Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken 600W HPS – 60DW & Speedy Gonzalez. Update: 11/12

  • annie10

    Member
    2011-10-22 at 18:29

    Ser fint ut,kul med fler autoblommor i bildbanken..hur kör du din ljuscirkel?

  • brananas

    Member
    2011-10-22 at 19:33

    @Annie10 wrote:

    Ser fint ut,kul med fler autoblommor i bildbanken..hur kör du din ljuscirkel?

    Ja kör på 20/4 :)

  • robinho

    Member
    2011-10-22 at 20:12

    Skaffa dig en fläkt som får dina blommor att svaja lite så blir stammen lite mer robust.

    Jag ska vara ärlig och säga att det är lite tungt att klicka på alla bilder du har, kan du inte lägga in bilderna direkt utan länk?

    Kommer du att ha din HPS lampa både till vegg och blom?

    Här ser du informationen som dina bilder visar: http://regex.info/exif.cgi?dummy=on&imgurl=http%3A%2F%2Fimg11.imageshack.us%2Fimg11%2F2346%2Fimg20111015144308.jpg
    Där ser allt bra ut..

    Jag håller tummarna för stor framgång!

    Lycka till!

  • brananas

    Member
    2011-10-22 at 21:46

    @robinho wrote:

    Skaffa dig en fläkt som får dina blommor att svaja lite så blir stammen lite mer robust.

    Jag ska vara ärlig och säga att det är lite tungt att klicka på alla bilder du har, kan du inte lägga in bilderna direkt utan länk?

    Kommer du att ha din HPS lampa både till vegg och blom?

    Här ser du informationen som dina bilder visar: http://regex.info/exif.cgi?dummy=on&imgurl=http%3A%2F%2Fimg11.imageshack.us%2Fimg11%2F2346%2Fimg20111015144308.jpg
    Där ser allt bra ut..

    Jag håller tummarna för stor framgång!

    Lycka till!

    Jag vet inte hur man lägger upp dom på något annat sätt:/ Ja, jag kommer köra med samma lampa hela vägen:)

  • brananas

    Member
    2011-11-25 at 01:19

    efter att ja börjat se lite blommor började jag med båda näringarna. 50ml på 10l står det att man ska sätta men ja har satt 20 på 10l och en droppe supervit. vattnar var fjärde dag.

    60dw har helt uttorkade gul-orangea löv längst ner som bara smulades sönder i min hand när ja tog på dom, upptill har dom lite fläckar på vissa ställen,
    sånä här: i41.tinypic.com/2dqrrxj.jpg (hittade bilden när ja sökte runt). dom är inne på 6:e veckan och är långa glesa och har bara popcorn överallt (((( inte ens en mainkola, dock lite “större” popcorn där uppe kanske.

    Speedy är korta och fetare, en stor kola på alla. Alla dem tre har lite såna där prickar på löven, inte så att det är på¨alla, och torra blad längst ner som på 60dw. Men den fetaste av speedy har i princip hela plantan full med gula blad och såna där prickar. Bara bladen längst ner som är gula och torra, resten är bara gula.

    Så man kan säga att alla lider av såna där prickar, mer eller mindre, torra blad alldra längst ner som går av när man rör vid dem.

    Det som känns konstigt är att bara en av speedy har gula löv över hela skiten(inte de som kommer ur budsen) och prickar medans de andra två bara har prickar och lite gula löv upptill bara.

    Vet att det blir svårt utan bild men prickarna ser ut som på bilden(kan vara lite större prickar)

    Är väldigt uppgiven eftersom att dom snart ska vara klara(ca2-3veckor) och det bara är speedy som ser hyfsat fet ut!

    Har dom inte i min närhet och kameran krånglade när ja var där, så ja kunde inte fota men det kommer imorgon! Hade givetvis kunnat fixa problemet snabbare om ja fotat efter första symtom och visat er, men har varit massa krångel och det känns som att detta kom väldigt plötsligt!

