Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen 500 för brunt värt eller ?.

  • 500 för brunt värt eller ?.

    Posted by reaper on 2007-06-29 at 23:55

    Tycker ni det är värt 500 kr för 5 G brunt ?. Det är vad dom vill ha stan nu för rökat. Det skall vara tungtbrunt säger dom. Enligt mig är det över pris. Brukar max ge 250-350 för standard röka max 400 för mycket bra röka. Skall jag köpa eller ?. Finns inget annat i stan har frågat 3 kranar å alla vill ha 500 för 5 G. Å det brukar fint grönt kosta.

    replied 16 years, 10 months ago 4 Members · 10 Replies
  • 10 Replies
  • reaper

    Member
    2007-06-30 at 00:02

    Det är sånt som får en att vilja odla själv. Överpris för skit, ringa rundor, stå och vänta osv.

  • reaper

    Member
    2007-06-30 at 00:04

    Har man torka så är det väll ok.!

  • reaper

    Member
    2007-06-30 at 10:07

    Jag kan betala 100 per gram om det är dunderröka. Jag köpte zero-zero för det priset och den räckte väl tre-fyra gånger längre än vad hasch brukar göra. Så rent ekonomiskt var det ett klipp!

    Men riktiga män (och kvinnor!) odlar sitt egna!

    /Boogie

  • reaper

    Member
    2007-06-30 at 10:46

    det här problemet existerar inte i min del av landet..alltid ett brett sortiment.. :D gör som fåglarna..flytta söderut. 😉

  • reaper

    Member
    2007-06-30 at 12:37

    tja om det är bra skit så. Även fast jag själv inte är lastgammal (29) har jag har de senaste 10 åren mest köpt mitt röka av lite äldre rutinerat folk och då har standardpriset på brunt alltid varit 300, 400 för dundergräs och någongång 350-400 för dunderbrunt och det har alltid varit korrekta femmor. Mina äldre kranar har åkt på “semester”, tappat kontakten, eller lagt av så det senaste året har jag haft mer kontakter med yngre flummare 20-25 och där verkar nästan standardpriset vara 500 för standard/medel/bajs-marroc 😯 . Ringde en av mina nya vänner för någon månad sedan och ville ha hjälp han sa att den enda han kunde fixa var från en kille som sålde “3:or” (som förmodligen inte ens var 3:or) för 500 😯 (är du här A?). Jag var skitsugen och hade cash så jag funderade faktiskt på det men kunde bara inte betala dom stålarna av ren stolthet. Tycker att alla ska vägra dessa ockerpriser hur sugna och hur mycket cash ni än har.Det ordnade sig så till slut att jag köpte en “femma” som såg rätt ynklig ut för 500 😥
    Det verkar som det är en “sellers market” bland de lite yngre nuförtiden.
    Stötte ihop med några flummare på typ 22-26 för någon månad sedan och frågade om de hade en släng eller halvsläng att sälja. “Ja du kan få en bit men jag skulle gärna ta en hundring för den”säjer killen. “Visst det är lugnt” säger jag och förväntar mig att han ska slänga upp en bit på mellan 0,7-1,2g vilket alltid har hänt mig annars i situationer som denna. Blev förvånad då biten såg ut att var typ 0,3g 😯 . Jag kände mig tvungen att pruta ner priset till 60spänn :P vilket han verkade tycka va döknäppt. Det var iofs mjukt och fint men det räckte bara till tre små holkar åt mig och polaren. När jag köpt hundra-slängar av äldre folk har det räckt till en och en halv rökkväll år två pers. Snubben kanske är medlem här 😳 , det kanske är tiden som sprungit i från mig eller det faktum att jag handlat mycket av äldre som mest ser det som en tjänst åt mig att sälja en hundrasläng?
    Har iofs en annan yngre kontakt “on and off” som säljer 5g dundergräs för 500, vilket är rätt ok.

  • reaper

    Member
    2007-06-30 at 12:38

    edit:dubbelpost

  • bone

    Member
    2007-06-30 at 12:45

    Här kostar bra brunt 100:-/g, kan kosta 400:-/5g om man har rätt kontakter o om säljaren har nån kasse lr två. Gräs finns väldigt sällan. Standard e det väldigt få som säljer, för dom som säljer röker samma som det dom säljer..

  • kiwi

    Member
    2007-06-30 at 12:49

    Där jag bor kostar det där gulbruna huvudvärkshaschet 400 jävla spänn!

    Jag vägrar handla lokalt längre när det ska kosta så och man blir inte ens vad jag kallar för hög på det rökat. När jag enbart rökte hasch förr så bilade jag till Stockholm en gång i månaden för att hämta upp stash. Det gör kranarna här i stan också, bara det att dom inte hämtar hem BRA saker utan skit som dom sen säljer för dubbla priset.

    Stöd inte sånt här! Köp lite lampor och fröer för pengar du ändå skulle lagt på skitröka så kommer du känna dig som en nöjd person om tre månader.

  • reaper

    Member
    2007-07-02 at 01:05

    näe 500 aldrig kanske för gräs om du har oflyt max 350 för dunder

  • mellow

    Member
    2007-07-02 at 13:09

    Betalade 600 kr för typ 5g gräss i Gbg, hemodlat typ med mycket fan leaves. Men vafan gör man när man har dåliga kontakter..

    Man får ju ta det man hittar, sådana kranar försvinner dock snabbt från mobilen när bättre dyker upp..

Log in to reply.