Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen kommer det bli lagligt? Reply To: kommer det bli lagligt?

  • hankrearden

    Member
    2004-06-09 at 08:36

    @Kopro wrote:

    HK: med marknaden avser jag det vi lever i, ekonomi, hushåll, börsen osv. Jag pratar nu inte om bara oss som är för och emot att RÖKA cannabis.

    Cannabis och dess förespråkare/motståndare är aktörer på en marknad, precis som de som odlar, säljer och köper varan cannabis. Att denna marknad idag är “svart” ändrar inte detta faktum. En vara som efterfrågas kommer alltid tillhandahållas, oavsett förbud, lagar eller normer.

    Vad Bush har med saken att göra förstår jag fortfarande inte, fick marknaden råda fritt skulle karln knappast ens ha sitt jobb kvar med de skyhöga skatter, höga tullar och stora offentliga åtaganden som han åtagit sig.

    @Kopro wrote:

    Det finns större aktörer än föraldraföreningen mot narkotika som motverkar legaliseringen av cb. mycket större.

    Både ja och nej. Dylika föreningar och organisationer är påtryckargrupper som aktivt i flera år har inverkat på politiker och förståsigpåare som sedan har stiftat lagar och spridit lögnerna vidare.