• Posted by reaper on 2003-03-25 at 13:06

    det ska nog gå bra om du inte e borta mer än 4 dagar eller nått sånt vattna ordentligt innan du åker. den lär väll inte vara så stor så att den suger jätte mycket vatten. Annras kan du ju anlita en kompis som vet om din odling och säga åt han att vattna den varannan dag eller nått sånt.

    replied 21 years ago 3 Members · 6 Replies
  • 6 Replies
  • reaper

    Member
    2003-03-25 at 14:29

    Jag skulle nog föreslå att du anlitar en vän som kan sköta om dom åt dig.

    Jag och en kompis var ute i ett par dar..närmare bästemt 5 dagar.. det blev för mycket för dom små stackarna. 😳

    Men om det inte rör sig om mer en en dryg helg så är det nog lungt!

    Det är bara hålla tummarna.

    Lycka till

  • josef_k

    Member
    2003-03-27 at 16:22

    Annars är ju en klar favorit självbevattnande krukor, där en skiva med massa hål, alternativt ett nät ligger någon decimeter från botten av krukan och låter rötterna växa ner och suga upp så mycket vatten de behöver. Fungerar bra, men även sådana krukor måste ju fyllas på efter en tid.
    Det går ju att fixa till hyffsade egna självbevattnande krukor om man har mycket lecakulor i botten och ett stort (högt) fat undertill med stor vattenreservoar.

  • paddington

    Member
    2003-04-03 at 20:13

    Jag tänker lämna mina 2 afghaner i full blom under en 400W HPS i en hel vecka nu. Kan ju inte planera sitt liv efter ett par plantor. Frågan är då hur man skall lösa det utan att döda dem?

    Antingen ställer jag krukorna i en plastlåda som jag fyller upp med ett par liter vatten (3-4 cm djup). På så vis finns det mer vatten men det kanske dränker dem?

    Alternativ två är att helt enkelt plantera om i stora lådor a´10 liter för att på så vis se till att de håller lite fukt hela veckan. Plantorna är ganska töstiga och behöver vatten var dag just nu. Hur bör jag lösa detta?

  • paddington

    Member
    2003-04-19 at 11:27

    De dog, trots ett par liter vatten i varje 10 liters hink före avresa. Helvete också.
    😥

  • paddington

    Member
    2003-04-19 at 23:55

    Tack Genie för din härliga attityd. Uppskattas. Har några fröer och tydligen även plantor(!) så det klarar sig dock. Nu har jag goda nyheter nämnligen.

    Min flickvän som har en magister examen i biologi var, liksom jag, övertygad om att plantorna dött när vi kom hem igår. De var delvis gula och totalt vissna. Flera blad hade skrumpnat och torkat utmed stammen, alla hängde livlösa. Döm om vår förvåning när de, efter en natt med vatten vaknade till liv 😯 Flera fanleaves och mindre blad hade dött och lossnade men det som lever spirar som aldrig förr. Skörden blir säkert mindre men WTF…

    Jag hade precis före jag reste flyttat dem från vanliga krukor till dessa hinkar och den nya jorden var ganska torr. Detta i samverkan med hög temp under 430W son-t agro och kraftig fläkt under 8 dygn verkar ha torkat ut dem trots bevattningen. Men visst kan det ha varit en fråga om överbevattning som fått bladen att ledsna, följt av uttorkning av jorden i det väl ventilerade utrymmet. Nåväl. Kontentan är att de lever och att cannabis är en helt sanslöst stark planta. Ge inte upp om era plantor torkar ut. Det kan finnas hopp 😉

  • paddington

    Member
    2003-04-24 at 21:46

    Slö som jag var köpte jag faktiskt två “semestervattnare” men orkade inte krångla med dem utan tyckte det borde räcka som det gjorde. Skall prova dem vid tillfälle.

    Hmm…änglatrumpet säger du… 😉
    Är den rolig att odla och är den användbar till annat än psykoser såsom lokaltidningen hävdat vore det kul att veta. Ta det via PM om du vill. Man bör ju inte ta upp sådant här har jag förstått.

Log in to reply.