Jag fick ett mejl av mamma.

Boom shiva!

Moderator: Powerpuffgirl

Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Jag fick ett mejl av mamma.

Inlägg av reaper » 2008-05-11 23:15:51

Fick ett litet mejl av min kära mor, känner för att dela med mig till er, ni kanske får en tankeställare eller kanske inte. I stort sett har hon väl rätt i hela brevet förutom det där med bobban. Skriv gärna vad ni tycker och tänker.

Hej Andreas.
Jag tycker du ska ta dig en titt på länken nedan, för att få lite variation i ditt romantiserande tänkande runt användning och odling av gräs. Ja, jag vet att du har en jätteplanta i garderoben, pappa tyckte han hade skyldighet att berätta det, eftersom jag ju är din mamma, vilket han gjorde helt rätt i. Och, nej jag tycker inte om det. Pappa har en betydligt mer liberal och tillåtande syn på det hela, det vet jag. Även om jag inte är lika rabiat som många svenskar i gemen är. Men, du är ändå min son, som jag älskar väldigt mycket och bryr mig om! Jag har varit i din ålder och jag känner igen mig i det man gör o provar då, så långt kan jag inte säga något.

http://www.drugsmart.com/sa/node.asp?no ... ategory=25

Du kan ändå ta dig i akt, vad gäller bruk och missbruk. När har man passerat gränsen för att missbruka? Ta en funderare på det och bestäm dig för om du vill bli beroende. Du är beroende av nikotin, det beroendet har du skapat själv, genom att börja röka. Vill du bli beroende av ytterligare en drog? Hur ofta tycker du själv att du kan röka på utan att fastna? Varje dag, en gång i veckan 2 ggr i månaden? Det är väldigt lätt att tycka att det inte spelar någon roll, du har livet framför dig, det tycks oändligt, du är (som man självklart tänker) oövervinnerlig och kommer "aldrig" dö, än mindre bli på något sätt skadad av de droger du drar i dig. Men, det är INTE SANT och det vet du, innerst inne. Eller hur?

Var medveten om att du har börjat skada ditt inre, dina lungor bland annat, av nikotin. Att dessutom röka gräs lär inte belasta dina andningsorgan mindre. Har du någon som helst koll på vad de kemiska substanserna i gräs gör med din hjärna, på kort och lång sikt?

Jag har levt med din pappa i 25 år och vill dra fram honom som ett varnande exempel där droger tyvärr gör saker med människor som man inte tror inträffar, som man under årens lopp inte vill förstå. Som du vet har han alltid haft ett häftig humör, som visat sig genom omotiverade "utbrott". Skäll och gorm för grejer som "vanliga" människor inte skulle reagerat lika starkt på. Medfött har jag altid trott. Vet inte riktigt vad som är värst, ett medfött dåligt humör, eller ett sk knarkarhumör. Det har varit en starkt bidragande orsak till att vi inte lever med varandra längre. Jag har inte härdat ut med hans ilska. Det finns fler anledningar och vad som är hönan eller ägget till vår separation går jag inte in på här. Jag vill också säga att pappa blivit mycket bättre i det här på senare år, han är alls inte lika argsint vilket också beror på att han inte längre brukar droger. Tyvärr försent för oss. Jag vill att du ska försöka ta in och förstå att det du gör med dig själv inte är "ingenting"...! Att det faktiskt påverkar dig som människa på längre sikt, fast det just nu verkar fullständigt overkligt. Du är ung och oförstörd. Ja, än så länge. Men det varar inte för evigt. Det är jättelätt att romantisera drogkulturen och tycka det är ballt och häftigt med gräs, Bob Marley & Co och hela den kulturen, men han rökte trots allt ihjäl sig, det hade han nog inte tänkt när han började. Jag dramatiserar inte och tror att du ska göra detsamma, men du behöver ta ställning till och fundera lite på vad du sysslar med. Gör det, innan du har fastnat och dessutom börjar röka hasch också eller ta amfetamin.
Ha det så bra Andreas, jag ringer dig endera dagen. Och glöm inte, att jag älskar dig!
Hälsningar mamma.
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-05-12 0:23:03

Fan vad fint med moderskärlek :)
Hade min morsa skrivit det till mig hade jag nästan slutat;)
Gin
Shôgun

Inlägg av Gin » 2008-05-12 0:41:23

Vilken mamma. Men Bobban rökte självklart inte ihjäl sig.

