• Mooch

    Member
    2002-08-20 at 13:58

    Hur ska man svara på en artikel som hänvisar till forskningsresltat men saknar källförteckning?
    Allst om vilken aktoritet som helst skerev en liknande artikel som tex. talade om att det finns forskningsresultat som visar på att man blir smartare av Cannabis (utan att hänvisa till den), hur hade då nazinarcosarna svarat på den?

  • reaper

    Member
    2002-08-20 at 15:14

    Vad fan?

    Att cannabis är en inkörsport till tyngre droger är välbekant. Men att dagens marijuana är starkare än hasch, hur känt är det? Eller att cannabisrökning ger större risk för psykiska störningar än heroinmissbruk? Eller starkare impuls att hoppa från hög höjd…
    Inte minst legaliseringsdebatten kräver mera kunskap om cannabis skadeverkningar. Jan Ramström har på socialstyrelsens uppdrag kartlagt aktuell forskning. Här presenterar han en sammanfattning.

    Jag har ju själv sett forsknings resultat som visar det motsatta.

    Men att dagens marijuana är starkare än hasch

    Hur menar dom då? tillsätter dom typ någon annan växt för att få ner THC halten i hashet?

    Håller med tidigare inlägg

    Hur ska man svara på en artikel som hänvisar till forskningsresltat men saknar källförteckning?
    Allst om vilken aktoritet som helst skerev en liknande artikel som tex. talade om att det finns forskningsresultat som visar på att man blir smartare av Cannabis (utan att hänvisa till den), hur hade då nazinarcosarna svarat på den?

    Detta är det värsta jag har läst!
    Jag fattar inte att man kan ljuga så mycket.

  • Skunken

    Member
    2002-08-20 at 15:19

    jag börjar nästan gråta… 😥

  • friggs

    Member
    2002-08-20 at 19:39

    @Mooch wrote:

    Hur ska man svara på en artikel som hänvisar till forskningsresltat men saknar källförteckning?
    Allst om vilken aktoritet som helst skerev en liknande artikel som tex. talade om att det finns forskningsresultat som visar på att man blir smartare av Cannabis (utan att hänvisa till den), hur hade då nazinarcosarna svarat på den?

    Som ashtray skrev så är rapporten besvarad:
    http://www.psykedelbok.se/om_ramstrom_sv.html

  • ashtray

    Member
    2002-08-20 at 19:58

    @herodes wrote:

    @ashtray wrote:

    Idiotiskt att det kostar att få ut ett sådant matrial, 121kr.. bah!

    Tacka fan för det! Hade mina skattepengar använts till å prångla ut det gratis hade jag blivit ilsk…

    Bra poäng :D

  • Mooch

    Member
    2002-08-20 at 21:34

    Friggs, det stämmer men det verkar som om Hilte även haft tillgång till Ramnströms källförteckning.
    Men självklart, vi får inte glömma att ge Hilte en “Big up” för sitt svar.

Log in to reply.