• Posted by reaper on 2003-05-11 at 06:55

    Bara att trycka ner ett kärna i jorden och vänta!!!
    Citruskärnor gror väldigt bra, jag har en citron jag planterade för 3 år
    sedan. den är ca 190cm hög nu, Kumquat på ca 50 cm, apelsin och grape
    som e helt nyplanterade (mellan 10-20 cm).

    Luktar mumma när dom blommar… 😉

    replied 20 years, 11 months ago 1 Member · 3 Replies
  • 3 Replies
  • reaper

    Member
    2003-05-11 at 13:08

    Kan ni som odlar lite “annorlunda” plantor, såsom grape et c, inte kunna visa lite bilder på dessa? Funderar själv på att plantera citron och apelsin.

    Växer plantorna bra ifall de bara får stå i fönsterkarmen eller har ni designade odlingsutrymmen med lampor och så?

    Peace.

  • reaper

    Member
    2003-05-11 at 17:23

    @zerohero wrote:

    Kan ni som odlar lite “annorlunda” plantor, såsom grape et c, inte kunna visa lite bilder på dessa? Funderar själv på att plantera citron och apelsin.

    Växer plantorna bra ifall de bara får stå i fönsterkarmen eller har ni designade odlingsutrymmen med lampor och så?

    Peace.

    Ska undersöka saken om att lägga ut lite bilder på citronen mm.
    fönsterodling duger alldeles utmärkt, fast den behöver lite extra ljus över
    vinterhalvåret om du inte vill att den ska tappa alla blad.

  • reaper

    Member
    2003-05-11 at 17:37

    @Tech2k wrote:

    @zerohero wrote:

    Kan ni som odlar lite “annorlunda” plantor, såsom grape et c, inte kunna visa lite bilder på dessa? Funderar själv på att plantera citron och apelsin.

    Växer plantorna bra ifall de bara får stå i fönsterkarmen eller har ni designade odlingsutrymmen med lampor och så?

    Peace.

    Ska undersöka saken om att lägga ut lite bilder på citronen mm.
    fönsterodling duger alldeles utmärkt, fast den behöver lite extra ljus över
    vinterhalvåret om du inte vill att den ska tappa alla blad.

    Har du drivit upp citronen från frön? Jag läste på en sida (vars url jag postade i en annan tråd förut, http://www.odla.nu/artiklar/citrusvaxter_hemma.shtml ) att det skulle innebära svårigheter att få frösådda plantor att blomma. Det är ju det som känns mest intressant, att odla från början med “egna” frön. :)

Log in to reply.