Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling 2009 första utomhusodlingen !

  • 2009 första utomhusodlingen !

    Posted by reaper on 2008-11-19 at 17:07

    hey detta ska då bli min första odling utomhus och jag har lite frågor jag grubblar över.

    1: Jag vill ha en strain som tål mycket och som hinner blomma klart i tid for sure snälla kom med lite förslag är INTE insatt i strains.

    2: Tänkte köra med pappersmetoden osen sätta dom direkt i naturen är det stor chans att detta funkar ? (har egen jord)

    3: Kom med förslag snälla skulle vara mycket tacksam :D

    /Mashama

    replied 15 years, 5 months ago 2 Members · 3 Replies
  • 3 Replies
  • fuckedup

    Member
    2008-11-19 at 19:15

    @Mashama wrote:

    hey detta ska då bli min första odling utomhus och jag har lite frågor jag grubblar över.

    1: Jag vill ha en strain som tål mycket och som hinner blomma klart i tid for sure snälla kom med lite förslag är INTE insatt i strains.

    2: Tänkte köra med pappersmetoden osen sätta dom direkt i naturen är det stor chans att detta funkar ? (har egen jord)

    3: Kom med förslag snälla skulle vara mycket tacksam :D

    /Mashama

    Tänkte säga lowryder först eftersom den är väldigt nybörjarvänlig, men eftersom du ändå ska odla utomhus så tror jag någon av skunkstrainsen skulle vara ett bra alternativ. Har läst att dom ska tåla ganska mycket och ger rätt stor yield. Stinker ju dock något inåt helvete så det gäller att du hittar en väldigt avskiljd plats.

    Tror pappersmetoden skall funka utmärkt :) Funkar ju också att sätta fröna direkt i jorden.

    Tänk på att skydda dig mot alla djur som vill mumsa på dina flickor, bra att sätta upp lite hönsnät runt om för att skydda dom mot rådjur och harar. Lycka till

    Bless

  • reaper

    Member
    2008-11-24 at 13:41

    Hakar på den här tråden, onödigt att skapa en likadan tycker jag.
    Jag som rökt sedan 30 år och trodde jag visste lite om odling, men ack vad jag bedrog mig. Jag har ju för fan inte haft den blekaste om hur odling går till. Har en kompis som odlade några plantor i sin garderob för 6-7 år sedan, nu förstår jag varför inte det blev något av hans odling. Börjar känna mig rätt påläst nu och tror att jag bestämt mig för att börja med en LR2 odling utomhus, zon 1, nästa år. SamLowrys LR-porrtråd, fick mig att tända ordentligt. Eftersom sorten inte blir så hög, så borde den vara svårare att upptäcka om någon skulle råka befinna sig i närheten. Jag är tacksam för alla råd jag kan få om denna sort, fördelar och nackdelar. Är så trött på dåligt marockan. Halleluja, jag är frälst!
    :hemp:

  • reaper

    Member
    2008-11-25 at 01:53

    @Bom_Shankar wrote:

    Jag är tacksam för alla råd jag kan få om denna sort, fördelar och nackdelar.

    Hittade rätt mycket info här. Fan vad sugen jag blir :)

Log in to reply.