• fr

    Member
    2003-05-12 at 08:36

    Mer komplicerad film får man leta efter *rekommenderar* 8)

  • reaper

    Member
    2003-05-12 at 11:51

    Som jag har förstått det så får man i större delen av filmen följa händelserna i ett slags parallellt universum (“tangent universe”) som upphör att existera vid slutet av filmen, av någon anledning som jag inte känner till :) Det är en riktigt snurrig film, har faktiskt ingen aning om hur man ska få alla pusselbitar på plats. Hur som helst är filmen så fräck att jag får rysningar när jag tänker på den, och jag rekommenderar den lugnt till alla som inte nödvändigtvis måste ha allt förklarat ner till minsta detalj.

    Har inte sett den “under the influence” trots att jag har den på dvd, borde göra nåt åt den saken…

  • yogi

    Member
    2003-05-12 at 13:14

    Instämmer i att det är en grym film på många sätt tills man börjar kolla upp hur det verkligen ligger till. Jag avråder de som uppskattede den att kolla in http://www.donniedarko.com. Mystiken och det oförklarliga är ju det som gör filmen och att sedan få en hel det krystade förklaringar och kvasivetenskapligt dravel serverat förstörde iaf min bild av filmen.

  • reaper

    Member
    2003-05-12 at 14:59

    Jag tror inte heller handlingen ska analyseras.
    Smakfull rulle, bra musik, snygga bilder bra dialog och skönt samhällsironisk.

  • reaper

    Member
    2003-05-16 at 14:14

    Hehe såg denna film typ 4 dagar i rad :D Tror vi rökte innan varje gång också. Filmen blir sjukt djup när man rökt :> Men det är en skön stämning genom hela filmen. Gillar scenen när Donnie har en kniv och hugger mot rutan så början den vibrera :D Såg typ ut som han försökte hugga oss som satt och titta 😯 😉

    Peace!

  • reaper

    Member
    2003-05-19 at 13:19

    Såg den svensktextade versionen (Tack och lov efter att jag sett den utan text )

    Vad är bäst?

    A “Du är ett sådant skitpucko”
    B “Youre such a fuckass”

  • reaper

    Member
    2003-06-26 at 20:54

    I den textade versionen jag såg stod det: “Du är ett sånt fuckass!”

  • farull

    Member
    2003-06-26 at 23:32

    Har funderat rätt mycket på handlingen, men jag har fattat det som att Donnie hamnar i en sorts deja vu. Att han återupplever samma sak, med sitt undermedvetna (Frank) som minne?
    Har egentligen inte så stor betydelse hur man tolkar den. Den är störtskön ändå.
    – Yeah, you can suck a fuck! :-)

Log in to reply.