reply.