Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Auto AK47X Bilddagbok. (250W HPS i Garderob)

  • harlev

    Member
    2012-10-02 at 08:27

    ser nice ut & trevligt med en ny bildbok :)

    vad använder du för näring förresten?
    gl hf :)

  • cbmannen

    Member
    2012-10-02 at 18:24

    Näringen missade jag att skriva med. Jag använder mig av Gold Label Soil A och Soil B.

  • mrEclipse

    Member
    2012-10-03 at 12:53

    Ser riktigt nice ut, när förväntar du dig skörd?

  • cbmannen

    Member
    2012-10-03 at 17:43

    Jag beräknar skörd i slutet av Oktober. Men jag har ingen panik dom får blomma tills dom är helt klara :)

    Kommer börja titta med lupp dom kommande veckorna för att se hur trichomerna ser ut så det kanske blir lite tidigare det vet man ju aldrig.

  • TheOne

    Member
    2012-10-03 at 22:49

    Alltid lika roligt o titta in här o se att lite nya dagböker kmr :D !!! Lycka till med dina ak47! Kmr kicka in o följa =) !

    har även 50st auto ak47x frön som jag ska sätta ut nästa sommar :D!!

    därav kommer jag ha extra mycket koll på denna tråd! Peace and good luck man!! :D

    Edit!: Skulle vara nice om du kunde lägga upp lite bilder på hela setupen !! tycker de alltid är roligt o se!! :D inte bara massa bud/plant bilder hah! :D

  • cbmannen

    Member
    2012-10-04 at 20:20

    Hoppas sommaren blir bättre nästa år så du får ut en bra skörd :) 50st plantor kan nog ge en hel del :D

    Jag använder mig av en mycket simpel setup. Den består av en mindre garderob från Ikea med hål i botten för passivt insug och hål i taket med fläktar för utsug. Det funkar helt okej men jag kommer satsa på ett tält längre fram när jag blivit lite bättre på att odla.

    Självklart kan jag lägga upp några bilder. Hittade en bild som jag tog ganska tidigt under odlingen där man ser mer av utrymmet. Jag tog två nya bilder nu där du kan se hur det ser ut ovanför refelektorn.

    http://i1290.photobucket.com/albums/b526/olofgurka/tidigtiodlingen_zps2277b9d0.jpg
    http://i1290.photobucket.com/albums/b526/olofgurka/reflektorochupp_zpsdfe2592f.jpg
    http://i1290.photobucket.com/albums/b526/olofgurka/takvent_zps9736bbe3.jpg

    Jag kommer att uppdatera med fler bilder på plantorna snart :)

  • cbmannen

    Member
    2012-10-04 at 20:35
  • TheOne

    Member
    2012-10-16 at 18:15

    Ser grymt fint ut :-) !

    blir bara mer o mer sugen på att dra igång igen :D

  • spoony82

    Member
    2012-10-17 at 10:09

    Ska bli nice o se slut resultatet.
    Fint jobbat.

  • cbmannen

    Member
    2012-10-17 at 19:56

    Tack för kommentarerna :)

    Jag har börjat flusha plantorna nu och skall skörda om ca 2 veckor. Jag återkommer med mer bilder närmare skörden.

    Började med ett nytt projekt för några dagar sedan där jag kommer odla Female Seeds C99. Dom har precis börjat titta upp så jag återkommer med mer om det snart.

  • thaistick

    Member
    2012-10-18 at 23:27

    fick inge grepp om storleken pa plantan lr orna…

    auto seeds borde inte va svart fa med hela pa bild :D

    snyggt jobbat med budsen iaf ser fett ut :clap: .. men vore najs me natt brevis som en tandare for att fatta storleken osv..

  • doctordoom

    Member
    2012-10-21 at 08:10

    Trevlig grow :)

    Så fort man kommer in här och ser fina HPS buds så blir man lite lätt avundsjuk!

  • cbmannen

    Member
    2012-10-30 at 20:29

    Jag har skördat nu och håller ju nu på att kurera budsen. Har ingen våg för tillfället så kan inte ge nån vikt tyvärr.

    Nu har jag nytt projekt på gång med C99 som jag just nu håller på att dra upp.

    Riktigt nöjd med slutresultatet som är en perfekt blandning av bänget och kroppsligt rus :D

  • cbmannen

    Member
    2012-10-30 at 20:33
    thaistick wrote:
    fick inge grepp om storleken pa plantan lr orna…

    auto seeds borde inte va svart fa med hela pa bild :D

    snyggt jobbat med budsen iaf ser fett ut :clap: .. men vore najs me natt brevis som en tandare for att fatta storleken osv..

    Tackar för dom fina orden.

    Plantorna var mellan 50 – 55CM på höjden och jag valde att fokusera på budsen eftersom det var det som såg roligast ut. Men jag ska tänka på det när jag lägger upp bilder i framtiden att det kan vara intressant att se lite mer av setupen och plantorna.

  • razer

    Member
    2012-10-31 at 07:17

    Mycket fint ! Även jag skulle vilja se en tändare eller dyl vid en bud för att se storleken! :)
    Keep up tha good work!

    /razer :hippie:

Page 1 of 2

Log in to reply.