byta användarnamn

Förslag, synpunkter, kritik och frågor.
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

byta användarnamn

Inlägg av reaper » 2008-05-09 9:11:50

hakade på den redan befintliga tråden om ämnet och skickade ett meddelande till admin som svarade i den tråden. men verkade inte hända så mkt.. hur kan man gå till väga för att byta sitt användarnamn, för jag kan inte skapa något nytt konto på samma adress.

tack på förhand.
Användarvisningsbild
Drullper
Ganjafanatic

Re: byta användarnamn

Inlägg av Drullper » 2008-05-09 9:49:21

[quote="kajanone"]hakade på den redan befintliga tråden om ämnet och skickade ett meddelande till admin som svarade i den tråden. men verkade inte hända så mkt.. hur kan man gå till väga för att byta sitt användarnamn, för jag kan inte skapa något nytt konto på samma adress.

tack på förhand.[/quote]

För en så pass nyregistrerad medlem (fyra dagar och två poster) brukar inte namnbyte medges då det innebär (som jag förstått det) ett visst arbete för Admins (det ligger alltså utanför det moderatorerna kan göra). Antalet namnbyten skulle mest troligt börja rasa iväg annars och den tiden kan nog bättre användas till annat. Det brukar primärt vara förunnat äldre medlemmar med ett stort antal inlägg och under vissa särskilda förutsättningar, samt VIP medlemmar.

I fall som ditt brukar användaren få registrera ett nytt konto, vilket jag förstår att du försökt dig på. Nu vet jag inte om detta tippset fungerar men rimligtvis borde du kunna ändra e-mailadressen på nuvarande kontot och på så sätt frigöra den ursprungliga adressen. I annat fall kan du skapa ett nytt e-mailkonto på tex gmail endast för detta syfte med en vidaresändning till den ordinarie e-mail adressen. Något som borde lösa problemet, det medför lite arbete men det kanske det är värt.

//MVH Drullis
Skriv svar