Min mammas mail hade sett annorlunda ut:
"Se upp, Polisen är på väg med husrannsakan din j-vla knarkare, bara så du vet! Det är för ditt eget bästa, det vet jag."
tokuno
Garderobssnille

Inlägg av tokuno » 2008-05-12 0:54:38

Ja jisses, är så stekt så jag gråter. Fyfan, din mamma måste va riktigt smart. Näh jag vet inte. Sitter med tårarna rinnandes nerför min kind. Mkt fint brev/mail.

Gin, dedär va nog de skönaste jag läst på swecan! 8)
Användarvisningsbild
atos
Gräsfläckar på knäna

Inlägg av atos » 2008-05-12 1:25:33

du får odla gräs men inte 'börja' med hasch? F.ö stod det ju på Drugsmart: "En av de farligaste bieffekterna av cannabisanvändning är just den undre värld man kommer indirekt eller direkt i kontakt med." Så vet vi alla här inte är fallet med en hemmaodlare.

Fin tanke däremot. Jag skulle gärna se att morsan var mer liberal... men istället för att hon är liberal kan jag röka på med farsan ibland. =)

Bra inlägg!
Användarvisningsbild
PapaiNoel
Tomtenisse

Inlägg av PapaiNoel » 2008-05-12 7:33:50

Gör ett smart val: sluta rök tobak och håll dig till att röka cannabis då och då. Så kan du visa din mamma att du inte är "korkad och beroende", utan bara njuter lite extra ibland.
Användarvisningsbild
anybodysmoker
Ganjaman

Inlägg av anybodysmoker » 2008-05-12 8:14:43

[quote="PapaiNoel"]Gör ett smart val: sluta rök tobak och håll dig till att röka cannabis då och då. Så kan du visa din mamma att du inte är "korkad och beroende", utan bara njuter lite extra ibland.[/quote]

word!

Men jag tycker det är viktigt att om man brukar cannabis så ska det [i]förbättra ens liv[/i]. Och då skulle jag vilja säga att [b]allting man gör ska förbättra ens liv[/b]. T.ex. om du inte vet vad du vill göra med ditt liv och bara sitter och stirrar in i en vägg (hög eller nykter, det lär vara roligare att göra det hög dock), så utvecklas du [i]ingenting[/i].

Men om du har penna och papper och skriver vad du vill göra, vad du gillar, och hur du kan nå dit utrifrån ditt startläge, och [b]ser till att lära dig nya saker[/b] - så kommer du [b]utvecklas[/b].

Så ser ser jag på det, för att veta om ett bruk är bra eller dåligt, eller om man bara vill njuta lite extra, eller genomlida något tråkigt och förhoppningsvis temporärt.

Trevligt med en sådan förstående mamma! Hoppas min mamma reagerar likadant, eller bättre men det tror jag knappast..

Om du vill bevisa för henne att du inte har problem med beroende så sluta med cigaretter och visa vetenskapliga bevis för henne att cigaretter är betydligt mer beroendeframkallande än cannabis. Kan du sluta med det som är skadligast så kanske hon blir lite mer förstående?

Jag har vänner som blir helt galna om de inte får i sig nikotin - det är sjukt. Men cannabis kan alla klara sig utan - oftast är deras tillvaro lite tråkigare bara..

Komikern Katt Williams beskriver cannabis bruket ganska roligt när han säger att om man är fattigt och har det kasst - och man inte röker gräs - vad gör man då med sitt liv??

Om man inte vill stagnera så rekommenderar jag att ta en penna och papper och skapa sig en vision om vad man vill göra med livet, som sagt. Och jag fann vad jag ville göra och det när jag var hög, för som Carl Sagan sa: Insikter man får när man är hög är riktiga insikter, det gäller bara att få dem nerskrivna så man kommer ihåg dem. Många ideer har jag fått när jag suttit med penna och papper, alla bra idéer bara mer eller mindre lätta att genomföra :)

Hoppas allt löser sig!
Och Bob Marley dog inte av cannabis, lyssnar man på hans texter så förstår man att cannabis inte är i närheten av så farligt som staten och samhället i allmänhet säger.

