• 420 world wide event!

    Posted by psy_trance420 on 2011-02-02 at 17:20

    Tjena alla tokers i Sverige!

    Vi är några som dragit igång vad som förhoppningsvis blir riktigt stort event runt om i världen, att tända kinesiska lyktor som sedan skickas upp i luften med olika meddelanden som en fredlig protest och som tex har skrivna alla dom positiva egenskaper marijuana på dom eller vad man själv tycker det ska stå för att bidra till en förändring av dom marijuana lagar i alla länder som deltar.

    Sverige ligger i botten när det kommer till diskussioner om marijuana och dom extrema lagar som finns här är ett rent skämt så jag tycker det är extra viktigt att så många som möjligt är med på detta event just här i Sverige så att det inte fortsätter som det alltid gör.(kommer själv flytta från Sverige snart om inte en ändring sker inom kort framför allt kunna använda det för medicinskt bruk som jag gör, inte värt att vara förföljd bara för att jag inte vill leva med kroniska smärtor m.m) Så hade varit skoj att få vara med om en riktigt stor Svensk protest för en gångs skull eftersom detta är något som Alla kan vara med på, bara gå till en park eller bakgård, fotbolls plan på kvällen och lyktor kan man köpa för 20kr+, blir ju också billigare om man beställer flera åt gången tillsammans med andra etc

    Vi har pratat med och diskuterar med många cannabis tidningar, weedworld, softsecrets och även min vän Jason Reed homegrownoutlaw.blogspot.com (han pratar även med alla dom politiker och kändisar han känner för att få så mycket media ljus på detta som möjligt i UK) även Marc Emery’s organisation och mycket mycket mer och alla är mycket positiva med detta.

    Eventet kommer att vara den 20 April (420 dagen) klockan 22.00 Svensk tid.

    Lyktor:

    http://shop.ebay.co.uk/i.html?_kw=SKY%20LANTERNS&_fcid=192&_jgr=1&_localstpos=&_sc=1&_sop=15&_stpos=&gbr=1

    Eller om man vill köra med denna LED typ:
    http://www.windycitynovelties.com/1220c/lumi-loon-white-balloons-and-colored-lights.html

    http://www.youtube.com/watch?v=Pja0Y6rIztI
    (får inte video funktionen att funka hur jag än gör)

    Gruppen på Facebook:
    http://www.facebook.com/event.php?eid=151660258223209

    Det skickas upp miljontals lyktor varje år runt om i världen så inga problem för dom som tror att det ställer till med flyg, brand risk med mera.

    replied 12 years, 10 months ago 9 Members · 24 Replies
  • 24 Replies
  • Nomiar

    Member
    2011-02-03 at 12:40

    Vem skulle förstå att detta var en protest? Om man skriver ett meddelande på den och sen åker den upp i luften så blir det nog svårt att läsa vad det står, eller är det jag som missförstått det hela?

    Skulle gärna vara delaktig i nått sånt här, men förstår inte riktigt hur det här skulle kunna hjälpa direkt.

    Men som sagt så kanske jag missförstår, så förklara gärna för mig :)

  • psy_trance420

    Member
    2011-02-03 at 14:08

    För att det kommer inom kort ut i hela 420 världen, vi har kontakt med många av dom stora Cannabis tidningarna, politiker och kändisar som stödjer legalisering av Cannabis i England som kommer att gå ut med det där etc(Vet inga politiker här i Sverige som är för Cannabis här i Sverige så vet inte vem jag kan kontakta men har lagt ut trådar lita här å var på Svenska sidor) och sen när folk ser stora mängder av lyktor så kommer dom vilja veta vad det är frågan om och den vanliga median kommer att ta upp detta spektakel i nyheterna, precis som har hänt många andra gånger när man fått igångs andras nyfikenhet.

    Folk kan läsa på dom när dom landar och nyheterna om/när dom tar upp detta så kommer dom att läsa upp vad som står för att kunna förklara vad det är förnågot etc, behöver ju inte skriva något om man inte vill dock utan det är upp till var och en, huvudsaken är att få folk att undra och bli nyfikna på vad det är som händer och iomed det så kommer dom att få reda på vad det är om, och har man då skrivit tex varför man själv använder Cannabis tex för sjukdomar eller bara för att det är ett bättre alternativ till alkohol, eller hur mycket kriminella gäng tjänar på att ha det olagligt istället för att tex staten kan göra det lagligt och ta skatt på det etc etc så sprids mer information om denna planta.

