Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken 100% Dummie tästar ak48 ! första gången

  • 100% Dummie tästar ak48 ! första gången

    Posted by thaxix on 2014-05-29 at 12:11

    Någon som kan kolla om Bilderna är säkra?

    Setup:

    80x80x160 tält
    600w LED
    400 W Gavita Hps I coldtube
    Luftfuktare
    180M/t utsug med kolfilter!
    320m/t Insugsfläkt

    Strain:
    Ak48 Af Femmade

    Jord:
    Hasselsfors blomgord
    Närning:
    Biobizz grow
    BioBizz Blom

    11 dagar sen dom tittade ut ur jorden

    replied 9 years, 7 months ago 9 Members · 52 Replies
  • 52 Replies
  • spektakel

    Member
    2014-05-29 at 12:45

    hur menar du om bilderna är säkra?

  • thaxix

    Member
    2014-05-29 at 12:51

    ja så jag ej kan spåras =)

    Och tänkte fråga hur sr det ut för nu 11 dagarsen de kom upp ur jorden är dom inte lite små?

  • spektakel

    Member
    2014-05-29 at 13:02

    rensa alltid ut meta data från bilder innan du postar dem. Då kan du vara säker på att du inte kan spåras. Gör det med program som exif-cleaner eller abylon exif cleaner.

    vet tyvärr inte hur man kollar meta data utan bara hur man tar bort den så kan inte se om de är säkra eller ej.

    mvh

  • spektakel

    Member
    2014-05-29 at 13:03

    tycker inte dem ser små ut för 11 dagar över jord. Har dock lite svårt att se.. är det gulnad på nya växtligheten?

  • thaxix

    Member
    2014-05-29 at 13:06

    ja ena e Lite lite gul ser hjätte mycket ut på bilden men bara lite e de förmycket näring?

  • thaxix

    Member
    2014-05-29 at 13:20

    Bättre bilder hoppas jag tängde av leden några sekunder

  • spektakel

    Member
    2014-05-29 at 13:21

    @thaxix wrote:

    ja ena e Lite lite gul ser hjätte mycket ut på bilden men bara lite e de förmycket näring?

    Har du redan börjat ge näring? Gör absolut inte det, det finns redan nöring i jorden så det räcker och ger du nu kommer du garanterat att näringsbränna dem :P. Hasselfors har gott om näring i jorden så du behöver säkerligen inte ge någon näring alls förrän om minst 4 veckor max 6. Sen beror det ju på också hur stora krukor man har men ge absolut inte näring nu!

  • spektakel

    Member
    2014-05-29 at 13:24

    jag använder alltid hasselfors E-jord eller Grönsaksjord då det är deras ekologiska jordar. Dem är i princip likadant gödslade som hasselforsblomjord har jag för mig. Man kan börja ge svaga näringsdoseringar redan vid vecka 3-4 men då snackar vi att man börjar på runt 0.2 ml / Liter och successivt ökar.

  • thaxix

    Member
    2014-05-29 at 13:24

    ok ! de var bara 4-5 droppar i 1.5 liter vatten! nu blev jag rädd att jag har sabbat dom! ajajaj ! hur kommer detta gå !

    Oj glömde nämna jag kör 24/0 ljus timmar med

  • spektakel

    Member
    2014-05-29 at 13:27

    @thaxix wrote:

    ok ! de var bara 4-5 droppar i 1.5 liter vatten! nu blev jag rädd att jag har sabbat dom! ajajaj ! hur kommer detta gå !

    Har du redan gett näring men en väldigt låg dosering så borde de klara sig utan skada, annars om du ser dem regera illa så är det bara att flusha krukan (spola med rinnande vatten igenom ett tag) så man spolar ut lite av näringen i krukan.

    CB är rätt så tåliga grejer så du behöver inte oroa dig :) . Det är absolut inget att stressa över :)

  • thaxix

    Member
    2014-05-29 at 13:30

    tror du jag ska sänka ljustimmarna hörde man kan brassa på 24/0 utan problem? med af

  • spektakel

    Member
    2014-05-29 at 13:34

    @thaxix wrote:

    tror du jag ska sänka ljustimmarna hörde man kan brassa på 24/0 utan problem? med af

    24/0 funkar bra. Är inte jätte hemma på autos indoor men har för mig att jag hört att 20/4 funkar bäst.

    CB klarar 24/0 utan problem då det är en C3 planta vilket kort sagt betyder att den kan genomgå fotosyntes både vid ljus och mörker.

    Tycker det låter som en bra ide att vegga under 24/0 och sedan slå över till 20/4 när plantorna börjar visa preflowers :) . Dock kan det ju vara schysst med mörker timmar då odlingsutrymmet får lite tid att svalna :)

  • thaxix

    Member
    2014-05-29 at 13:40

    Tänkte tillägga dom små är körda under endast hps de stora är med led från början kan ju lova att dom växer snabbare under led ifal!

  • spektakel

    Member
    2014-05-29 at 13:47

    @thaxix wrote:

    Tänkte tillägga dom små är körda under endast hps de stora är med led från början kan ju lova att dom växer snabbare under led ifal!

    Ja det är klart att LED vinner över HPS i vegetativt stadie :) . Då vill ju plantor ha mer blått. LED är definitvt bättre än Hid för vegetativt stadie, men tycker fortfarande att HPS kickar ass i blom :) . Dock ska båda ihop vara det bästa man kan ha just nu :)

  • thaxix

    Member
    2014-05-29 at 13:51

    Hoppas på ett bra slut resultat Och kommer posta bilder lite då och då =)

Page 1 of 4

Log in to reply.