• Posted by smacky on 2002-06-11 at 10:04

    Jag kör med torvbricketter i min hydro och det funkar ganska bra. Du kan nog sätta dina sticklingar i torvbricketter också under LE lampor. Hellst ska de stå i ett miniväxthus.

    replied 21 years, 10 months ago 3 Members · 6 Replies
  • 6 Replies
  • reaper

    Member
    2002-06-11 at 12:27

    Torv tycker jag efter att ha testat att odla lite kc36 fröer är värdelösa. Torv har ett lågt ph mellan 4.5 och 5 cannabisplantan vill ha 6.325 i [H+]om jag inte minns fel?

    Jag har börjat att odla i endast akvariestenar, de är väldigt lätta (inte perlite), och det fungerar super.. Såg att en kc36:a hade växt nästan 1.5 cm över natten..

  • mry

    Member
    2002-06-12 at 01:58

    Jag har testat flera olika media.

    Bland annat torvbricketter


    Akvarieull


    GrodanKuber


    Lecakulor

    Alla fungerar.


    Miniväxthus håller fuktigheten hög. Vilket är jätteviktigt den första tiden.

  • reaper

    Member
    2002-06-12 at 13:07

    Jag skulle tro att det beror på vilket strain det är. Mina Kc36:or funkade inte i torv.. utmärkt i jord.. stenar, leca osv.

  • mry

    Member
    2002-06-12 at 22:53

    Jag föredrar Grodan kuber och rockwhool. Men annars spelar det inte så stor roll. Ungefär samma utfall i alla media. Briketterna är min favorit för sticklingar.

  • smacky

    Member
    2002-06-13 at 05:18

    Briketterna är min favorit för sticklingar.

    MrY, rotar du sticklingarna först i något annat medium eller trycker du ner sticklingarna i torvbricketterna precis efter du snittat sticklingarna?

  • mry

    Member
    2002-06-13 at 11:32

    Dags för en till bildserie. Ska leta reda på den.

    Jo jag doppar sticklingarna i Clonex och sedan rätt ner i briketten och miniväxthus.

Log in to reply.