• ang. flo-grow 500

    Posted by reaper on 2009-05-18 at 05:34

    Jag har en flo-gro 500

    Jag vill bara veta så jag inte gör fel; Är det så att man odlar fram fröet i en liten jordkruka innan man börjar använda flo-gro?

    Och isåfall när sätter man över växten i flo-gro’n? och hur går detta till? Är det bara att ta ut växten ur krukan och trycka i den i vattnett med jord och allt? Eller ska man ta bort jorden (Dör inte plantan då?)

    Kanske en dum fråga men det framgår inte någonstans hur man gör och det måste ju vara samma sak för alla hydro-system?

    ALLA SVAR UPPSKATTAS! :)

    /Talltoker

    replied 14 years, 10 months ago 4 Members · 5 Replies
  • 5 Replies
  • tumstock

    Member
    2009-05-18 at 10:05

    Nu kör ju inte jag hydro men som jag fattat det så driver dom flesta upp plantan i bricketter av rockwoll osv först innan de kan sätta ner hela rasket i hålkrukor med coco motsvarande och sedan ner flogron.

    Du får gärna säga till sedan hur du tyckt att den fungerar, jag har själv kikat på den några ggr.

  • herr-j

    Member
    2009-05-18 at 10:59

    Jag har bara kört ner fröet i flo gron med Coco Bounce som medium 100% grobarhet

  • silver

    Member
    2009-05-18 at 15:05

    Jag gror mina frön i jiffys eller små grodankuber, då jag använder hydrocorrels som medium.
    Sticklingar är att föredra då du skall sålla bort hannarna är det svårt att
    inte skada honornas rötter.
    Det kan också finnas kvar rötter från hannarna som börjar att ruttna,
    och en hydrokultur bygger på att medium och näringslösning är så steril som möjligt.

  • reaper

    Member
    2009-05-18 at 17:11

    Tack för svaren! :)

    Så det går alltså att köra fröet i små krukor med sterilt medium innan man sätter i dom i flo-gron. Eller att köra direkt i flo-gron Herr J, fungerar det alltid för dig?

    Tumstock, ja, jag berättar gärna hur det går sen, tänkte köra igång om några veckor med den bästa utrustningen jag kan hitta. Kanske köra en bilddagok, men jag är lite nojig, är det verkligen säkert att lägga ut bilder här? Kan det inte användas som bevis eller något?

  • reaper

    Member
    2009-07-03 at 11:13

    Men du Herr-J jag har en fråga tror du att det går att köra samma frömetod i hydrocorrels på flogro som du kör med cocos i flogro? asså kan jag stoppa ner fröt direkt i dom hära hydrodorrels och bara tuta och köra :P ?

Log in to reply.