Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Minimalistisk odling, samt: hur mycket skörd får man? Reply To: Minimalistisk odling, samt: hur mycket skörd får man?

  • reaper

    Member
    2002-12-12 at 08:49

    Hanplantor får inga BUDS och det är ju dem man vill åt :)

    På hanplantorna kan man dock göra hasch av, men de blir ju knappast i närheten lika starka som honplantorna blir.

    Mitt råd är att köpa feminiserade frön som jag själv ALLTID kör, då får man alltid honor eller i värsta fall hermafroditer (hane OCH hona på samma planta).

    En fläkt behövs för att få lite cirkulation i garderoben, men ingen stor fläkt behövs, räcker med en liten datafläkt. Jag kan dock tänka mig att om du har ett utrymme som är lite öppnare än en smal garderob så behöver du ingen fläkt alls (jag själv kör i ett 1.5X1.5 meters rum och har kört utan fläkt där vilket inte skapade några problem).

    HPS/MH är speciallampor som lämpar sig bra för att odla med, en 400w HPS kostar 1500:- på http://www.swegrow.com och med en sådan får du upp enormt mycket mer än om du kör lysrör. Då får du snarare ut 50-100g per planta istället för 5-25 som du får av lysrör. :)