Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken FrankTheBunny kör NL + ICE i DR40-tält [update 29/8] SKÖRDAT Reply To: FrankTheBunny kör NL + ICE i DR40-tält [update 29/8] SKÖRDAT

  • trasdockan

    Member
    2010-04-13 at 21:22

    @FrankTheBunny wrote:

    Eftersom hela setupen står inne i en egen walk-in-closet/förråd på knappa 4 kvadratmeter så har jag luftfuktaren helt utanför tältet.
    […]
    Har provat lite olika lösningar med slangar till min fuktare förut, men det var alltid en massa problem med kondens son började rinna och droppa lite överallt.

    Finns det någon ytterligare ventilation i walk-in-closeten? Min är någon kvadrat större och jag tror jag omöjligt skule kunna höja luftfuktigheten så mycket. Det beror på att jag har ett passivt utsug till husets ventilation inne i utrymmet. Drar jag ner effekten till de lägre nivåerna då vattenångan ändå är tydlig går mätarens värde ner i Low (under 20%) och då står ändå luftfuktaren i tältet.

    Vill du får du gärna pma/skriva om ev olika försök. Har funderat på olika slanglösningar, till och med varit och tittat på slangar men inte hittat något lämpligt. Vill gärna få ut luftfuktaren från utrymmet. Dumt att inte försöka lära av andras misstag.

    Edit 2010-04-14 Jag är ett geni! Ställt luftfuktaren utanför, tagit bort pipen (då kom allt i perfekt höjd), placerat hålet där vattendimman kommer upp precis utanför luftintaget till tältet, undertrycket som utsugsfläkten skapar suger in det i tältet! Enda problemet är att luftfuktarjävlen står i vägen för det övriga användandet av garderoben, risken för att snubbla en sömndrucken morgon är överhängande.