• Posted by Smacky on 2002-08-20 at 21:10

    Du måste vänta tills nästa sommar om du ska odla ute. Börja då i maj – juni (du kan börja med att driva upp plantor inomhus och sedan plantera ut).

    Hanarna röker man inte. Det är honorna som får blommor och det är de man röker.

    Bladen ska du nog ha separat. Blommorna är det som gör dig mest hög.

    Kolla runt i forumet och använd sökfunktionen innan du frågar “basfrågor”. Det finns redan svar på allt du frågat.

    Lycka till!

    replied 21 years, 4 months ago 6 Members · 16 Replies
  • 16 Replies
  • reaper

    Member
    2002-08-27 at 19:12

    HighOne: Det är klart hannarna går att röka. Men vad jag vet så producerar hanar en mindre mängd THC än honorna (rätta mig om jag har fel), samt att det är honblommorna man är ute efter och som ger bästa effekt och smak. Att röka löven kan smaka dåligt, och river mer i halsen.

  • reaper

    Member
    2002-08-29 at 15:05

    Charles-Gunnar: Klart du har rätt…

  • reaper

    Member
    2002-10-06 at 21:45

    Fast av hannarna kan man gör mumsig olja så helt värdelösa är dom inte 😈

  • Zap

    Member
    2002-10-22 at 09:21

    white widow blommar väl inte klart förrän i slutet av oktober i naturligt ljus, så räkna inte med några buds innan frosten kommer, en typisk inneplanta, däremot blir det även ett skapligt rus av WW-blad så det kan ju va värt det ändå om du redan har frön, skulle personligen inte köpa ww-frön för utomhusodling

  • reaper

    Member
    2002-10-22 at 09:50

    Salvia_D
    Du behöver nogninte oroa dig, dom kommer på posten.. alltså du får hämta ut dom på posten.. i ett vanligt brunt “fodrat” kuvärt..

  • Trestor

    Member
    2002-10-22 at 11:43

    Det är inte alls säkert, jag fick mina direkt hem.

  • reaper

    Member
    2002-10-22 at 13:32

    Alla företag har så man kan beställa varor sen skickas det till den lokala posten, sen får man hämta ut paketet mot betalning i butiken..

  • Zap

    Member
    2002-10-22 at 16:03

    @ShaoliN wrote:

    Alla företag har så man kan beställa varor sen skickas det till den lokala posten, sen får man hämta ut paketet mot betalning i butiken..

    ingen fröförsäljare har att du köper på postförskott, mig veterligen, frön betalar du innan de skickar, och, de kommer ibland direkt i brevlådan, thats a fact

  • reaper

    Member
    2002-10-23 at 11:28

    Det va inte fallet när jag och en polare beställde, KOm till den lokala Ica affären…

  • Token

    Member
    2002-10-23 at 12:15

    Har inte behöva hämnta ut en ända gång på posten.
    Får alltid direkt hem i brevlådan.

    //Pi

  • Zap

    Member
    2002-10-23 at 12:55

    @ShaoliN wrote:

    Det va inte fallet när jag och en polare beställde, KOm till den lokala Ica affären…

    mot postförskott, var beställde du då frön ifrån

  • Trestor

    Member
    2002-10-23 at 14:23

    Att det kommer till det lokala postcentret behöver inte betyda att det är mot postförskott, utan det kan bero på att det är ett så pass stort brev så att posten inte delar ut det.. men det låter konstigt när det gäller några små frön…

    Jag har iallafall fått hemskickat och många till tydligen, så att lita på att man får hämta på posten är dumt, dessutom får man isåfall en avi hem ändå… lika misstänkt det ju ;)

  • Zap

    Member
    2002-10-23 at 15:05

    vet det, men han skrev så i ett tidigare inlägg

    @ShaoliN wrote:

    Alla företag har så man kan beställa varor sen skickas det till den lokala posten, sen får man hämta ut paketet mot betalning i butiken..

  • reaper

    Member
    2002-10-23 at 21:41

    Aja 😉 från smartbar fick vi då så…

  • arneus

    Member
    2003-01-24 at 23:06

    Jag tänkte beställa hem från hipersemillas om ett tag. Funkar det att betala med postförskott där? Jag har ingen lust att få det hemskickat, och jag ser helst till att betala efter jag fått dem… Nån som testat och vet?

Page 1 of 2

Log in to reply.