Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling 600w HPS – temperatur på 31,6 – lösning?

  • juckmuck

    Member
    2008-08-29 at 01:12

    @Critter wrote:

    jag har en cooltube jag med, men temperaturen är mellan 24-30+
    Men min fuktighet är bara runt 40% Hur ska man få upp den på bästa sätt?
    Jag har en luftfuktare, men det gör nästan ingen skillnad. Har också testat vatten och jäst och ställt in men utan synbart resultat

    ta en 10l hink och lägg mycket vatten i den och så nånting hinken kan vara i och så halva handduken ner i vattnet och andra halvan hänger du utanför…det sänker värmen och ger även mera luftfuktighet

  • reaper

    Member
    2008-11-03 at 02:31

    Luftfuktighet är överskattat. Min mätare visar konstant — vilket betyder under 25% men det växer som fan ändå.

  • reaper

    Member
    2008-11-03 at 06:23

    @Ningishzida wrote:

    Luftfuktighet är överskattat. Min mätare visar konstant — vilket betyder under 25% men det växer som fan ändå.

    Fast nu handlade det ju om att få ner tempen och då hjälper högre luftfuktighet.
    Annars så tror jag om du, att så fort rotsystemen växt till sig så betyder det inte så mycket.

  • reaper

    Member
    2008-11-03 at 14:52

    31.6 *C är ju absolut ingen katastrof heller så du behöver inte ha sådär jätte bråttom, om det ens behöver fixas, klart det skulle ju vara en fördel om du får ner tempen lite :D

Page 2 of 2

Log in to reply.