• reaper

    Member
    2002-07-22 at 15:13

    Kolla på hur gammla tanter och farbröder som har rökt sina Gula Blend i över 30 år ser ut. Grå och rynkiga och hängig hy.
    Troligen så får man det av Ganja också, om än inte lika skabbig för konsumtionen är ju inte lika stor.

    själv har jag fått små utslag i ansiktet när jag ätit cannabis, men det beror troligen på allergi.

    //K

  • ashtray

    Member
    2002-07-22 at 17:10

    Ne.. men när jag dricker alkohol så blir jag väldigt flottig i hyn dagen efteråt och får ibland finnar.

  • catrine

    Member
    2002-07-22 at 17:14

    saklart din hud kan reagera negativt pa cannabis val? jag har fatt ett eksem, den kinesiska herbal doctor jag traffade sa d berodde pa skunk. min kompis fick utslag i ansiktet, av skunk. (sa hennes herbal doctor iaf) 🙄

  • baltazar91

    Member
    2002-07-22 at 21:26

    Jag flyttar tråden till det medicinska forumet.

    För mig räcker det inte med vad en “herbal doctor” säger om saken. Jag tycker om att gå till naturläkare, men i detta fallet föredrar jag att se en riktig undersökning.

    Jag tror att Dumles teori är den mest troliga. Alltså att det mest handlar om att man äter sämre när man röker på.

  • super-mario

    Member
    2002-07-23 at 04:34

    Jag är väldigt skeptisk till att man skulle kunna få utslag av cannabis, om det inte just är någon typ av allergi som sätts igång när man äter det.

    Jag är för övrigt också extremt skeptisk till att just skunk skulle vara speciellt farligt på en massa olika sätt. Börjar det inte bli dags att avliva den myten? 🙄

  • reaper

    Member
    2002-07-23 at 11:18

    Jag får ofta finnar av att röka på, de dyker upp lagom till kvällen dagen efter.

    Och var försiktiga alla barn, skunk innehåller terpener som är samma sorts kemikalie som terpentiiiin..!

  • super-mario

    Member
    2002-07-23 at 11:30

    Radix, vi skulle avliva myten… inte blåsa upp den :D

    Och bara för att man röker varje dag så betyder det inte att man kan skylla alltifrån finnar till övervikt på den stackars oskyldiga plantan ;)

  • catrine

    Member
    2002-08-01 at 17:30

    men va fan…. jag far utslag av skunk okej? inte weed, inte hash, utan skunk.

    sa jag reagerar helt enkelt negativt pa skunk, jag har rokt tillrackligt lange och mkt for att kunna avgora det.

    jag sager inte att skunk ar skit som man inte ska roka (for let’s face it – klart som fan jag roker skunk anda) men JAG reagerar negativt av SKUNK. ingen fraga om saken. och jag tror sakert att det finns nga fler an jag som drabbas av det.

    och min herbal doctor ar min “riktiga undersokning”….

  • atouk

    Member
    2002-08-01 at 21:21

    Det är väl inte så märkligt det Catrine skiver? För att återigen jämföra med alkohol så finns det ju många som klarar av alkohol som öl och sprit, men får migrän av rödvin. Säger Catrine att hon får utslag av skunk så tror jag på henne i vart fall.

  • super-mario

    Member
    2002-08-02 at 12:30

    Ja precis, det är jag också nyfiken på. Folk verkar använda ordet skunk till så mycket nu för tiden, när det egentligen bara är en strain. Om man med skunk menar väldigt starkt gräs dock så har jag inga som helst invändningar mot att det skulle kunna påverka en lite speciellt på olika sätt. Men att en viss strain skulle göra det är jag skeptisk emot. Så catrine, vad menar du när du säger skunk?

  • catrine

    Member
    2002-08-02 at 12:39

    jag odlar ju inte, och vet inte heller sa mkt om framstallning sa jag har ju saklart lite problem med att exakt artbestamma. nar jag sager weed sa menar jag bushweed (det brungrona) och skunk ar for mig… …allt som luktar/smakar som skunk, helt enkelt det jag far nar jag koper skunk. jag far inte utslag av allt skunk, men det ar det enda jag far utslag av.

Log in to reply.