Och ett missbruk är alltid ett missbruk, och ett missbruk leder inte till utveckling - inte en positiv iaf. Vilket gör att om man positivt utvecklas och är hög dygnet runt så är det inget missbruk, för man gör kanske t.om. mer än medelsvensson..

peace
- anybodysmoker
Användarvisningsbild
JimRob
Garderobssnille

Inlägg av JimRob » 2008-05-12 9:53:09

Blev varm i hjärtat av att läsa. Moderskärleken är nog den tyngsta trippen som finns. Imponerande att kunna skriva såpass sakligt och trovärdig trots att det säkert är starka känslor i omlopp. Hjärta OCH hjärna i kombination. Grattis till att ha en A-mamma!!

Min egen mamma skulle aldrig kunna uttrycka sig så sakligt, informerat och balanserat. Fast jag älskar henne såklart ändå...

[i]En parentes: Att kemiskt påverka sitt känsloliv innebär i förlängningen ofta vissa obalanser. Själv känner jag igen delar av den irritabilitet och de humörsvängningar som din mamma beskriver att din far hade (när jag tar uppehåll). Man BLIR "beroende" av röka efter en tid och detta medför ofta andra nackdelar. Inget livsavgörande kanske, men jag anser att det är en god ide att bestämma sig för om man vill "köpa" hela paketet eller om man kanske hellre vill undvika framtida problem = avstå.[/i]

Må bäst!!
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-05-12 13:16:39

:oops: gav mig en rejäl tankeställare!
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-05-12 13:53:17

Tycker det var fint skrivet för det märks ju verkligen att hon bryr sig om dig. Läs anybodysmokers inlägg och glöm inte bort att värdera mor och far :)
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-05-12 22:30:44

Håller till 100 % med ovanstående inlägg !
Varför inte gå o köpa en bukett blommor till din Mor med en lapp där du har skrivigt några personliga o varma ord :P

(Mammor får inte ofta någon extra överaskningar i sin vardag + att det är [b]hennes jobb[/b] att vara orolig för sin son)
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-05-13 14:42:44

Det var ett fint brev, och jag uppskatar din mors omtanke, men jag måste uttrycka min åsikt: Din mor har utarbetat en egen bild av gräs, hon är antagligen inte lika skrämd som medelsvensson, men av någon anledning får jag lite anti-vibbar. Det finns ett utryck "exaggerate for effect" och att dra in Bob var ju inte bara fel, men även irrelevant. Vi vet ju att CB inte tär på kroppen så mycket som tobak eller alkohol (jag gillar inte att jämföra med dessa substanser) men jag blev lite störd av din mors beskrivning; förstörd. Så jag håller inte med din mor, och texten är lite vinklad, men jag försöker inte se ned på den, och som sagt har din mor rätt att oroa sig om dig, det är ju hennes jobb.

MVH koral
Användarvisningsbild
felicia
Avstängd och inte välkommen tillbaka

Inlägg av felicia » 2008-05-13 18:25:42

hehe... moderskärlek e fett fin alltså....
har lyckats ta mig förbi den biten med o övertala mor osv... har delat ett par jointar med henne de sista veckorna faktiskt.... tycker det e rätt nice att kunna de... faktiskt...
förrutom när hon snor rökat från mig :? (joo.. hon snodde ca 15g av mig för ett par helger sedan... men har fått kompensation för det men inget erkännande)
tycker f ö att jag blivit en bättre människa sedan jag börjat röka lite mer regelbundet... eller har ja bara tatt åt mig från vad andra sagt o blivit lite ordentligare pga något undermedvetet tjafs..

ääähhh... läs mellen raderna!!!!!! skriver helt skumt ibland...

din mor verkar va en trevlig människa med lite fel verklighetsuppfattning på vissa punkter men hon bryr ju sig bara om sin kära son såklart....
ha de gott
Användarvisningsbild
Amram
Garderobssnille

Inlägg av Amram » 2008-05-13 20:35:57

Väldigt fint och efter omständigheterna balanserat skrivet av din mor! Att man sedan inte kan ha koll på allt om cannabis är inte det viktigaste.

