Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Arctic Sun 400W Stealthodling

  • Arctic Sun 400W Stealthodling

    Posted by reaper on 2009-10-18 at 16:19

    Jag kliver in som sproilans ny medlem här på forumet, har hängt här ett tag anonymt men jag tänkte att det kanske var dags att dela med mig av vad jag har hittat på den senaste tiden i mitt liv. Jag är helt grön när det kommer till odling så detta är altså mitt första projekt.

    Allt började med en IKEA Malm-byrå, 6-lådors varianten. Den röjdes ur och fick två st 38W LED-paneler med blandat blått/rött ljus installerade i snören från taket och 6 frön av strainen Arctic Sun sattes i blöt i ett kaffefilter. det tog några dagar och fröna grodde, sattes i jord och efter några dagar hade 5 frön tittat upp. Jag dokumenterade inget under den här perioden då jag bestämt mig för att till 100% hålla detta projekt hemligt för min omvärld. Så kom ihåg swecan, detta är exclusive för er! ;)

    Nåväl , åter till storyn. Av dom 5 fröna som jag satte så överlevde 2 stycken, varav båda var damer! Jag fimade båda i vegg men jag misstänker att jag misslyckades med fimningen då jag inte kan påstå att jag ser fler toppkolor . . jag gjorde ett försökt till på fimning på ena av dom precis när jag satte dom i blom men det verkade vara ett dumt val. Den har nu växt ca 2 cm på 4 veckor.. = )

    När jag satte dom i Blom bytte jag även lampa, en 400W hps inhandlades men det blir på tok för varmt i skåpet med denna men jag har planer på hur jag ska lösa det.

    Men skåpet stängt och hps igång ligger tempen på 36 grader, så nu står det öppet konstant och det luktar weed utav helvete i mitt place , tur för mig att ingen rör sig i närheten. :)

    När bilderna under togs låg tempen på 25.8 grader och luften på 40%.

    Välkommna In!

    En bild på den som fimmades två gånger

    Toppen på den andra, denna har jag fått binda ner för den växer som faen!

    Lite buskigt här inne!

    Försökte ta ett kort på hur lite den har växt sedan jag fimade den men min kamera suger lite tyvärr.

    Detta var allt jag har att bjuda på den här gången! Update kommer när jag slutat vara lat =]

    replied 14 years, 5 months ago 5 Members · 7 Replies
  • 7 Replies
  • softz

    Member
    2009-10-18 at 21:08

    nämen se så vackert ! känner nästan lukten av grönt härifrån ! :D

  • reaper

    Member
    2009-10-19 at 23:26

    Hehe ja det luktar ruskigt fint = ) är det så att dom luktar mer när lampan är på eller är det jag som inbillar mig ?

    Nåväl , vattnade dom förut idag sen har något kletigt svart gjort sitt resten av kvällen = )

  • Anonymous

    Guest
    2009-10-20 at 10:26

    Ser bra ut :)

  • outdoorfreak

    Member
    2009-10-21 at 23:40

    Arctic Sun är riktigt bra röka, det jag rökt va odlat i Kanada och väldigt potent! :P

  • reaper

    Member
    2009-11-23 at 20:09

    Lyckades ta 1 vettig bild på dom idag, 8 veckor i blom igår , är det dags att plocka dom snart ?

    helt okej skärpa för att vara taget med polarns mobiltelefon o.o

    Men vad tycker ni ? ska jag ta dom nu ? vänta 1 vecka ? jag har provsmakat liiite och kan lova att det är precis vad jag var ute efter :)

  • mortal

    Member
    2009-11-23 at 21:02

    En vecka till kan du nog vänta ser de ut som nästan. men har inte odlat den innan.

  • outdoorfreak

    Member
    2009-11-23 at 21:52

    Går nästan alltid vänta när det gäller att skörda!

    Jag brukar sikta på 100% bruna hår, men har kanske väntat till 98% som mest. Då är det ändå runt 3-4 veckor extra på den blomtid som angivits.

    happy smoking!

Log in to reply.