• reaper

    Member
    2002-08-13 at 19:56

    Detta kan ju vara en chans att få fram det i ljuset….Även om detta mest är ett strategiskt drag av fettot Göran, han har ju ingenting att vinna på invandringspolitiken. 😡

    Men å andra sidan, om Göran Persson som Sveriges (tyvärr) populäraste partiledare tar upp detta som en ny valfråga. Då kommer det antagligen komma upp på något debatt program (hoppas inte tabloid kanalen tv4 får programmet. Det blev så förbannat patetiskt sist de tog upp det). Fast å andra sidan (igen) så kommer de förmodligen tävla om vem som kan ge längst straff och sämst vård. 👿

    Men lite positivt är det kanske…eller nej. Det är det nog inte. Fast det sista som överger en människa är hoppet.

  • reaper

    Member
    2002-08-13 at 20:50

    Det första jag tänkte på iofs. när jag läste artikeln på drugnews va att det bara var valfjäsk, att han bara ville visa att han bryr sig om ungdomar som hamnar i “träsket” (vilket han antagligen inte gör på riktigt). Men om det nu händer något eller inte får vi ju se.

  • upinsmoke

    Member
    2002-08-13 at 21:08

    Ypperligt tillfälle att träda fram.. Intressant också med tanke på att regeringen inte har velat införliva krav och förslag på ökad repression i politiken. Kan bli kul. Och visst ja! De har ju tillsatt en knarkliberal tant som överdirektör vid Polisstyrelsen.

  • reaper

    Member
    2002-08-13 at 23:36

    Man börjar nästan bli lite optimistisk. Sveriges narkotikapolitik är ju så nerkörd och fuckad att botten nästan borde vara nådd nu. Om väl frågan kommer upp så kan man ju nästan inte gå på samma spår som vanligt utan att uppfattas som värsta idioten.

  • reaper

    Member
    2002-08-14 at 12:38

    det kan nästan inte bli annat än bra, det är bara att se sig om i resten av Europa. Förr eller senare måste vi lägga om håll. Jag förstår inte hur vi kan vara så blinda för andra länders erfarenheter, det är som att idiotförklara dem.
    Vi här vet ju sanningen om cannabis så vi har ju inget att oroa oss för.

Log in to reply.