Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken klirr’s 2:a bubblertråd (70lit)-AK-47 Reply To: klirr’s 2:a bubblertråd (70lit)-AK-47

  • klirr

    Member
    2009-04-26 at 21:42

    Jag kör multisvar nu, klassisk stonerteknik :mrgreen:
    se nedan – och häpna :ohmygod:

    Dramatisk utveckling i odlingsrummet minsann! Rena nagelbitaren periodvis

    Hanky: , ha,ha, det är den nya dokusåpan i de svenska hemmen ”Rummet”

    Får tacka för all infon klirr. Väldigt hyggligt av dig. Hinner desvärre inte svara så värst utförligt – håller på att packa och ska snart iväg till jobbet.
    Kan iaf säga att jag garanterat kommer snickra ihop en ny garderob till nästa omgång! Återkommer säkerligen med fler frågor när jag är igång

    Vexed: det är bara komma igen, ta de lugnt på jobbet framförallt

    rekomenderar du att köra bubblare före jord? är de smidigt o bra tycker du?

    kiddo: Jo, visst rekommenderar jag det, men förutsatt att man redan odlat några odlingar med jord, för å känna sig säkrare på plantans grundläggande behov. När du vill odla med t.ex. bubbler så kan du
    då koncentrera dig bättre på just det och bara det, istället för att ödsla tid på att analysera plantans utseende och mående och dylikt…- bättre med tio funderingar, än hundra;) men allt är ju relativt så visst kan man köra på direkt också, men jag var glad att jag odlat mina 8ggr i jord först, då lärde jag mig mest, och steget över till bubblerodling blev mycket enklare då, inte så många frågor att fundera över.

    Detta kommer följas! Man blev ju lite lätt sugen på bubblare själv efter att ha sett din
    förra tråd…

    fdstoner: Visst blir man sugen, kul å veta att du tittar in här då och då :)

    Förlåt för OT Klirr, men hur mycket är kvar ifrån din förra skörd eftersom du redan börjat med en ny ?

    shubbe: he,he, – ingenting är kvar det tog slut efter ca 4 veckor, det var stundtals många munnar att mätta, en del gapade mycket, en del lite mindre, men alla lika glupskt, såå….- nu ser man verkligen fram emot en ny skörd, är väldigt förväntansfull på denna sort.

    Haha, det undrar jag också! Kul med dina trådar förresten, alltid städat och snyggt, med fina resultat! Sweet man, lycka till.!

    Tack Bomben och Halogen: fortsätt gärna å kolla in nån gång i tråden

    Nyp inte för mycket bara, Klirr! Jag nöp bort en hel planta en gång, i misstag
    Hihi Kul att se dig igång igen, och kul med ett så fint strainval.
    Ser snyggt ut so far.
    Bästa lyckönskningar!

    Hjulben: Ha,ha, jo, det tar ett tag att lära sig nypa också, dock så ska man ju också tänka på att poffa EFTER man besökt odlingsrummet, så man åtminstone är HALV-sovande, istället för totalt frånvarande, när man sköter om de små och blandar sina mixturer.

    Tjena klirr , Kan man få fråga hur proceduren för att byta vatten går till?

    Stenaren: jo, jag har alltid 2 likadana baljor och 1 lock med nätkrukorna/plantorna som helst ska sitta fast i locket under plantornas hela livscykel.

    Häng med här:
    1-Jag ställer in och gör i ordning balja 2 med ca 30 liter PH-reglerat rumstempererat vatten i odlingsrummet, blandar näring enligt tipsen på flaskan.

    2-Tar bort locket från balja 1, och sätter det nånstans där det mesta vattnet får droppa av från rötterna ca 10 min, eller medans jag gör steg 3 o 4.

    3-Tar bort den något ”slemmiga” syrestenen från balja 1, låter den ligga kvar på botten då den också ska diskas senare tillsammans med baljan. Drar ut syreslangen ur hålet på balja 1, och torkar samtidigt av slemmiga slangen med Torky- papper (våtstarkt)….detta låter ju lika tasteless som finsk-tjeckisk hårdporr,hä,hä

    4-Lyfter ut balja1 ur odlingsrummet, trär in luftslangen i balja 2, skjuter baljan under lampan och sätter på en rendiskad syresten (fäst gärna en rostfri bult eller nåt i den, som håller den fast och still på botten)

    5-Sätt på locket me plantorna på den nya baljan, kolla så bubblorna ”spricker” där du vill, och justera syrestenens läge/styrka om det behövs – kolla ph och näringsvärdena efter ett par timmar och justera om det behövs. Se också till att minimera ljusinsläppet ner i näringslösningen, för att fördröja algtillväxten så länge som möjligt – kolsvart miljö och ca 15-18 grader svalt, är ultimata värden för allt det som är under locket.

    6-Diska balja 1 och syrestenen med ljummet vatten och vanligt diskmedel, tills all beläggning och slem är borta – låt torka tills nästa gång, allt ska vara snustorrt när man blandar nästa sluring på 5-15 dar till. En lagom tid för en odlande stoner, då hinner man få lite välförtjänt vila emellanåt ;)

    Är stundtals frånvarande, “you know”…heh :supersmile: därför dessa multisvar…men uppdaterar med bilder då å då

    hälsn klirr