  • aztek

    Member
    2011-11-25 at 05:22

    skriv ett inlägg i sjukstugan med bild, så löser vi det! kan vara bränna eller PH fel? gula löv tyder ju på brist på (N) men du säger ju att du har använt näring, så skulle förmodlingen tro att det var PH fel så som du säger det. men jag är inte någon cthullu heller:) därför borde du skriva ett inlägg i sjukdtugan! :)

    lycka till!

  • puffovich

    Member
    2011-11-25 at 10:51

    Låter som näringsbrist tycker jag.

  • brananas

    Member
    2011-11-25 at 22:07

    @puffovich wrote:

    Låter som näringsbrist tycker jag.

    Känns konstigt eftersom jag har ganska näringsrik jord och använt mig av blomnäring. Kan det verkligen vara att ja vattnat med för lite näring? 😮 Fan, fattar inte vad ja gör fel. Aja får fixa kamerajäveln och fota så ni kan se på dem.

  • theone

    Member
    2011-11-25 at 22:21

    hur gamla är dom? om de gått över 3 veckor så brukar man oftast börja med näring, först i början halva dosen, sen ökar man till den dos de ska va efter kanske 2-3 vattningar.. (: .. ser riktigt bra ut de Brananas :) Lycka till !

    Mvh TheOne

  • dr-tryptamin

    Member
    2011-11-26 at 09:20

    håller du på och kyldar med ph- ph+

  • brananas

    Member
    2011-11-28 at 19:57

    Dom är +/-45 dagar. Dom kom upp väldigt olika fort. Jag har väl använt för lite näring :( vattnade iaf nu full dos så får se om dom repar sig. Har vattnat med jätte lite tidigare så de är väl det. Dom verkar dock inte ha stannat i växten 😮 Känns lite konstigt att speedy gonsales redan är full av orange/bruna hår, lite tidigt?

    Har fotat nu men har bara tillgång till en skit mobilkamera, så får ja en kabel imorgon så ja kan föra över bilderna! Nöp en liten bit av speedy och torkade i ugnen på 50 grader. Det funkar iaf:)

    En sak jag är lite ledsen över är att 2 av 60DW bara har små små popcorn överallt och är lång och gles. De andra två som är 2-3 veckor yngre är mycket buskigare än dem andra i motsvarande ålder:) Antar att det är för att jag vattnade med näringsvattnet i alla på grund av lathet. Hade bara en 10 liters dunk vatten så ja blandade och vattnade med samma men dem verkar ha mått bra av det :)

  • brananas

    Member
    2011-11-29 at 18:50

    Bilder

  • brananas

    Member
    2011-11-30 at 15:20

    Vad tror ni? Är det näringsbrist felet sitter i?

  • marijuanafarmer

    Member
    2011-11-30 at 18:13

    Jävlar vilka kass bilder! Skäms. Ser inte så mycket men tycker det ser ut som dom snart är färdiga och då brukar det dö blad nerifrån och och upp

    Lycka till

  • brananas

    Member
    2011-11-30 at 22:00

    @marijuanafarmer wrote:

    Jävlar vilka kass bilder! Skäms. Ser inte så mycket men tycker det ser ut som dom snart är färdiga och då brukar det dö blad nerifrån och och upp

    Lycka till

    Ja, ja skäms, men idag var jag och köpte en videokamera och den kan jag nog fota mycket bättre bilder med! Lägger mest troligt upp imorgon :)

    Antingen är speedy gonsales mycket snabbare än vad som nämns när man köper dom(65-75) eller är det så att man kan stressa dom på något sätt så dom blir klar snabbare? Bara en tanke. Dem är som sagt bara 50 dagar men det kanske är olika hur snabbt det bildas orangea hår.. 60dw växer dock som en snigel i budsväg…

Page 1 of 2

Log in to reply.