Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling 250w hps klubben är invigd!!!

  • reaper

    Member
    2004-05-22 at 21:27

    Är det för mycket att ha en 400W HP till en liten scrog odling på en eller två plantor? Annars kan det ju vara en värd investering för framtiden :)

  • reaper

    Member
    2004-05-23 at 07:50

    wojtus-man,

    får man fråga vad du har för temp vid blommans toppar?

    26-30oC…… det bero på rums temp, också.
    svalare rums temp ger svalare temp inne i boxen .
    man borde ha “något” bättre fläkt än dessa 80-100 mm dator fläktar, 1 30W Sunanon fläkt,1 passiv utsugnings hål på 12cm i diam +4mm glas skiva, does the trick……..

    vad är det byggt i? spåneller MDF?

    spån (16mm)

    är det LST du kört med?

    yes!

    när började du binda ner dem?
    redan i vegg eller endast under blom?

    Alltid i vegg…….
    När???
    det bero på! plantor är som folk…… olika, så jag tittar hellre på plantans optimala välmående innan jag börjar med träning, men ng under 4-5 veckan, skulle jag tro……..
    Förövrigt så använder jag mig av en Polsk metod som faktiskt har ganska frisk och underhållande inställning till MJ odling……..man kan se resultaten på mina bilder.. 😆 😆 😆
    ha en skön söndag
    trucker

  • reaper

    Member
    2004-05-23 at 08:06

    aha.. nice.. tack för ditt svar…

    lite mer om den polska metoden skulle jag vilja läsa om..:D

    är den på polska?

    har du någon länk?
    /W

  • Thc-Junkie

    Member
    2004-05-23 at 11:58

    Jag vill också läsa om metoden … om den är på polska är inga problem 8)

  • reaper

    Member
    2004-05-23 at 12:13

    lite mer om den polska metoden skulle jag vilja läsa om..

    Dessvärre, det finns inget sånt än, men Du kan bli den förste att skriva ner “storyn” om Du vill och har tid, förstås. :?:

    men låt mig ge nåra ex.
    nästan varje bok eller quide, uppmuntrar oss att köpa sk “bra frön”. Desto fler och dyrare man köper, desto mer magnifika skördar blir man utlovad……
    Det stämmer inte.
    en nybörjare vet inte vad han köper. Många misslyckas också. för eller senare, man måste fråga sig själv” Är det verkligen värt så mycket?
    har själv spenderad massviss med stålar på dyra och j…. dyra frön och slutligen kommit fram till att de kriterium som man måste använda sig av äro följande:
    Om det kostar 5-10 ggr mer ……..är det 5-10 ggr starkare? uppnår man 5-10 ggr större skördar? Är odlings tiden 5-10 ggr kortare?
    Om alla mina svår hamnar på “NEJ”, då beställer jag mina frön från Seeds Direct . £10 för 10 st.+ några bagseeds. :D (se på resultaten)
    och pengarna som blir över, investerar jag på annat hål………….lämpligare fläkt, kanske?
    det finns bättre sätt att använda stålar på……men om någon har råd och är villig att betala dessa fantasi summor………… why not? good luck!
    jag använder på sin höjd 4- 5 frön/odling, men mer om detta nästa gång…..
    det skulle vara j…….. roligt om flera av oss tog del i debatten…….
    mvh
    trucker

  • reaper

    Member
    2004-05-23 at 18:42

    @Bob-Zoid wrote:

    Är det för mycket att ha en 400W HP till en liten scrog odling på en eller två plantor? Annars kan det ju vara en värd investering för framtiden :)

    Man kan väl knappast ge sina plantor förmycket ljus? skaffa ett schysst utsug ba så du inte bränner dem.. eller så..

  • Thc-Junkie

    Member
    2004-05-23 at 18:44

    men det är absolut slöseri på el. på en eller två hade en 250w Hps funkat lika bra som en 400w..

    men allt handlar ju om ytan och inte om plantorna.

  • reaper

    Member
    2004-05-23 at 18:45

    @trucker wrote:

    lite mer om den polska metoden skulle jag vilja läsa om..

