Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Projekt balkongodling 2009 Reply To: Projekt balkongodling 2009

  • strainbuzz

    Member
    2009-07-30 at 17:35

    Hej och hoi!
    Det har nu blivit dags för uppdateringar igen!
    I takt med att flickorna brett ut sig så klurade jag på att expandera belysningen en smula med knorr!
    Så jag begav mig till ett kännt varuhus och köpte två stycken LW 19Watts lampor och hållare. Vilka jag då har placerat på sidan av lysrörsarmaturen, genom den finuliga skruv-a-fast anordningen som fanns på lamphållarna. Sikken filur då :)

    Grädden på moset blev att struta till två foliebitar till spotlights, eller reflektorer om man så vill kalla dem för. Blev som ett kromata med ljus och efter två dagar såg jag effekt.

    Kul att allt gick bra och så här blev resultatet :P
    25/7-2009

    Lampa med strut :P

    Eftersom jag nu ska till Amsterdam och blir borta i ett par dagar så passade jag på att flusha plantorna. Delvis för att de mår bra av bli av med salter och junk som de inte vill ha och sen för att jag under ett par dagar sett hur bladen blivit gula och brunprickiga, vilket betyder två saker: Näringsbränna / lågt Ph. Så nu hoppas jag att detta gjort susen.
    Sen föll det sig gott, slipper ju vattna dem då jag är borta:P Bara hoppas att timern, fläkten och den lilla fuktbubblaren gör jobbet åt mig.
    Skulle vara typiskt om fuktbubblaen fick spunk och helt bananas börjar tok spruta vatten över blommorna och lysrörsarmaturen :P
    och Javisst lite nojjig är man ju! Så jag fixade en jordfelsbrytare, som tydligen ska sparka bakut om det blir “vattenkortis”. Ja man vet inte vad som kan hända. Skulle en webkamera varit ett sätt att tänka på? ;)

    29/7-2009

    Northern Lights tagen i nattsudd :)

    White Widow också plåtad i nattsudd :)

    30/7-2009: Ja så har vi badet. Jag flushade dem i 6liter vatten per planta (ska tydligen vara så enligt konstens alla regler och mums jag läst, beräknat på “storleken” av de krukor jag använder.




    Här är hela familjen i duschen för en kärleksbehandling :)

    Nu tackar jag för mig och ska till Amsterdam och ha roligt.
    Varma tankar och lycka till er alla!

    /SB – Giv dem kärlek, respekt och omsorg!