Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling 105w LE för 4 plantor?

  • weedloco

    Member
    2007-11-16 at 16:27

    Det går inte att se! Försök få till bättre närbilder med bättre skärpa!

  • onemanarmy

    Member
    2007-11-16 at 17:49

    Pervo, den är ju inte ens könsmogen än.
    Lägga ut barnporr sådär, skämmes.

    (den visar inte kön än alltså)
    Kör du för ljus?

  • reaper

    Member
    2007-11-16 at 18:21

    haha…nää jag fick installerad min grolux 400w igår så jag har kört med LE fö tills det :/ planterade om idag för hade vuxit upp 2 st i en kruka…eller får man se kön först då man börjar blomma eller hur är det? och angående höjd på lampan? vad lämpar sig?

  • reaper

    Member
    2007-11-16 at 21:23

    nu har jag lampan ca 90cm från toppen till plantan och det ligger på 28 grader så kan det vara bra så? men som sagt…dörren lite på glänt för annars blir det över 30 grader inne i rummet och har en Sunon Dp200a att blåsa på max på lampan…kan man vegga annars under rött ljus?har ju 4 plantor i kammaren nu men tror jag kommer dra bort den ena för den hade sträck sig så mycket och blir knappast till nånting..typiskt om det skulle bli en hona :P

    edit

    jag råkade böja den ena missbildade för mkt så den gick av men hålls nog rak ändå…vad kan jag göra åt den? slänga eller?

  • reaper

    Member
    2007-11-17 at 16:40

    om man skulle köpa kolfilter 125mm,fläkt,ljuddämpare,slang m.m om man skulle dra ihop en garderobsodling och placera ljuddämparen i skåpet som är ovanåv det stora skåpet var man har kläder m.m och kolfiltret inne i stora skåpet var lampan är…vilket fläkt kunde ni rekomendera för detta? från leafman? och skulle man suga genom ljuddämparen också?eller ha fläkten mellan kolfiltret och ljuddämparen? vilken fläkt från leafman skulle vara lagom bra för detta ändamål?

    här är en ritning…och mina paint skills är inte dom bästa :P det fanns ju en på forumet som hade likadan setup men minns inte vad han heter..skulle detta funka? ta bort värmen och lukten..hitadde personen som byggt stealth,,,det var sinsemillan :)

    sry sinsemillan men skulle detta funka prima annars? och slang då också på samma gång

    Filter

    Carbonfilter 250 m³ length 50 cm – flange ø 125 mm

    fläkt

    https://www.leafman.nl/ruck-rk125l-tubefan-p-41.html

    filter

    https://www.leafman.nl/carbonfilter-length-flange-p-322.html

    ljuddämpare

    https://www.leafman.nl/geluiddemper-lengte-aansluitflenzen-p-1798.html

  • reaper

    Member
    2007-11-17 at 17:30

    Jag skulle lägga kolfiltret och ljuddämparen båda inne i det övre skåpet och ha en kort slang från utsugshålet till filtret. På så vis sparar du ganska mycket utrymme inne i growroomet.

  • reaper

    Member
    2007-11-17 at 17:39

    okej…utrymmet borde jag inte ha någo problem med i skåpet TROR jag åtminstone…jag sänkte min lampa idag till ca 50cm från planttoppen och ca 27-28 grader med dörren lite på glänt…någon fara tycker ni? och pingvinen är också igång

  • reaper

    Member
    2007-11-18 at 09:51

    jag tog lite nya kort och har inte sett nå pollensäckars alls…har inte hittat nån fakta om man får se kön först i blomstadiet eller i vegg så här är 2 bilder så hoppas ni ser nåt…forfarande i vegg

  • matzy

    Member
    2007-11-18 at 09:57

    flesta strains måste sättas i blomm ett tag innan det visat kön. men det finns strains som visar “preflowers” som är ett tecken på att de är färdiga för att blommas. och sen autoblommande strains som low ryder, sätter ju igång av sigsjälvt efter den mognat.

    men iaf till svaret. det går inte att se kön på den. för antagligen måste du sätta den i blomm ett tag först.

  • reaper

    Member
    2007-11-18 at 15:29

    okej tack så mycket :)

    jag köpte ju hesi jordnäringspaket från swedish growsystem och det kom medSupervit 10ml, Rotstimulator 1L, TNT complex 1L, Blomcomplex 1L, Fosfor+ 1L, Powerzyme 1L. Men powerzyme är ju också för rötter så ska man använda både root stimulator och powerzyme? :S

  • bone

    Member
    2007-11-18 at 15:35

    Kolla schemat :)

    Mvh / Benet

  • reaper

    Member
    2007-11-18 at 15:39

    vad fan…dedär syns inte på pappren jag fick med (powerzyme) det var som fan…får plantorna tillräcklit med näring om man bara kör tnt näringen i vegg? vet ju inte hur mkt dom ska ha så :) därför jag frågar :)

  • reaper

    Member
    2007-11-18 at 19:42

    vem var det som gav en länk över vilka strain som bootar t.ex. smärta m.m…det var en jävla lång lista på frön och hur det funkar..har nån linken?

  • bone

    Member
    2007-11-18 at 20:31
  • reaper

    Member
    2007-11-20 at 09:42

    @Bone wrote:

    Här är länken:

    http://www.fajaf.com/lokalt/mm/strains.html

    Mvh / Benet

    tack som fan bone :) behöver verkligen denna för har så jävla mycket värk m.m och äter tramadol och många andra skittabletter hur mkt som helst så nu ska det ändras på…tack än en gång :)

    ps: vet nån någon sida var man kan kolla vilken sort som innehåller mest indica eller sativa?

Page 1 of 2

Log in to reply.