• Posted by smacky on 2002-09-30 at 20:06

    Höjden (45cm) är lite för lite. Kan du inte vända på lådan så den blir 90cm hög? Då kan du köra SCROG.

    replied 20 years, 2 months ago 3 Members · 12 Replies
  • 12 Replies
  • reaper

    Member
    2002-09-30 at 21:59

    Instämmer använd 90cm som höjd…..

    På overgrow.com finns en länk “utrymme & konstruktion” där en snubbe odlat ett utrymme på 60x40x60…..med LE lampor

    “aya” tror jag han hette

  • reaper

    Member
    2002-10-08 at 00:38

    kör oxå i en låda :D har beklätt den med aluminium folie.. funkar utmärkt 4 LE lampor… det växer riktigt bra nu :)

  • reaper

    Member
    2004-02-13 at 11:14

    AdamK, go for it baby ! :-)

  • general-knas

    Member
    2004-02-13 at 11:31

    @AdamK wrote:

    Tror jag spolar idén ändå… Blir lite svårt att förklara den drastiskt höjda elräkningen för föräldrarna ;)

    Bor ni i hus eller lägenhet? I ett hus/stor lägenhet så skulle inte några LE märkas särskilt mycket men däremot så skulle nog lukten ställa till problem..

    Har även för mig att föräldrarna är dom som blir dömda om något händer…

  • reaper

    Member
    2004-02-13 at 14:04

    @AdamK wrote:

    Jag skulle iofs kunna “ställa upp” den så att jag får 90 centimeters höjd… Då skulle jag kunna ställa in den längst bak i en garderob eller något… Vad är SCROG för något förresten?

    Jaja, tack för tipsen iallafall…

    Hej! Jag har ungefär samma problem som du..jag odlar i ett terrarie som jag ställt på sidan så jag får den till 1m hög. Satt papper som dörrar..och min växt mår bra =)

  • reaper

    Member
    2004-02-13 at 14:06

    @General Knas wrote:

    @AdamK wrote:

    Tror jag spolar idén ändå… Blir lite svårt att förklara den drastiskt höjda elräkningen för föräldrarna ;)

    Bor ni i hus eller lägenhet? I ett hus/stor lägenhet så skulle inte några LE märkas särskilt mycket men däremot så skulle nog lukten ställa till problem..

    Har även för mig att föräldrarna är dom som blir dömda om något händer…

    Min planta luktar inte så mycket..jag oldar en WW. Den är vell 2 veckor gammal. Men i vegg luktar väll cannabis inte så mycket?

  • reaper

    Member
    2004-02-13 at 14:08

    Fan, har ni ingen hut i kroppen, slynglar!!! :D
    Vänta med att odla narkotika, tills ni fått egen lya. Inte speciellt schysst och dessutom tämligen riskabelt att syssla med sånt här hemma hos päronen. Vad göra om dom upptäcker? Vad göra om snuten av nån anledning upptäcker? Tänk på era stackars gamla föräldrar! 👿

  • reaper

    Member
    2004-02-13 at 14:45

    @Vinkelberg wrote:

    Fan, har ni ingen hut i kroppen, slynglar!!! :D
    Vänta med att odla narkotika, tills ni fått egen lya. Inte speciellt schysst och dessutom tämligen riskabelt att syssla med sånt här hemma hos päronen. Vad göra om dom upptäcker? Vad göra om snuten av nån anledning upptäcker? Tänk på era stackars gamla föräldrar! 👿

    Mina föräldrar bryr sej inte så mycket. Jag o mina päron kommer bra överens och har inga “problem” med varandra. Dom litar på mej, och dom vet att jag inte tänker sälja och massodla som en “kriminell” 😉
    Hänt att dom va snälla och vattna min lille vän när jag va på utbilding förra helgen :D så jag har vell tur 🙄

  • reaper

    Member
    2004-02-13 at 16:06

    Fan vad skönt! Du kanske kan bjuda fassan din på en skörde-bong? :D De vet alltså att du odlar? Det var som fan….sköna föräldrar har du, hehe…

  • thc-junkie

    Member
    2004-02-13 at 16:31

    @Lymerus wrote:

    Min planta luktar inte så mycket..jag oldar en WW. Den är vell 2 veckor gammal. Men i vegg luktar väll cannabis inte så mycket?

    Din planta luktar inte för den bara e två veckor och fortfarande i vegg … i blomm stinker plantorna….

  • reaper

    Member
    2004-02-13 at 16:50

    Bara en undran… blir det inte problem både med ventilation o koldioxid. Plantorna gillar väl varken stillastående luft eller för låg koldioxidhalt. Men du kanske hade tänkt ta hål på lådan så luften kan cirkulera fritt ut- och in?

  • reaper

    Member
    2004-02-15 at 22:17

    det luktar min vän – och rätt rejält tyvärr så…. odlar du hemma hos mor och far så.. good luck :)

    Annars så kan man odla utomhus i sommar (early strains) men då får man surt gå å vänta tills in på hösten om man inte kör med svarta sopsäckar m.m

    själv fick ja dumpa min allra första odling , den va på hemma plan hos morsan, hon undrade som 17 :(

Log in to reply.