• okkolokko

    Member
    2002-06-17 at 09:36

    Billiga Fröshops:[/b]
    http://www.hipersimellas.com (swecan members får ett extra packet frön)
    http://www.thc.dk (swecan members får fri frakt)
    http://www.seedsdirect.to (ingen swecan föremån, men alla får 15st skunk frön extra)

  • reaper

    Member
    2002-06-17 at 11:22

    Om du säger till på seedsdirect just nu om du beställer så skickar dom med freebie frön från highquality seeds i holland i stället för sk#1.men du måste säga till på din beställning.(dock inte alla frön dessa utan bara ett pack),men det kommer dom bara göra under en viss period framöver..

    Outsider
    Afghani Hindu Kush
    South African Durban Poison x Skunk
    Bob Marley’s Best
    Original Californian Orange Skunk
    Durban Poison Amazing Special
    Four Way Specials
    Original Hawaiian Maui Wowie Skunk
    Northernlight
    Original Big Bud Super Skunk
    Original Highway Delight
    Original Haze x Skunk
    Skunk 3 x a2
    South India x Skunk
    Super Thai x Skunk
    Swazi x Skunk
    White Widow
    Early Girl
    Ghandi
    Northern Pride (Guaranteed 99% Female)
    Purple Tops
    White Pearl (Guaranteed 99% Female)
    White Rose
    /anledningen till detta är att dom Gypsy ska börja sälja dom…..

  • si

    Member
    2002-06-17 at 12:28

    Om man SKRIVER “just no” på beställningspappret?

    är det kodordet, eller menar du ngt annat?

    och får man välja freebiefrö eller skickar de bara med någon av de där?

    please förklara fick en jävla lust att köpa frön nu =)

  • reaper

    Member
    2002-06-17 at 16:18

    Oj det skulle vara att om man beställer just nu medan dom har kvar freebie erbjudandet.Inget kodord, bara säg till du du har hört om freebie erbjudandet på HQ-seeds.ja pröva med att säg vilken strain du vill ha, dom har säkert mycket liggande där, och ser dom att du vill ha något speciellt så kanske dom slänger på dig det.varför inte?/mvh apollo

  • si

    Member
    2002-06-17 at 16:23

    just nu innebär det idag och imorgon, eller denna veckan iaf? för just just NU kan jag inte!

  • reaper

    Member
    2002-06-17 at 17:47

    mejla och fråga hur länge det kommer att gälla!/mvh apollo

  • si

    Member
    2002-06-17 at 17:49

    ja såklart.. hmm, jag e lat jag =)

    Tack så mycket hörru.

  • mry

    Member
    2002-06-18 at 13:28

    Jag har drivit upp några av dem.

    Super Thai x Skunk
    Swazi x Skunk
    Afghani Hindu Kush
    Four Way Specials

    De har alla grott bra utom den sista som bara blev 3 plantor av 10 frön.
    http://www.highqualityseeds.nl

    Måste bara tillägga till trådens orginalfråga. Det är ett långt, mödosamt och dyrt projekt att ta fram en stabil strain. Att odla F1-frön från någon annans arbete ger inte samma kvalitet. Det är lite som att köpa en piratkasett jämfört med orginal CD.

    Av de snordyra frön jag köpt har jag alltid fått bra resultat. Det betyder inte att du inte kan ha tur med dina F1or. Ni borde ha mer förståelse för de som jobbar professionelt med frön. De drar på sig stora kostnader som måste kunna räknas hem. Du får ju dessutom strainen för all framtid om du sköter plantorna rätt. Dyra frön kostar sällan mer än 100 kronor styck, 1000 kronor för en stabil strain är väl lite med tanke på hur mycket mer och bättre produkt du får. Du tjänar in pengarna på en bud!

  • si

    Member
    2002-06-18 at 17:04

    MrY, jag måste påpeka att man inte tjänar in det på en bud.. eller ja, det beror ju iof på vad man gör med buden, men röker man den så tjänar man ju inte in det på den =) Man sparar visserligen om man jämför med vad det skulle kostat att köpa buden, men ofta så odlar man ju just för att man inte skulle ha råd att köpa buden och röka så mkt annars. Och framstår priserna som dyra.

    Men jag håller med dig om att många glömmer själva arbetet med strinframställningen och klagar på priserna. Fast det är väl enbart för att de då inte vet hur det professionella arbetet med fröframställning går till, så det handlar kanske inte så mkt om att inte ha förståelse för arbetet, utan mer att man bara inte vet att det är så mkt arbete och då framstår priserna som rent av löjligt höga.

    Sen går det väl inte att påstå annat än att fröförsäljarna driver allt i kapitalistisk anda, och vare sig man anser det vara helt i sin ordning eller omoraliskt, så är ju faktum att de tar ut mer pengar (kanske MKT mer pengar?) än vad fröerna är “värda”.
    Men om man inte vill betala så mkt så får man väl försöka sig på egen framställning, vilket man såklart inte har råd med om man inte har råd att köpa kvalitétsfröna.. hmm.. ja.. Skit samma, orkar inte spekulera så mkt om allt hela jävla tiden, tröttnar fan på mig själv snart =)[/u][/i][/b]

  • reaper

    Member
    2002-06-18 at 18:05

    Vi kan väl tillägga att säkert mestadelen av dom som är härinne inte utnyttjar fröna genom att köra med moder och cloner, utan driver från frö för att sedan blomma ut plantorna.Så då blir det ju självklart väldigt dyrt, men utnyttjar man strainen genom att köra med cloner så är det ju tack och lov tur att det finns fina stabila sorter att välja på./mvh apollo

  • slan

    Member
    2002-06-19 at 18:11

    Jag odlar helst bara från kloner.

    Inte på grund av att det går snabbare utan på grund av att jag inte tycker att frön håller tillräcklig kvalitet.

    När jag köper en ny strain så sår jag 10 frön och klonar allihopa för att se vilken som är bäst,
    normalfördelning på 10 frön:
    (ca)
    2 tar sig inte
    4 blir hanar
    2 växer sämre än de övriga honorna
    1 håller inte styrkan
    1 har de egenskaper man söker.

    Givetvis skiftar siffrorna från påse till påse men det brukar ungefär se ut så här. Det innebär altså att jag enbart sparar genetiken från EN mamma.
    Jag har odlat i sju år och jag har sammanlagt planterat 40 frön.
    Så jag måste anse att fröpriserna är helt ok.

    Sen måste vi ju hålla i åtanke att ju mer vi betalar för fröer ju mer kommer frötillverkarna att satsa på att förädla fram nya superstarins. Vi ska ju inte inbilla oss att vi hade haft 20% THC plantor idag om ingen var beredd på att betala för framavlingen.

    Jag är helt övertygad om att mina barnbarn kommer att odla plantor som blommar klart på 10 dagar, ger kiloskördar och har kristaller som sprutar ut ur fanleavsen. Förutsatt att utveckling fortsätter i samma takt. :P

    /S

Log in to reply.