Följ din mors råd och reflektera kring ditt rökande. Sedan tycker jag att anybodysmoker gav ett väldigt bra svar, som jag faktiskt läste ett par gånger.

///Amram.
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-05-14 3:10:17

Frågan är ju varför hon skickade ett mail, är hon skygg? :D
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-05-14 7:04:21

Ibland är det lättare att skriva en sak i ett brev, än att säga det över telefon. Man kan ju uttrycka sig så himla mycket bättre, och man blir inte avbruten med många men, jag..
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-05-14 18:46:41

Väldigt fint skrivet av din mor som sagt.

Men gör som DU vill, basera inte dina beslut på vad andra tycker. Men vill du ha EN bra anledning att lägga rökat åt sidan, läsa din morsas brev ett par gånger, det borde göra susen. Då kanske poletten trillar ner om hur du vill ha det i framtiden ;)

Men VILL du inte sluta, ha inga skuldkänslor över att du inte behagar din mors vilja. Det är DU som bestämmer :)
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-05-14 18:49:09

[quote="felicia"]

din mor verkar va en trevlig människa med lite fel verklighetsuppfattning...
....
ha de gott[/quote]

Innan du gör bort dig för mycket, men det [b]märks[/b] vem som har problem med att se verkligheten och hur den uppfattas.
;)

Ha de gott själv.
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Mina päron

Inlägg av reaper » 2008-05-15 16:54:40

Mina päron hade ett "allvarligt samtal" med mig för ett par år sen. Dom sa typ att ´Dom vet att jag rökte på hemma i mitt fönster när jag va 15´
men dom ´ville inte bråka med mig, för dom hade inte varit guds godaste lamm´ dom heller. från den stunden känner jag att jag kan öppna mig mycket mer för mina föräldrar...
Användarvisningsbild
felicia
Avstängd och inte välkommen tillbaka

Inlägg av felicia » 2008-05-15 17:26:46

[quote="GTC"][quote="felicia"]

din mor verkar va en trevlig människa med lite fel verklighetsuppfattning...
....
ha de gott[/quote]

Innan du gör bort dig för mycket, men det [b]märks[/b] vem som har problem med att se verkligheten och hur den uppfattas.
;)

Ha de gott själv.[/quote]

ursäkta så hemskt mycke.... va väl lite felformulerat som vanligt...

skrev vissa punkter men :roll: [size=7]idiot[/size]
Användarvisningsbild
Forest
Ganjaman

Inlägg av Forest » 2008-05-15 19:14:15

Bob Marley dog väll i canser?
Så indirekt rökte han ju ihjäl sig.
Lagens_brutna_arm
FlowerPower

Inlägg av Lagens_brutna_arm » 2008-05-15 20:43:21

[quote="Forest"]Bob Marley dog väll i canser?
Så indirekt rökte han ju ihjäl sig.[/quote]

Hudcancer i en tå är väl knappast orsakat av rökning...?
Användarvisningsbild
Bluntman
Zappaist

Inlägg av Bluntman » 2008-05-15 20:53:19

cannabis ger cancer all over :o

Bluntman
have i ever lie to you,have i ever seen you before.
Användarvisningsbild
PapaiNoel
Tomtenisse

Inlägg av PapaiNoel » 2008-05-15 21:43:16

Bluntman> Är det verkligen belagt? Jag trodde forskarna var mycket oense t.o.m. när det gäller lungcancer.
Användarvisningsbild
Enviousness
Ganjaman

Inlägg av Enviousness » 2008-05-16 16:23:04

Han kanske skämtade.. :roll:
Användarvisningsbild
PapaiNoel
Tomtenisse

Inlägg av PapaiNoel » 2008-05-16 20:49:08

Ja, det kanske han gjorde. Jag tog det dock på allvar eftersom många verkar tänka att cannabis kan ge cancer lite här och var. Bluntman får väl berätta hur han tänkte om han vill. :lol:
Användarvisningsbild
Forest
Ganjaman

Inlägg av Forest » 2008-05-17 12:10:11

för att få klarhet i de hela.
Man kan alltså bara få lungcancer av cannabis rökning?
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-05-17 13:42:14

Självklart kan man bara få lungcancer av att röka cancer. Möjligtvis muncancer av att snusa det ;)

ONTOPIC:

Det var ett fint brev av din mor med mycket omtanke!
Det stämmer absolut att man blir beroende av CB psykiskt.

