Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling 400W hps i 600W ballast. Reply To: 400W hps i 600W ballast.

  • napoleond

    Member
    2009-12-21 at 18:24

    @ethic wrote:

    nu har jag kört lampan i mitt lilla rum där jag tänkt odla. Körde lampan i 11 timmar och givetvis hann det bli varmt. Graderna steg från ca 21.5 till 32 (detta med stängd dörr). Utan luftfuktare visade den digitala mätaren 2%RH. Det är lite väl torrt. Måste helt enkelt fixa en luftfuktare. Vad tror ni? Funkar det med en sådan? http://www.webhallen.com/prod.php?id=70411

    En annan fundering jag har som jag inte finner nån direkt lösning på. Det är hur jag ska få in kallare luft och bort med lukt. Det enda jag har i rummet är en ventilation (klent utsug), inga fönster och dörr. Har jag dörren lite på glänt så anar jag att lukten skulle ta över i hela lägenheten. Kolfilter är antagligen svaret, men ska jag koppla det mot mitt klena utsug?

    Gott att det verkar fungera, men de kan tyvärr bli bakslag ändå. Körde likadant i typ 2 veckor sen va lampan slutkörd (trodde jag) då den inet tändes mer. Satte i samma lampa, vid ett senare tillfälle, i en 400w ballast och då gick den igång igen. Hoppas det fungerar för dig utan problem men som sagt, de kan komma.