Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling 250w hps klubben är invigd!!!

  • reaper

    Member
    2004-05-24 at 09:11

    @trucker wrote:

    Gun-Jo!

    Vad har du för lyse och yta?…….hur många plantor?

    jätte fin planta,
    det viktigaste är att man själv är nöjd och belåten…
    Det var ingen fel på bilden heller………… kan vi få några till?
    Later
    trucker

    Ytan är 55×55, 250 hps megalux, 10 l/kruka, bordsfläkt, mylar osv.
    Det är alltid 4 plantor i garderoben, två unga och två gamla, vilket gör det möjligt att skörda minst en planta i månaden. Givetvis så har jag en vegg-kammare där jag alltid har 3-6 små plantor på standby. Jag ska ta flera (bättre) bilder snart.
    Tack för din feedback!
    /Ganjo

  • reaper

    Member
    2004-05-24 at 10:44

    Förövrigt är ju trots allt fröinköpet den mindre summan sett i relation till elförbrukningen som är den största enskilda utgift för mig.

    XXX det stämmer!!!
    men det finns andra sätt att känna lite och framförallt förenkla sin odling…
    Tex. (och här pratar jag om småodlare, bara),det är onödig att hålla sig med mother kammare, särskilda rom för kloner osv.(jag faktiskt även börjar ifrågasätta vegg romens nödvändighet) För att genomföra ett lyckat odling(upp till1000w,1.2-1.5m2)man endast behöver 4-5 frön. Statistiskt sätt, på 4-5 frön, man borde få minst en flicka och det är allt som behöves för att genomföra ett lyckat LST odling. För man inte det, då är det dags att se sig om för en annan leverantör :) :) :)

    klon
    Man tar 4-5 st.(det räcker) helst från nedre del av plantan. lägger dom i nåt slags glasburk(helst mörk) och ställer i fönstret eller nåstans på golvet inne i blomkammaren, eller under 20w LE…….. nåra ex.


    Så,vist går det att spara inte bara kostnader för prylarna(motherkammare och klon propagator),men man också sparar el kostnaderna ,som i mitt fall går till 4-5 veckors fulllight (250W/18/6) vegg(se på resultaten 😉 )men har man råd och viljan att köpa grejer som man kan vara utan, inte mig emot……!
    viktig:
    det går att tå kloner så länge det finns nåt grönt på grenarna. Sena kloner har fantastiska möjligheter för alla supercropping metoder. man får på naturlig sätt flera huvud stammar…….

    Tycker om Dit sätt att resonera
    mvh
    trucker

  • reaper

    Member
    2004-05-24 at 17:58

    @trucker wrote:

    de där låter ju helt vettigt… de e min filosofi de me..

    Towlie
    … alltid glad att träffa någon som förstör sig på livets enkelheter..

    trucker

    förstör sej? jag förstör inget? :O

  • reaper

    Member
    2004-05-24 at 18:08

    Cannabis e väl en rätt tålig växt… de kan omöjligt vara så svårt o odla upp dem som endel verkar beskriva… inte mycke svårare än vanliga krukväxter… man måste ba förstå hur de tänker lissom… när de vill ha kväve o när de vill ha nått annat… sätta sig in i växtens tanke sätt lissom.. funkar braaa

  • reaper

    Member
    2004-05-24 at 18:08

    ooooooo f….. det var ett misstag ,men det FÖRSTÅR Du väll……
    Om inte……….sorry ,my friend.
    mvh
    trucker

  • reaper

    Member
    2004-05-24 at 18:10

    @trucker wrote:

    ooooooo f….. det var ett misstag ,men det FÖRSTÅR Du väll……
    Om inte……….sorry ,my friend.
    mvh
    trucker

    nej ja ba fatat inte va du mena :P hahaha… e lite nyvaken… de e fett jobbigt… kan inte se rakt o allt e suddigt… :P

  • reaper

    Member
    2004-05-25 at 00:10

    @Towlie wrote:

    Cannabis e väl en rätt tålig växt… de kan omöjligt vara så svårt o odla upp dem som endel verkar beskriva… inte mycke svårare än vanliga krukväxter… man måste ba förstå hur de tänker lissom… när de vill ha kväve o när de vill ha nått annat… sätta sig in i växtens tanke sätt lissom.. funkar braaa

    Redan expert?