Däremot finns det ju inga bevis för att cannabis påverkar kroppen negativt förutom fall av bronkit eller ungcancer vid "blandmissbruk" av cannabis och cigaretter. Sedan finns det ju teorier att cannabis hjälper lungorna hos en person som röker tobak.

Sklart blir man beroende av saker som gör att man mår bra. Jag tycker det är pest och pina när jag inte har nåt att röka. Däremot röker jag föratt jag bla. har depression (diagnostiserad) så det blir som när man slutar med alla serotoninhöjande substanser från.apoteket.

Jag tycker att du skall prata med din kära mor. Ta ett långt (och lugnt) samtal där du även kan lägga upp de fakta som finns om cannabis. Så får ni snackat ut om det.

Lycka till!
Användarvisningsbild
PapaiNoel
Tomtenisse

Inlägg av PapaiNoel » 2008-05-17 14:35:07

Att röka cancer är nog aldrig bra...
Användarvisningsbild
Nesta
Ganjaman
Kontakt:

Inlägg av Nesta » 2008-05-17 21:10:06

[quote="seventytwo"]
Det stämmer absolut att man blir beroende av CB psykiskt.
[/quote]

Huruvida "man" blir beroende av cannabis eller inte är högst individuellt, vissa individer har lättare än andra att göra sig beroende av droger, mat sex...etc etc. Går ej att generalisera detta.

Mvh
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-05-17 21:24:27

[quote="PapaiNoel"]Att röka cancer är nog aldrig bra...[/quote]

Haha..Dagens första var tänd. Så kan det gå ibland :D

Självklart är det psykiska beroendet olika stort hos olika individer.
Men jag tror nog att alla som är vanerökare/dagligrökare är psykiskt beroende på något sätt..

Mvh.
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-05-18 1:26:59

[quote="Lagens_brutna_arm"][quote="Forest"]Bob Marley dog väll i canser?

Hudcancer i en tå är väl knappast orsakat av rökning...?[/quote]

Jag hade för mig att han dog i hjärncancer men för säkerhets skull kollade jag upp det och enligt wikipedia så står det så här när man söker på Bob Marley:

[quote]"Det enda som är känt är att Bob Marley avled på grund av skador som orsakades av tre tumörer; en i hjärnan, en i lungorna och en i magen"[/quote]

Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Bob_Marley

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sen vill jag säga att det var ett varmhjärtat brev du fick av din mor och jag tycker du ska bestämma själv hur du vill göra. Du ska inte känna skuld mot din mor när du valt din väg, för det är bara du som kan leva ditt eget liv, och det är bara du som kan skapa det liv du vill ha.

Jag sitter själv i ungefär i samma sits vad gäller skuldkänslor mot föräldrarna, ifall det nu är det du har. Men jag kan förklara lite närmare, det kanske kan vara till nån hjälp för dig.
Min mor är sjuk i bröstcancer som spridit sig upp till körtlarna men hon verkar vara på bättrings vägen, och min far ska inom 3 veckor genomgå en större operation som inte har så stor överlevnadschans. Samtidigt har jag fått min livs chans att förverkliga en av mina största drömmar i vuxen ålder ifall jag tar den nu och flyttar 160mil bort från dom. Min mor skulle bli väldigt sårad och besviken ifall jag skulle flytta eftersom jag är hennes enda barn och hon är väldigt "mammig" + att hon vill ha mig nära när hon är sjuk. Och min far vill att jag ska ta över hans företag ifall det går åt helvete för han. Jag vill ta chansen men jag är väldigt rädd att göra dom besvikna, så pga av skuldkänslorna mot dom så överväger jag att kanske inte ta chansen även fast jag vet att det är den vägen som skulle göra mig lycklig i livet (nej det är ingen tjej). Troligtvis kommer jag förklara för mina föräldrar att jag måste göra detta men risken finns att jag inte vågar pga skuldkänslorna och det skulle göra mig väldigt olycklig.

