Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling lite hjälp på mina frågor hade suttit fint, Reply To: lite hjälp på mina frågor hade suttit fint,

  • shimasonti

    Member
    2008-03-05 at 12:28

    hej.

    1/
    ångående näringen som du skriver så om det skall vara 10 ml per 5 l vatten så skall doseringen vara 2 ml per liter. är dina blommor små så börja lugnt med näringen, tex halv dos. sen är det lite beroende på vilken sorts näring du har hur ofta du skall vattna med den. men glöm inte att vattna igenom ordentligt med rent vatten då och då, för att förhindra salt i jorden.

    2/
    om rötterna har börjat smyga sig ur dräneringshålen så är det ett tecken på att den vill flytta till en större kruka.

    jag la in krukan i en annan kruka o fyllde den med jord så rötterna kunde gräva sig in där med eller har jag gjort fel?)

    hmm, menar du att du satt ner en kruka direkt i en annan?

    isf är det fel, du måste först avlägsna krukan, sen sätter du ner jordklumpen i den nya krukan och packar jorden lite lätt på toppen så att plantan står stabilt, sen bara vattna med rent vatten några dagar.

    3/
    du ska vattna när de 4-5cm översta jordlagret i krukan är torr, vattna gärna så det rinner ut ordentligt från dräneringshålen. på detta vis sköljer du ur en del gamla näringsrester.

    jag tror inte din planta skadas av att du vattnar när den när jorden är fuktig, men det ökar risken för röta, då rötterna inte får nåt syre.