Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Tappat livslusten Reply To: Tappat livslusten

  • frilansaren

    Member
    2011-11-22 at 11:45

    Hej igen alla.

    Tänkte dela med mig av en liten sak, det är så här. Jag har en ofantlig fobi för spindlar, vi pratar på den nivån att om jag ser en sån där mini spindel eller liknande som man brukar se i ventilationen och liknande i badrummet så nästan kastar jag mig ut ur badrummet i ren skräck :) sjukt att man kan ha sån fobi,, bara av det lilla så kan jag ens knappt vara i min lght.
    Men nu till grejen, igår så bestämde jag mig för att bli av med min fobi, så jag åkte hem till en bekant som har spindlar och bad att få ha en på mig, skräckslagen och stel som en pinne så upptäckte jag direkt efter den satt sig på mig att den är ju fan inte alls så farlig, snarare riktigt söt. :)
    Det var som att trycka på en knapp, så fort den kom i kontakt med mig så försvann min fobi faktiskt. Började omgående tänka på att skaffa mig en egen osv osv

    Vad vill jag säga med detta då, jo att jag “övervann” något så blev jag genast mycket gladare inombords, jag satt fan å skrattade så tårarna rann på mig igår kväll, åt sånt som jag inte alls skrattat åt sista tiden.

    Idag är en bättre dag än på länge, jag är j*vligt stolt över att ha besegrat en fobi, samtidigt som jag tycker det känns lite löjligt hur lätt det gick.
    Kan likna det med när jag var liten å skulle hoppa från höga trampolinen på badet för första gången, man var livrädd och bangade flera ggr, sen när man väl vågade så var det ju världens roligaste grej. :)

    Nu vill jag bara ut å leta småkryp :)
    Så om någon annan mår lika kasst som mig så testa besegra en fobi, det var en riktig ego-boost :)

    Sen så vill jag igen säga tack till alla som bryr sig, kanske missat svara/tacka någon, men för att inte glömma någon så är jag väldigt tacksam för er ALLA, ni betyder väldigt mycket.

    peace o love från lance