• Posted by trestor on 2002-10-11 at 15:54

    Klipp helst inte utan använd en vass kniv och skär. Det går nog bra att göra ett nytt försök men se till att göra det rätt nu, inte bra att bråka för mycket med plantorna så de blir stressade…

    Själv misslyckades jag nyss med en FIM’ning… endast 1 av 4 blev ok, vad jag tror… men det ser jag väl om några dagar..

    replied 21 years, 6 months ago 5 Members · 6 Replies
  • 6 Replies
  • funk-doctor-spock

    Member
    2002-10-12 at 13:15

    Bladen brukar ju också se lite störda ut när man har FIM’at. Det tar ett tag innan man ser om operationen var lyckad.

  • zomba

    Member
    2002-10-12 at 15:58

    Fimma?
    Vad i hela friden gör man när man fimmar sina plantor?

    / zomba

  • super-mario

    Member
    2002-10-12 at 16:31
  • trestor

    Member
    2002-10-12 at 16:53

    Du toppar den på ett speciellt sätt. Istället för att kapa av hela toppen tar man och skär av det nya skottet som kommer överst men lämnar ca 10%, detta resulterar i upp till 8 st nya toppar istället för 2 nya vid vanlig toppning.

  • reaper

    Member
    2002-10-12 at 19:25

    man får nog vara så tvärslirigt proffs för att få 8 växande toppar högst upp med bara ett “specialklipp”, med 8 toppar menr dom nog att det växer två nya skott högst upp i “grenklykorna” och har man 4 bra växande bladpar där under så brukar dom 6 grenar som kommer ur dom klykorna sätta fart rakt uppåt ganska fort!(brukar inte komma “grenar” ur första bladparet om man inte regenererar)! när man toppar såhär så använd något vasst och lämna inte lite växande material högst upp – kapa stammen precis under den växande toppen! lämna man lite blad etc så kommer det ändå bara utvecklas långsamt och se fucked-up ut så det är inte så mycket att “satsa” på!!

  • reaper

    Member
    2002-10-24 at 12:34

    …precis fimmat 5 bladparet/noden….efter 12 resp. 13 dagar

    vad man gör är väl att man klipper av 2 grenar (femte bladparet) som delar sig och ger 4 toppar + sjätte bladparet som kan ge ytterligare 4…

    Själv är jag ju ingen pundare…har inte rökt på flera år..jag måste alltså inte ha utan kan exprimentera fritt

Log in to reply.