Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen 4:20 = fredag i år. Hur firar ni?

  • allanballan

    Member
    2012-02-04 at 17:17

    Det e ju våran dag ju, alla flummares högtidsdag 420!
    Var nu detta med 420 kommer ifrån tvistar dom lärda, jag har hört allt från att studenterna samlades för en efterskolan rökpaus till antalet verksamma ämnen i CB.
    Men fira det tycker jag vi ska!
    Tycker även att ALLA flummare borde skicka upp en ljuslyckta vid en fast tidpunkt den kvällen!

  • Thc-Junkie

    Member
    2012-02-04 at 17:19
  • Toobzz8668

    Member
    2012-02-04 at 20:44

    Oj att man inte vetat de efter att man ändå har brukat cb i snart 10 år . Ja man lär sig nå nytt varje dag ! :) Då ska de absolut firas , bra tajming till skördning oxå !

  • doctordoom

    Member
    2012-02-04 at 21:48

    Hur många kommer se http://en.wikipedia.org/wiki/420_(Family_Guy) (e12s17)?

  • Robmarley

    Member
    2012-02-05 at 14:16

    @DoctorDoom wrote:

    Hur många kommer se http://en.wikipedia.org/wiki/420_(Family_Guy) (e12s17)?

    Utan tvekan, har den redan på datorn.

    Planen är att jag ska skämma bort ett gäng nära vänner med nyskördat, nykurrerat fint weed då det generellt endast finns relativt dåligt standard B häromkring.
    Till det blir det troligtvis ett “Speciellt” bakverk som efterätt till en fin 4 rätters middag och ett gäng bra stonerfilmer.

  • Spiders

    Member
    2012-02-05 at 14:28

    Man borde fan skicka upp en ljuslykta med lite gräs till gudarna (och en lycklig person som hittar den när den landar). Ska vi inte ta och bestämma det? Så kan vi på lagom anonymt avstånd hälsa till alla swecanare. Vore fint.

    @Totoro wrote:

    Samma här. Flyttade ihop med sambon så jag känner inte många alls här. Lyckligtvis har jag “konverterat” min sambos kusins partner så vi brukar slappa ihop rätt ofta. Trevligt.

    Försöker också arbeta med konvertering av nya vänner här, men sist spårade det ur och vännen försökte ligga med mig ;) Det var första gången på 5 år för henne.

  • Totoro

    Member
    2012-02-06 at 10:59

    Tänk om cannabis vore tolererat ändå.. som det är i Holland. Så kunde vi bestämma en Swecan-träff i nån fin park nånstans och ha en 420. :D Ack.. den drömmen.

  • doctordoom

    Member
    2012-02-06 at 11:13

    @Totoro: Tar det mer än 30år så tappar jag nog hoppet om mänskligheten :)

    Hade varit galet trevligt! Med allt folk som faktiskt finns som röker idag, så hade lokala 420 grupper kunna sättas upp nästan överallt :)

  • cosmodude

    Member
    2012-02-06 at 12:36

    420 kommer bli riktigt riktigt grymt i år garanterat! Jag missade dessvärre förra årets 420, så i år blir det celebrera mera, röka med flera, synas med-mera.

    Kommer förmodligen först börja med en fin fin lunch med nära och kära för att sedan röra sig vidare mot rep-lokalen. Funderar på att spendera en stor del av tiden i lokalen för att förhoppningsvis komma på en kort låt som vi kan spela via högtalare när gemenskapen kommer rulla runt i parkerna runt om i staden med maryjane till fokus, när vi har setts tillräckligt så blir det förmodligen vidare till polaren som kommer starta en konferens angående vilka steg vi ” myror ” kan ta för att pusha framstegen mot en humanare narkotika politik. Oja mycket mycket underhållande och givande to say the least! 420 kommer bli the BOMB!

    Synd att Cannabis inte besitter den legala statusen annars hade det ju varit oerhört roligt att bunkra ihop med Swecan medlemmar som är intresserade ( Inte för att detta inte går att genomföra nu förvisso, men viss risk bibestår dessvärre )

    /sing Im just a soul whos intentions are good, olord, please dont let me be missunderstood, LALALALALALA /end sing. Mvh Cosmodude ;)

  • harlev

    Member
    2012-03-11 at 11:28

    ska inte fira alls – vilket jag är lite ledsen över.

    finns bara brunt och jag får sån noja på det :(

  • kiwi

    Member
    2012-03-11 at 20:39

    Jag ska fira genom att röka lite gräs hade jag tänkt. :)

  • knatch

    Member
    2012-03-11 at 21:38

    sitter i en mörkt släckt WC med miss. Mary Jane och reciterar “ouumm ganjaah-bis” så länge jag orkar 😆

  • Totoro

    Member
    2012-03-12 at 08:57

    @Supaman wrote:

    Mina växter bör vara färdigkurerade vid det laget så det får bli en rejäl. Annars har jag sparat en ljuslykta som jag tänkte släppa till väders. Bara för att visa att vi finns. Hoppas fler har samma tanke.

    Visa att vi finns? För vilka då? Astronauterna?

  • herrfroberg

    Member
    2012-03-12 at 09:07

    Jag tänkte att jag ska röka en sån…eh..vad heter det nu…Hasch!

  • Anonymous

    Guest
    2012-03-12 at 10:48

    Jag må ha en nykläckt liten (människo) pojke då om allt går rätt till. :) Dessutom lär mitt första (C) flickebarn även hon vara färdig för efterprocessen.

    Lär bli att skruva en och annan gås om omgivningen tillåter.

    /OscarVilde

Page 2 of 3

Log in to reply.