    Jag använder den för mina sjukdomar, psoriasis artit, adhd m.m för att all annan kemikaliska mediciner inte fungerar på mig men Cannabis gör det och jag kommer att skriva alla dom egenskaper jag har om plantan och hur den gör att jag kan leva ett normalare liv utan konstanta smärtor etc och att jag inte vill leva i förföljelse eller bli nersed på bara för att jag vill leva ett liv utan konstanta smärtor m.m

    Det är så många som fortfarande tror på den propaganda staten sprider så vi måste prova alla vägar(och luft hehe) att få folk att förstå sanningen om denna planta!

    Ju mer som går med på detta desto häftigare kommer det att bli, tänk att se himlen full av lycktor som lyser i ära för denna mirakel planta. Om det många i ett visst områda så hade man kunnat ordna en samlingsplats tex slottskogen i gbg eller liknande och skicka upp dom i samlad trupp :)

  • psy_trance420

    Member
    2011-02-03 at 14:13

    Det är min Engelska vän som har dragit igång allt i England och Jag som försöker få igång intresset här i Sverige, dock så har han mycket mer möjligheter att få större uppmärksamhet från dom vanliga medierna eftersom det är så många politiker och kändisar i England som kämpar för en lag ändring tillskillnad från här i Sverige där det fortfarande att riktigt “fult” att prata om Cannabis och fortfarande inte är några politiker som diskuterar Cannabis på allvar eller överhuvud taget utan alla vill borsta det under mattan som alltid!

  • psy_trance420

    Member
    2011-02-03 at 15:46

    Här finns helt nedbrytsbara för dom som vill värna om naturen så mycket som möjligt:

    http://www.skylanternsonline.co.uk/19-metal-free-eco-chinese-sky-lanterns/

  • banjoweed

    Member
    2011-02-03 at 19:46

    Men var och när? Är också inne på att göra rösten hörd på något sätt, men jag tror att kanske en marsh eller dylikt vore bättre, något som hörs eller syns lite mer. för jag tor inte någon tidning skulle vara intresserad att nämna något eller så förens man gjort det, så jag tror på något mer synligt men det är en fin ide.
    Är annars gärna med på vad det än blir =).

  • banjoweed

    Member
    2011-02-03 at 19:48

    Om det ska bli något tycker jag vi ska sätta upp lappar på allmänna gator och torg för att få med så många som möjligt. 😉

  • psy_trance420

    Member
    2011-02-03 at 22:02

    @BanjoWeed wrote:

    Men var och när? Är också inne på att göra rösten hörd på något sätt, men jag tror att kanske en marsh eller dylikt vore bättre, något som hörs eller syns lite mer. för jag tor inte någon tidning skulle vara intresserad att nämna något eller så förens man gjort det, så jag tror på något mer synligt men det är en fin ide.
    Är annars gärna med på vad det än blir =).

    Var man vill vilket är hela grejen(Dock kl.22.00 den 20/4), just nu har vi “bas” i Kanada, England och Sverige men vi två som dragit igång det är jag å min polare i England sen så hakade en polare på i Kanada som kontaktat Marc Emery’s organisation, spelar ingen roll var i landet man är speciellt om man kan samla ihop ett gäng, blir en grymt trevlig kväll tillsammans med polarna om inge annat

    Det är även folk i Amsterdam som är på och vi har bara haft igång sökandet och letandet i två dagar så tills D-day så är det förhoppningsvis väldigt stort och i många länder.

    Sen så vad jag har sätt så ställer inte folk upp om dom inte kan vara anonyma annars hade det ju varit många fler Cannabis marcher, vad jag vet så har det inte varit en ända i GBG men något i Stockholm är väl det en träff i en park en gång om året eller något sådant.

    Jo det är sant att det kan bli jädrigt tuff att få full media här i Sverige men vi håller på med en press release som vi ska skicka runt till dom dagliga tidningarna om inge annat så kommer det stå mycket om det dagen efter när folks nyfikenhet har tagit till stort och vill veta vad det är som händer/hänt och då sprids budskapet, även när folk tar upp lyktorna och läser på dom så kan dom läsa det som har skrivits m.m

    @BanjoWeed wrote:

    Om det ska bli något tycker jag vi ska sätta upp lappar på allmänna gator och torg för att få med så många som möjligt. 😉

    Jupp det är några på ett Engelsk odlings forum som tänkte det också och alla som känner sig manade att hjälpa till med detta på alla sätt och vis får ju självklart göra det, bara printa ut lappar eller kontakta folk som kan vara intresserade, kanske några med bloggar etc vad som helst så länge det är i en positive rikning! : )

    Jag har startart en tråd på flashback också under samma titel så man kan checka där med om man vill.

