• Posted by reaper on 2008-03-20 at 00:54

    Tänk om droger eller cannabis inte går att stoppa, men dock kontrollera.
    Tänk om man kan framställa cannbis för motsvarande 5:- – 20:- /gram.

    Varför ska du då betala 100:-/gram?

    Jo, för att det olagligt.

    replied 16 years, 1 month ago 5 Members · 21 Replies
  • 21 Replies
  • reaper

    Member
    2008-03-20 at 01:03

    Vilken schimpans som helst kan lära sig cashcropping, vilket är en synnerligen rolig och lukrativ hobby, det enda du riskerar är din tid dvs fängelse.

    Jag hittade hit i slutet av -02 och med ambitioner kunde man läsa sig till den mesta kunskapen.

    Praktisk erfarenhet var naturligtvis en förutsättning, vilket började i liten skala och sedermera kulminerade.

    Nackdelar med den här typ av livsstil är paranoia och konspirations teorier.
    LOL

    Nästan så att man efter ett tag tror både att Thomas Bodström och FRA (Försvarets radio anstalt) är efter en.

  • reaper

    Member
    2008-03-20 at 01:18

    Här kommer moment 22, dvs den onda cirkeln:

    Cannabis är olagligt därmed dyrt dvs med lite tid, pengar och ambitoner kan du göra dig en mindre förmöghet på att grow the herb.

    Som producent kan du debitera c:a 5000-7000:-/ 100g(hg).

    Om du då kör “några” 600w hps är du helt plötsligt uppe i 5000-25000/skörd.

    Tro mig, det är lättare än man tror. Under förutsättning att du har rätta förutsättningar dvs.

  • reaper

    Member
    2008-03-20 at 01:22

    Men om då cannabis hade varit legalt eller rent av avkriminaliserat hade enligt min mening priserna rasat, pga alla hade kunnat framställa för eget bruk.

    Vilka förlorar på detta? Jo, cashcroppers och smugglare.

  • reaper

    Member
    2008-03-20 at 01:27

    Vem tjänar på dumpade priser? Konsumenten?

    Dricker man mera sprit bara för att det är billigt? Möjligtvis på en charter resa. Röker Nikotinisten mer cigg pga sänkt tobaks skatt? tveksamt, eller?

    Hade du rökt mer cannabis för att du haft råd? Möjligtvis till en början.

  • reaper

    Member
    2008-03-20 at 01:36

    Varför öht bry sig? Vi är bara ett gäng dumma knarkare/pundare, lata, arbetslösa etc.

    Prove me wrong…

    Karaktärslöshet är enligt min mening när man skyller på valfri substans och skyller sitt eländiga liv på just substansen? (utom jonkare etc, ytterliggare anledning att defininera droger i lätta och tunga).

  • reaper

    Member
    2008-03-20 at 01:39

    Colombia sativa/indica blnadning under nät, 600w hps.

  • reaper

    Member
    2008-03-20 at 01:43

    LR#2

    Crash; Pressade växtmaterial “dränkt” med butangas olja.

  • reaper

    Member
    2008-03-20 at 01:48

    ½hg weed

    Just grow it…

  • bone

    Member
    2008-03-20 at 01:50

    Tycker det där mest ser ut som blad..

  • chong

    Member
    2008-03-20 at 01:56

    Alkohol är billigt att producera ändå dyrt pga skatter och att man vill tjäna en slant på det. Finns ingen anledning att tro att det skulle bli så annorlunda med cannabis. Blev det helt legaliserat undrar jag om det skulle bli lagligt med hemodling. Om det blev det är jag säker på att det inte skulle vara tillåtet att odla för kommersiellt bruk. Och eftersom de flesta inte skulle orka odla själva så tror i alla fall jag att priserna inte skulle sjunka dramatiskt om alls. Däremot skulle vi få ett större utbud där kanske vårat standard skulle bli något billigare men bra röka skulle kosta mer.
    Det är bara att kolla på Holland där bra röka kan kosta mer än hundra kronor grammet.

    Mvh chong

  • reaper

    Member
    2008-03-20 at 02:09

    Nu till de mer hypotetiska frågeställnigarna:

    Tänk om Du börjar närma dig 30år, det visar sig att du just håller med cashcropping.

    Arbetslös per definition men ingen bidrags tagare, nej den här sagan slutar inte lyckligt…

    Tänk att du utarbetat ett koncept som låter dig hålla mat på bordet men inga lyxiga utsvävnigar. Visst hade man kunnat jobba vid sidan om, då det ser bättre ut på pappret. Kanske en något mer strukturerad vardag iom detta.

    Hursomhelst, en vacker dag knackar farbror blå på dörren.

    Då jag inte befinner mig i landet är det extra svårt att gå de till mötes…

  • reaper

    Member
    2008-03-20 at 02:46

    @Bone wrote:

    Tycker det där mest ser ut som blad..

    Jo, men vad vet du?

  • reaper

    Member
    2008-03-20 at 02:52

    @chong wrote:

    Alkohol är billigt att producera ändå dyrt pga skatter och att man vill tjäna en slant på det. Finns ingen anledning att tro att det skulle bli så annorlunda med cannabis. Blev det helt legaliserat undrar jag om det skulle bli lagligt med hemodling. Om det blev det är jag säker på att det inte skulle vara tillåtet att odla för kommersiellt bruk. Och eftersom de flesta inte skulle orka odla själva så tror i alla fall jag att priserna inte skulle sjunka dramatiskt om alls. Däremot skulle vi få ett större utbud där kanske vårat standard skulle bli något billigare men bra röka skulle kosta mer.
    Det är bara att kolla på Holland där bra röka kan kosta mer än hundra kronor grammet.

    Mvh chong

    Jo,visst är det så. Men Holland lever mer eller mindre på drogturism, hade inte varit svårt att sälja “skakat” gräs billigt och bra hasch dyrt.l

  • stol

    Member
    2008-03-20 at 02:55

    Haha! De e inte bara Bone som tycker de där ser ut som mest blad eller kasst manikurerade buds. Jag tycker med det, hade inte betalt mkt för de där..

  • reaper

    Member
    2008-03-20 at 02:58

    Jag kan ytterligga summera mina erfarenheter på gott och ont:

    Colombia Sativa

Page 1 of 2

Log in to reply.