    @Towlie wrote:

    @trucker wrote:

    ooooooo f….. det var ett misstag ,men det FÖRSTÅR Du väll……
    Om inte……….sorry ,my friend.
    mvh
    trucker

    nej ja ba fatat inte va du mena :P hahaha… e lite nyvaken… de e fett jobbigt… kan inte se rakt o allt e suddigt… :P

    Om du känner dig tvungen att delta i den här tråden så kan du åtminstone skriva väsentliga saker “lissom”.
    Den här tråden handlar om 250w hps och även delvis om olika odlingmetoder (som till exempel LST). Så om du inte har något bättre att komma med än att kritisera andra och skriva hur jobbigt det är att vara nyvaken så tycker jag att du är på fel ställe.
    Mvh
    /Ganjo

  • reaper

    Member
    2004-05-25 at 09:43

    Gun-Jo,

    Om du känner dig tvungen att delta i den här tråden så kan du åtminstone skriva väsentliga saker “lissom”.
    Den här tråden handlar om 250w hps och även delvis om olika odling metoder (som till exempel LST). Så om du inte har något bättre att komma med än att kritisera andra och skriva hur jobbigt det är att vara nyvaken så tycker jag att du är på fel ställe.

    Jag behöver nödvändigtvis inte hålla med innehållet av Din inlägg, men jag håller med om att Du har rätt i att leda Din tråd, precis som Du vill. Att Du reagerar, betyder att Du bryr Dig om…….K+

    Towlie skrev:
    Cannabis e väl en rätt tålig växt… de kan omöjligt vara så svårt o odla upp dem som endel verkar beskriva… inte mycke svårare än vanliga krukväxter… man måste ba förstå hur de tänker lissom… när de vill ha kväve o när de vill ha nått annat… sätta sig in i växtens tanke sätt lissom.. funkar braaa

    Redan expert?

    Det vet inte jag, men han är på vägen, för att just enkel tänkande och sunt inställning underlättar hela processen………
    Säg vad Du vill, men MJ är en växt, weed, ogräs, och som sådan nästan omöjlig att terminera 😉
    Man borde fråga sig själv:::
    “Hur mycket intelligens krävs det för att sätta ett frö i jorden och låta det gro?”
    inte mycket, vad vet jag????????
    Men låt mig ge en ex.
    1. Man tar en hand full med jord
    2. Sätter in ett frö
    3.i.f det regnar inte, så spottar man på (vätska) eller pinkar. Med tanke på att det fins lite näring i urinen(N,P om jag mins bra) så vid det här tillfället, borde vi ha en väll fungerande garden. 😉
    4.Om det skulle visa sig att vara otillräcklig, då en fart eller två, säkerligen skulle förhöja plantans CO2 värdena.
    5. Belysning! vem behöver det, när man själv har sånt överflöde av egen“utstrålning”😆 😆 😆 ???????????
    OK! it’s a joke! men inte så lång från sanningen, eller hur?
    Kanske hela branschen är ett skämt.
    Vi är bestulna på våra mänskliga rättigheter att kunna ägna sig i avskildhet av våra hem, åt av oss vald fritids sysselsättning…….
    Resten: priserna, rädslan, myterna, etc., det är konsekvenserna av de ovan nämnda……
    Man kan förminska, tom eliminera vissa av dessa negativa effekter och det är det som jag skulle vilja vidare utveckla här på/i ”250W klubben”
    Hopas bara att det inte avslutas som en monolog :D
    Mvh
    trucker

  • reaper

    Member
    2004-06-11 at 20:31

    Från och med i dag är jag med i 250W klubben. Beställde byggset från

    http://www.hanfburg.de/

    (rekommenderad av XXXAnonym, thanx man!)

    Sidan är på tyska men det funkar ändå, mycket bilder och om du använder dig av http://babelfish.altavista.com/babelfish/tr översättaren så kan man förstå det mesta även om man inte kan tyska. Rekommenderar varmt denna nätbutik! Paketet skickades diskret.

    Jag skickade beställningen den 1 juni och idag den elfte fick jag hem den. Pris: 55 EUR + 13.80 EUR för frakten= 630 kr totalt

    Setet är helt okej, noname lampa, men det lär nog fungera, byggsetet är busenkelt att bygga ihop!

    Det känns som om det var julafton! :mrgreen:

  • reaper

    Member
    2004-06-12 at 13:19

    hihi, grattis till mig som har fått en 250W hps då!

    Att gro frön när du inte har jord o inte kommer få det på en hel vecka = INTE SMART

  • reaper

    Member
    2004-06-12 at 22:26

    Ja köpte oxå nyss en 250W hps , nu väntar ja bara på mina frön , Och en konturssåg så ja kan pajja garderoben till fläcktarna,

    Nån som har några tipps om vilken jord jag skall köra med ,

    Och hur viktigt är det att ha extra “näring” till plantorna ?

  • reaper

    Member
    2004-06-12 at 22:30

    Finns det inte en 400W klubb?

Page 5 of 5

Log in to reply.