Så jag säger som dom andra, tänk igenom hur du vill göra och gör det oavsett ifall det är för eller emot din mors vilja. Och gör som anybodysmoker säger, det ligger nått i det han skriver.

Ha det bra
Lagens_brutna_arm
FlowerPower

Inlägg av Lagens_brutna_arm » 2008-05-18 7:19:59

[quote="Bongwater"][quote="Lagens_brutna_arm"][quote="Forest"]Bob Marley dog väll i canser?

Hudcancer i en tå är väl knappast orsakat av rökning...?[/quote]

Jag hade för mig att han dog i hjärncancer men för säkerhets skull kollade jag upp det och enligt wikipedia så står det så här när man söker på Bob Marley:

[quote]"Det enda som är känt är att Bob Marley avled på grund av skador som orsakades av tre tumörer; en i hjärnan, en i lungorna och en i magen"[/quote]

Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Bob_Marley
[/quote]

Malignt melanom (hudcancer) som startade i en stortå och sen [u]spred sig[/u]. Självklart dör man inte av en sån tumör i sig.. Och varken uppkomsten av den där eller spridningen av den kan väl härröras till rökning...?

Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Bob_marley

[quote="wikipedia"]In July 1977, Marley was found to have malignant melanoma in a football wound on his right hallux (big toe). Marley refused amputation, because of the Rastafari belief that the body must be "whole":[/quote]

[quote="wikipedia"]The cancer then metastasized to Marley's brain, lungs, liver, and stomach. After playing two shows at Madison Square Garden as part of his fall 1980 Uprising Tour, he collapsed while jogging in NYC's Central Park. The remainder of the tour was subsequently cancelled.[/quote]

Sorry för OT.
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-05-18 13:06:12

Wikipedia är den sämsta källan som finns.. Säger inte att det ni citerat
inte stämmer, men det kan vara vem som helst som har skrivit det där.
Användarvisningsbild
anybodysmoker
Ganjaman

Inlägg av anybodysmoker » 2008-05-18 16:22:35

[quote="kryptonit"]Wikipedia är den sämsta källan som finns.. Säger inte att det ni citerat
inte stämmer, men det kan vara vem som helst som har skrivit det där.[/quote]
Är du säker på det? Det pågår tydligen vilda debatter bakom scenen bland de som skriver, många ändrar så det finns källor.. Wikipedia är lika bra som vanligt lexikon har t.om. en undersökning visat.
Användarvisningsbild
Bluntman
Zappaist

Inlägg av Bluntman » 2008-05-22 19:35:54

sorry papi om du tog min ironi på allvar!

cancer ska man kanske inte ironisera?

Bluntman
have i ever lie to you,have i ever seen you before.
Användarvisningsbild
Drullper
Ganjafanatic

Inlägg av Drullper » 2008-05-22 20:45:13

[quote="anybodysmoker"]Wikipedia är lika bra som vanligt lexikon har t.om. en undersökning visat.[/quote]

Undersökningen gjordes av Wikipedia som ett led i att skriva en Wikipediaartikel om Wikipedia :lol:

Självklart kan wikipedia hålla en viss klass men jag skulle ändå inte lita på artiklarna, möjligtivis kan de ge en fingervisning om i vilket håll man ska leta om man ser till källförteckning men inte mer än så...
Användarvisningsbild
PapaiNoel
Tomtenisse

Inlägg av PapaiNoel » 2008-05-22 22:18:28

[quote]sorry papi om du tog min ironi på allvar!

cancer ska man kanske inte ironisera?

Bluntman[/quote]

Ingen fara. Bara jag som är lite korkad kanske, och inte fattade ironin. :? :lol:
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-05-23 0:09:33

[quote="PapaiNoel"]Gör ett smart val: sluta rök tobak och håll dig till att röka cannabis då och då. Så kan du visa din mamma att du inte är "korkad och beroende", utan bara njuter lite extra ibland.[/quote]

Bästa inlägget jag läst på swecan på väldigt länge. Instämmer helt!
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-06-04 22:44:32

"Knarkarhumör"... :)
Skriv svar