• reaper

    Member
    2005-08-23 at 15:23

    Ska du ha allt i en lång slinga med ventrör?
    I sådant fall så får du ju inte in någon luft ÖHT..men jag hoppas på att du skall ha en fläkt in dvs i början av cooltuben och en vid utsuget?

    Frågan är om fläktarna klarar av att venta cooltuben tillräckligt..!??!?
    Jag hade nog inte satt mina sista pengar på det…

    Må bäst…

  • forest

    Member
    2005-08-23 at 16:39

    har gjort så som du förklarar på både min 70w och 250w hps
    och de funkar fint.. men en 400 watts är en helt annan grej.. men om jag vare du så skulle jag satsa på en beg kanalfläkt så kan du även koppla på kolfilter..

    Mvh

  • reaper

    Member
    2005-08-23 at 22:00

  • reaper

    Member
    2005-08-24 at 10:55

    Det var det jag ville veta..dvs att du satt en fläkt innan cooltuben och en efter, som utsug..Men av din beskrivning så kunde man lika gärna uppfatta det som om det var ventilationen till hela din garderob..dvs insläpp till cooltube till utsug..get my point?
    Ja ja..det var iaf inte så du menade så nog ordat om det.. :)

    Jag hade nog iaf lagt pengarna på en billig kanalfläkt jag oxå..ev. en begagnad.
    Just datorfläktar brukar vara lite krångliga att applicera på just exempelvis en cooltube för att få ut det specificerade luftflödet..man skulle behöva bygga in fläktarna i en tätslutande box av något slag för att det skulle fungera optimalt.

    Ahh, nu såg jag att den större fläkten är av samma slag som jag använde mig utav i min förförra odling..den fungerar bra och har ett bra drag[kollade bara den första innan och antog att du skulle ha 2st sånna.]..men som sagt..hur hade du tänkt att få till själva utsuget tätt?
    Kör 2st av den modellen, om jag får ge dig ett förslag..tänkt på att dom väger en helt del och måste sitta fast ordentligt

    Ev sätta fläkten utanför garderoben?

    Må bäst…[/u]

  • reaper

    Member
    2005-08-24 at 11:15

  • torso

    Member
    2005-08-24 at 14:38

    Kommer fungera utmärkt men kommer nog låta som ett
    mindre jetplan. Men om inte det är något problem så är
    det bara köra på. Jag skulle nog lägga pengar på en bra
    kanalfläkt dom är ju gjorda att köras 24/7 iaf om man inte
    väljer sneek CO.

Log in to reply.