  • Spellyr

    Member
    2011-02-04 at 08:29

    Jag förstår inte attityden? Det här är ju skitbra! Nu har ALLA chansen att visa var man står! Och man kan göra det anonymt! Om varenda grabb/tjej man/kvinna i Sverige som röker eller tycker att narkotika/cannabis lagarna är förkastliga skulle smyga ut till närmaste uppsamlings park och släppa iväg en lykta och sen smyga iväg igen, så skulle det ju bli en jävla massa lyktor.

    Ingen lär ju få reda på att just du skickat upp en. Och det här är ju startat så långt i förväg så man har ju god tid att hitta på en ursäkt varför man inte kan närvara på allt annat just den dagen den tiden.

    Jag är så jävla less på politiker och lagsystemet m.m så jag tänker iaf skicka upp min lykta 4/20!

    Och mediacover, om media i typ alla länder får nys på det här och skickar ut folk som filmar eller what ever, så är det ju alltid nån som upptäcker att det här är spritt till hela världen, och då kommer vi ju se hur otroligt mycket folk som de facto vill att det ska bli legaliserat.

    Sen tycker ju jag att idag har vi ju alla och en var mobil telefoner med möjlighet att filma, så om en massa folk filmar och lägger upp på Youtube så sprids det ju också!

    Kom igen nu! Slå ett slag för frihet och rättvisa och rätten att bestämma över våran egen kropp! Divide and conquer är makthavarnas motto för att kunna hålla oss på mattan, och bocka för överheten. Nu har vi chans att ta ett beslut själva utan att dom kan lägga sig i! Gemensamt i alla länder kan vi en gång för alla visa att vi är att räkna med, vi är många och vi ger oss inte!

    PS. En marsh låter ju också bra i mina öron, den skulle jag gå med i. Kanske en marsh på dagen och lykt släpp på kvällen, kanske vi snor hela jävla dagen 4/20! Folk sjukskriver sig från jobb eller tar ledigt, hela världen stannar!

  • sticklingen

    Member
    2011-02-05 at 15:12

    En anonym, synbar aktion som är lätt för alla att delta i. Strålande ide!

  • psy_trance420

    Member
    2011-02-05 at 15:38

    Jupp så det finns ingen anledning till att inte ställa upp och speciellt när det inte kostar mer en ca.20kr per lykta, att köpa 30 lyktor pack kan man köpa på Ebay för ca.200kr vilket jag kommer att göra :)

  • psy_trance420

    Member
    2011-02-10 at 02:36

    Utklippt från FlashB:

    Nu är fliern klar iallafall:
    http://img715.imageshack.us/i/fliercannabisevent.png/
    (Bara Engelsk version dock)

    Så den som vill kan printa ut och sätta upp där det är passande, helst på anslagstavlor etc så hade det varit grymt bra!

    Än så länge är Moms For Marijuana organisationen i USA våran största supporter vilket jag tycker e lite komiskt, tänk om det hade funnits en sådan organisation här? : )

    Det kommer att bli en del updateringar inom kort på Eventets sida med vilka Organisationer som är helt på vår sida, har inte hunnit skriva dit alla än men kommer snart, just nu är det press releasen som är högst på listan.

    Om ni har några synpunkter så skicka gärna ett PM för då får jag notification mail eftersom jag har mycket att göra så hinner inte kolla forum så mycket.

  • Anonymous

    Guest
    2011-02-10 at 04:52

    tänker skriva ut dendär o lägga upp på jobbet, rätt stort företag så tror den kommer försvinna rätt snabt.

  • Spellyr

    Member
    2011-02-10 at 06:44

    Vill också skriva ut och sätta upp, dess värre har jag dålig erfarenhet med svenskar och det engelska språket. Verkar vara väldigt dåligt med engelska kunskapen hos våra ungdomar, äldre ska vi inte ens tala om. Skulle vilja se en likadan flyer fast på svenska. Trist men troligen sant.

  • psy_trance420

    Member
    2011-02-13 at 12:47

    Våran blog: http://www.lightupsky.blogspot.com/

    Nya fliern: http://img821.imageshack.us/i/fliercannabisevent1.png/

    Vi fixade en blog som också nu står på Fliern för att det blir enklare för folk att kunna skriva av länken i botten istället för den långa FB texten.

    Får se om jag kan ordna en på Svenska, dock så säger jag det samma att Engelska är rätt bristande här i Sverige men jag föredrar Engelska själv, krävs midre ord för att kunna förklara sig och göra sig förståd etc

  • Teslakid

    Member
    2011-03-06 at 17:09

    Underbar idé!

    Ja kommer skicka upp några stycken :)

    Man kan ju sätta på lycktan en liten påse med några AF frön och lite allmän info om plantan osv.

    Kommer man inte på nått att skriva kan man skriva en länk till tex cannabis.se, swecan eller någon annan sida med info :)

Page 1 of 2

Log in to reply.