    Dessvärre, det finns inget sånt än, men Du kan bli den förste att skriva ner “storyn” om Du vill och har tid, förstås. :?:

    men låt mig ge nåra ex.
    nästan varje bok eller quide, uppmuntrar oss att köpa sk “bra frön”. Desto fler och dyrare man köper, desto mer magnifika skördar blir man utlovad……
    Det stämmer inte.
    en nybörjare vet inte vad han köper. Många misslyckas också. för eller senare, man måste fråga sig själv” Är det verkligen värt så mycket?
    har själv spenderad massviss med stålar på dyra och j…. dyra frön och slutligen kommit fram till att de kriterium som man måste använda sig av äro följande:
    Om det kostar 5-10 ggr mer ……..är det 5-10 ggr starkare? uppnår man 5-10 ggr större skördar? Är odlings tiden 5-10 ggr kortare?
    Om alla mina svår hamnar på “NEJ”, då beställer jag mina frön från Seeds Direct . £10 för 10 st.+ några bagseeds. :D (se på resultaten)
    och pengarna som blir över, investerar jag på annat hål………….lämpligare fläkt, kanske?
    det finns bättre sätt att använda stålar på……men om någon har råd och är villig att betala dessa fantasi summor………… why not? good luck!
    jag använder på sin höjd 4- 5 frön/odling, men mer om detta nästa gång…..
    det skulle vara j…….. roligt om flera av oss tog del i debatten…….
    mvh
    trucker

    :D de där låter ju helt vettigt… de e min filosofi de me..

  • reaper

    Member
    2004-05-23 at 19:44

  • reaper

    Member
    2004-05-23 at 21:42

    trucker… jag har både köpt Nirvanas bastardfröer, köpt dyra strains från Spice Bros o även odlat bagseeds (Skunk#1xHaze) från Chriss. Än så länge har jag bara sett resultatet av mina bagseeds från Chriss o bastardfröerna från Nirvana… o skillnaden hitintills har varit mycket liten. O den skillnad jag märkt beror på att jag bytt till bättre näring, mer ljus, större krukor o bättre ventilation. Knappast på att jag bytt opp mig från bagseeds till Nirvana strains. Och hur resultatet av mina Spice Bros strains blir får jag se till hösten… där bl a Apollo 11, Apollo 11 x Matanuska Thunderfuck o Black Widow ingår.

    Förövrigt är ju trots allt fröinköpet den mindre summan sett i relation till elförbrukningen som är den största enskilda utgift för mig.

    Ganjo… snygga Ice! Har du sett mina?

  • reaper

    Member
    2004-05-23 at 22:06

    Hur mycke el/pengar/månad bränner ni grabbar på era plantor? asså va ligger kostnaderna på och hur mycke lyser ni på dem då?

  • reaper

    Member
    2004-05-24 at 01:12

    @Towlie wrote:

    Hur mycke el/pengar/månad bränner ni grabbar på era plantor? asså va ligger kostnaderna på och hur mycke lyser ni på dem då?

    Söker man så hittar man: http://246827.tripod.com/index.html

  • reaper

    Member
    2004-05-24 at 04:55

    men allt handlar ju om ytan och inte om plantorna.

    Så rätt, så rätt!!!
    Om man inte fattar detta,så kommer man aldrig att uppnå sina gräsgröna drömmar 😉
    ha en bra dag,Junki
    trucker

  • reaper

    Member
    2004-05-24 at 05:01

    de där låter ju helt vettigt… de e min filosofi de me..

    Towlie
    … alltid glad att träffa någon som förstör sig på livets enkelheter..

    trucker

  • reaper

    Member
    2004-05-24 at 05:28

    Gun-Jo!

    Vad har du för lyse och yta?…….hur många plantor?

    jätte fin planta,
    det viktigaste är att man själv är nöjd och belåten…
    Det var ingen fel på bilden heller………… kan vi få några till?
    Later
    trucker

Page 4 of 5

Log in to reply.