Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Durbantopia, SKÖRDAT! Reply To: Durbantopia, SKÖRDAT!

  • cthullu

    Member
    2010-05-08 at 18:52

    @DuiDui48 ja, någon för länge sedan myntade uttrycket “ganja är inte sallad” vilket jag tycker är bra. Även om skräckpropagandan är helt hysterisk, överdriven
    och fylld med hitte-på-fakta så är det ju ändå en drog som påverkar kemin i hjärnan. (receptorer osv) Har själv iaf två negativa upplevelser i bagaget som
    fick mig att bli mer försiktig med hur och när jag konsumerar.

    @baralillajag det var observant av dig :D Ja, det sitter några bananer här och var,
    tror jag sett 5-10 st totalt, men finns säkerligen fler. Hade ju varit trevligt att
    göra femfrön men då brukar jag planera och ha plantan som ska bära fröna i början/mitt i blom nu. Och sen ska jag ju sluta odla illegalt på ett tag nu.



    alright, vad ska man säga, de vill verkligen inte bli helt och hållet klara, så känslan är att det kan vara en sådan strain man kan blomma, blomma, blomma och blomma lääänge på “övertid”.
    Vill man göra det är ett tips att på slutet (när det är ca 2-3 veckor kvar av den normala tiden) byta till MH eller komplettera med mycket blått och gärna actiniskt ljus , samt öka ljustimmarna med minst en timme, lite beroende på strain. (13/11 alltså!)
    Självklart behöver de då näring också..
    En liten varning på sin plats dock, de ggr jag gjort så har resultatet blivigt laserstarkt. (faktiskt inte alltid positivt)

    Själv har jag däremot varit lite trött på det hela och skött dem mycket dåligt på senaste tiden och måste klippa dem mycket snart klara eller inte. (av praktiska skäl)
    Egentligen skulle jag ju inte ens göra en hel odling från början utan bara en snabbutvärdering hehe.
    Nåväl ska faktiskt bli riktigt skönt att bara pyssla med laglig odling ett tag framöver. :D

    Massa bilder i slumpmässig ordning, orkade inte välja och pilla så mycket.






    Ni som är skarpsynta har noterat att sidan vänd mot hps:en av tripps översta topp har blivigt ganska uttorkad/bränd :( som sagt skött dem lite dåligt, ouch.

    Slänger in lite glitter också: