Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Meningen med en regernig/stat? Reply To: Meningen med en regernig/stat?

  • Teslakid

    Member
    2010-03-24 at 16:36

    Förstår lite hur du menar men kan inte få de att gå ihop..

    Känns som du säger emot dig själv här:

    Quote:
    nej, pengar blir onödiga när vi alla vaknat ifrån det materiella

    Den lyx du beskriver innebär ett överflöd av materiella saker, så när man vaknat från detta inser man att man inte behöver allt detta, och kan väl då inte vilja ha den lyxen? ;)

    Jag är helt nöjd om jag bara har en bil som funkar, ser ingen nytta med allt annat extra bling så klarar mig utan det :)

    Skicka gärna ett PM och förklara hur det ska funka.. :)

    Håller med om att jobb ibland värderas på ett konstigt sätt idag, men kan väl inte hålla hela vägen om man bara gör som du säger nu, dvs tråkiga jobb ger högre lön..? Väg in tex ansvar hos tex läkare eller om en större bro ska byggas, då har den som utför jobbet mångas liv i sina händer.

    Anarki innebär också en sorts struktur, bara olik den vi har idag.

    Men direkt demokrati håller jag med om är en bra idé, till skillnad från indirekt som vi lever med idag.

    En skådespelare ska inte kunna bli stats minister/president bara för han är bra på att prata och ljuga, det MÅSTE finnas substans och kunnande hos dom med makt, inte som med dagens politiker som knappt har betyg från grund skolan, då blir det bara skratt retande.