Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Arjen Haze #3 – Garderob, LE 200W

  • Arjen Haze #3 – Garderob, LE 200W

    Posted by tryffelfot on 2009-07-23 at 23:23

    Tänkte först skrika på hjälp efter att jag hittat stora gula fläckar på de nedre bladen.
    Men efter att ha kollat runt lite här insåg jag att det nog bara är kvävebrist i och med att det nu bara är runt 4 veckor kvar till skörden :P
    Men jag tar tillfället i akt att lägga upp lite bilder på min dam.

    Odlingen sker i en garderob på runt 50*60*200 cm.
    Under vegg och någon vecka in på blom användes en HPS 400W med coolshade.
    Fick dock dumpa den då det blev runt 34 grader varmt och problem med att behålla fukten.
    (Fungerade utmärkt under vegg men allt ändrades av nån anledning??)

    NU mer är det då ett stycke 200W LE med enkel reflektor och en LE bygglampa från biltema för o ge lite ljus till de nedre bladen.
    8,5 L självvattnande kruka.
    En blandning på cirka
    60% blomjord
    20% orkideekompost
    1-2%(??) Perculit
    resten är leca. dels två cm i botten och sedan uppblandat med jorden.
    Ställde krukan i ett fotbadsbalja och fyllde detta med vatten, stoppade ner en rökmaskin för trädgårds dammar.

    Byggde kolfilter på egen hand och har även en joniserare i samma rum som gaderoben (Joniserare från Jula, 89 kr :P )


    4veckor kvar!


    Ser nästan inte kolan för alla blad :P


    Brännskada eller naturlig kvävebrist??


    Brännskada eller naturlig kvävebrist??

    Kan ju tillägga att från mitten av plantan och upp är bladen helt ok och gröna. Mörkgröna längst upp och sedan blire bara ljusare och ljusare längre ner.
    Gött ska det nog bli i alla fall :P

    replied 14 years, 9 months ago 2 Members · 2 Replies
  • 2 Replies
  • bomben

    Member
    2009-07-24 at 12:40

    Fin! :)

    Ang. diverse problem så kan du änvända http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=11688

    @tryffelfot wrote:

    Fick dock dumpa den då det blev runt 34 grader varmt och problem med att behålla fukten.
    (Fungerade utmärkt under vegg men allt ändrades av nån anledning??)

    Beror på att den har växt och avger mer fukt :)

  • grabben

    Member
    2009-07-24 at 19:31

    ser ju bra ut :) men försök att göra bilderna lite mindre, lite jobbigt o kolla på så stora ;)

Log in to reply.