Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Läsvärt om CFL Reply To: Läsvärt om CFL

  • sniperace

    Member
    2011-03-31 at 07:40

    Helt klart riktigt, och en hälsorisk när man under lång tid utsätts fört dessa, själv märkte jag för många år sedan att jag fick kraftig huvudvärk när jag var och handlade på våra stormarknader med massvis med lysrör som belysning, det tog aldrig mer än någon minut inna den slog till när jag gått in, för att på en ganska kort sund försvinna när jag lämnat byggnaden.

    Nu använder jag själv INTE några lysrör eller lågenergilampor för min belysning i hemmet, förutom i köket, i resten nav hemmet är det de vanliga gamla glödljusen och några led-lampor, vilket jag själv byggde ihop innan de började säljas affärerna.

    Ett antal dagar per månad använder vi enbart fotogenlampor som är min hobby, jag har så många att vi kan använda dessa som enda belysning i hela huset (alla antika) så ex när Gudrun härjade så var vår hus det enda i byn som stod fullt upplyst, och varmt. men om det är miljömässigt bra är en helt annan sak.

    Dock kommer jag troligen använda ett par 250w cfl för en nystartad odling men tänker tillbringa så lite tid som möjligt i samma rum som denna.