• Posted by josef_k on 2002-10-23 at 14:40

    Rätt forum!

    Men du har ju halsfluss, känns det då som en bra idé att röka någonting? Det är inte direkt farligt att använda cannabis i kombination med penicillin, men varför inte bli frisk först och sen röka? Vänta åtminstone till dess att du känner dig pigg och kry och inte har några besvär.

    replied 21 years, 6 months ago 3 Members · 11 Replies
  • 11 Replies
  • josef_k

    Member
    2002-10-23 at 16:01

    Tja, det är ju lite svårt att tvinga någon. Men man bör allt hålla upp. Om du ändå ska göra det så ta det lugnt (små bloss, helst så kalla som möjligt). Eller så, det är ju ganska rimligt att man inte mår bättre i halsen av att röka..

  • reaper

    Member
    2002-10-23 at 16:04

    röker jämt när jag e sjuk,vare sig jag går på penicillin eller inte,finns fan inget annat å göra ändå!!

  • reaper

    Member
    2002-10-23 at 16:12

    du kan vara lugn jag har rökt under tid jag varit febersjuk osv det är ofarlig, jag tycker att du ska röka

  • josef_k

    Member
    2002-10-23 at 17:23

    Det var fanimej det dummaste jag hört, waxxo! Menar du verkligen att du tror att det är ofarligt att röka när man har halsfluss? Är inte slemhinnorna tillräckligt retade och infekterade som de är?
    Att du har rökt cannabis samtidigt som du haft feber och inte blivit sjuk betyder inte att alla människor blir bättre av cannabis!
    Hur kan du ens uppmuntra en annan människa att röka under tiden hon/han är sjuk?! Vad känner du till om personens hälsotillstånd? Eller hur cannabisrökning kommer att påverka det? Ska du stå som ansvarig ifall det händer något?

    Vi är alla människor, och jag tycker inte att man ska uppmuntra någon att skada sig. Var det menat som ett skämt, så var det riktigt dåligt.

  • smacky

    Member
    2002-10-23 at 18:09

    Jag röker och skulle inte röka oavsett sjukdom. 10 dagar kan man hålla sig om man är rädd om halsen.

  • reaper

    Member
    2002-10-23 at 20:37

    kan bara hålla med dom flesta här. verkar mycket korkat att röka om man har ont i halsen eller är sjuk över huvud taget.
    “Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge”

  • reaper

    Member
    2002-10-23 at 20:42

    Ät det istället.

  • reaper

    Member
    2002-10-24 at 11:55

    Josef_K . hej facist en niktionist rökare rökar iallafall de har halsfluss. således vet jag inte varför man inte ska röka cannabis?cannabis är medicin i sig .
    lär dig att leva med att andra också har sina åsiskter.
    du kan komma med dina åsiskter men att du kritsera din broder (mig) på det sättet kan jag inte bara acceptera!
    pga att du inte kom med något som helst bevis på att det är farlig att röka när man har halsfluss tycker jag att du ska kalla dig själv dum!
    du tror veta saker men det gör du inte!

  • josef_k

    Member
    2002-10-24 at 16:35

    Det är inte praxis att direkt förbjuda någon att göra något, däremot kan man starkt rekommendera en person att avdvika vad-det-nu-gäller. Alla rökare röker inte för att de har halsfluss.

    Om du inte tror mig, så är det upp till dig. Men fråga någon läkare ifall han eller hon rekommenderar dig att röka cannabis samtidigt som du har halsfluss och äter Kåvepenin.

  • reaper

    Member
    2002-10-29 at 13:59

    vilka läkare skulle rekommendera cannabis ? det är ju olagligt i sverige oavsett hur frisk eller sjuk du än är. alla får göra sina val . enligt dig är cannabis smärtstillande i sig . halsvärk kanske känns mindre och skönare. men man kan inte veta förräns man testat vilket jag testat och fann det bra

  • josef_k

    Member
    2002-10-29 at 17:15

    Jo, men kan du hålla med om att rökning inte är bra för halsen?
    Kan du samtidigt hålla med om att penicillin är bättre medicin än cannabis? (det sistnämnda modifierar och försämrar ju vissa delar av immunförsvaret)

    Då är det väl inte så konstigt att jag tycker att man ska hålla upp när man röker cannabis.

    Jag var kanske lite hård i tonen innan, waxxo men du rekommenderade faktiskt någon att röka med hänvisning att det skulle vara ofarligt. Jag tycker att halsfluss i sig är farligt, och man förvärrar snarare än förbättrar detta detta när man röker. Det är inte snällt mot sina medmänniskor tycker jag…

Log in to reply.