Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Resor och andra kulturer VAr hittar man det billigaste amsterdam boendet?

  • reaper

    Member
    2004-10-07 at 07:53

    de billiga flyresor jag sett hamnar i rotterdam så du får lägga på ett par hundra för tåg t&r åxå..
    bussbiljetten kostar 1400 med euroway och något billigare har åtminstone jag inte hittat..
    gillar att åka buss, HATAR att flyga ;)

  • reaper

    Member
    2004-10-07 at 10:54

    Finns ett ställe som heter Greenhouse Effect som har hotel, ganska dyrt ioförsig men fint (Mer info om det på här) anners finns det oxå ett billigt “Bed and Breakfast” som heter Utopia (har själv inte varit där, mer info här)

  • reaper

    Member
    2005-03-08 at 11:31

    Jag tänkte åka till Amsterdam den 25 mars kommer väll fram till stan runt 22:00 Kommer det bli svårt för mig att hitta ett vandrarhem så sent på natten? Tänkte stanna i ungefär 5 dagar

  • jack-the-tripper

    Member
    2005-03-08 at 22:03

    Red light kan väl vara lite speciellt att ta en promenad i, men snälla, gå inte in i nån coffeeshop i redlight. Ok, det finns väl nån enstaka där som inte tar ockerpriser för skitröka, men det finns ju bättre ställen att gå till.

    Jag hade tidigare en tändare från bulldog, som jag lånade ut till en holländare på en annan coffeshop. Självklart skrattade han när han såg trycket på den, och jag mumlade lite om att det var den första coffeshoppen jag varit inne på, och köpte tändaren då. Han tröstade dock mig genom att förklara att han också råkat gå in där nån gång.

    Huga, fan vad luddigt det blev. Klartext: gå inte in på bulldog! :D

  • jack-the-tripper

    Member
    2005-03-08 at 22:07

    quenser:

    Det kommer inte att vara omöjligt, men det kommer att bli dyrt. Inne på centralstationen finns en hotellförmedlare som har öppet ganska sent, men de tar €10 i avgift, och det är säkert bara dyra ställen som har plats kvar. Jag rekommenderar dig verkligen att försöka boka nånting i förväg.

  • reaper

    Member
    2005-03-09 at 09:50

    Okej….Lite svårt å veta vart man ska börja leta. På resebyrån i stan så hade dom ett hotel som kosta 1000kr för 5 dagar det låg 20 minuter från central station.

  • reaper

    Member
    2005-03-09 at 12:13

    Det här börjar bli jobbigt. Hotellet som ligger 20 minuter utanför stan kostar lite över 1500kr för 5 dagar i fall jag bokar nu. Tycker det är lite dyrt med tanke på att man har hört att man kan komma undan med 18 E per natt. VI behöver ju bara nån stans att vila oss. Hur tycker ni jag ska göra..ska jag boka hotellet eller ska jag chansa på att när jag kommer dit lyckas hitta ett billigt vandrarhem mer centralt i stan. Det är omöjligt för mig att boka ett vandrarhem pga av att jag inte har något kreditkort.

  • reaper

    Member
    2005-03-09 at 13:07

    @quenser wrote:

    Det här börjar bli jobbigt. Hotellet som ligger 20 minuter utanför stan kostar lite över 1500kr för 5 dagar i fall jag bokar nu. Tycker det är lite dyrt med tanke på att man har hört att man kan komma undan med 18 E per natt. VI behöver ju bara nån stans att vila oss. Hur tycker ni jag ska göra..ska jag boka hotellet eller ska jag chansa på att när jag kommer dit lyckas hitta ett billigt vandrarhem mer centralt i stan. Det är omöjligt för mig att boka ett vandrarhem pga av att jag inte har något kreditkort.

    Fördelen är är att det där verkar vara ett riktigt hotell med riktiga rum..
    Dom billiga ställen är ofta sovsalar eller små rum med 2-4 våningssängar i varje.
    5 nätter på hotell för 1500:- tycker jag låter OK, särskilt om frukost ingår i priset.
    Men kolla hur förbindelserna går in till stan i förväg och vad det kostar att resa samt hur ofta det går buss/tåg etc..

  • reaper

    Member
    2005-03-09 at 13:38

    Jag tror inte att frukost ingår…sak samma. Ska snacka med min kompis lutar nog åt att vi tar hotelet

  • reaper

    Member
    2005-03-11 at 12:31

    Nu är det lite panik. Enligt resebyrån så finns det knappt några hotell kvar som har rum lediga den helg vi ska dit för då är det påskhelg! Fan…det tänkte ju inte jag på….Ni som har varit i Amsterdam regelbundet..Hur stora är chanserna att vi hittar nånstans att bo? Börjar gå lite ångest….Vill gärna inte sova utomhs i Mars månad….lite för kallt.

  • reaper

    Member
    2005-04-24 at 09:47

    Ni som har varit o Amsterdam, Är det farligt att sova utomhus i Amsterdam, alltså är det som London i kriminallitet synvinkel, vill ju inte bli mördad :D, och jag ska dit ensam hehe

  • reaper

    Member
    2005-04-24 at 16:47

    kom igår från detta underbara land =)… bodde på ett hostel som kostade 20euro/dygn per pers…var lite trångt eftersom det e på en båt =)…men de va rätt soft att gunga omkring helatiden gungade faktiskt helatiden när man vart lite dragen satt man som ett mongo å gungade i ceffe shopsen =).,..men det hette iallfall…New Amsterdam…jävligt trevlig personal åxå kunde fixa det du ville ha annat än de du kunde hanla i en affär alltså =)..men rekomenderar det för er som bara ska sova på stället. som sagt lite trångt i hytten…men dom har ett samlings rum som va soft..rekomenderar dock inte att sova på gatan e rätt många galningar där..inte för att ha fördommar men dom flesta mörka va jövligt jobbiga försökte bara prakka på en en massa skit cokaine å E…å typ saker dom sa va hasch som va ett litet vitt piller, hasch?..uh?!.. tror inte det =)…men men ha en så trevlig resa jo just.. ja slösa 28lakan på en vecka inräknatt logi å kost. + 1st t-shirt 1st skor 2st bong +++att vi rökte så gott som dygnet runt vaknade faktiskt ett antal ggr per natt å rökte =)..trevlig resa peace out!

  • reaper

    Member
    2005-04-24 at 17:02

    en sak att det ingick riktigt nice frulle på New Amsterdam…dom har en hemsida också http://www.discount-hotel-selection.com/rooms.html?lid=en&rid=6&cid=75&sid=-2140479&hid=10868 står dock annat än vad vi fick men men går ju att ringa dom..trevlig resa peace

  • reaper

    Member
    2005-04-24 at 19:52

    @Pepparkaksmannen wrote:

    Ni som har varit o Amsterdam, Är det farligt att sova utomhus i Amsterdam, alltså är det som London i kriminallitet synvinkel, vill ju inte bli mördad :D, och jag ska dit ensam hehe

    Det kan vara jävligt beroende på område i amsterdam om du tänkt sova ute. lol

    Phreakish

  • reaper

    Member
    2005-04-24 at 21:33

    Hehe hade en sjuk tanke innan, att för att klara mig skulle jag dra till värsta snobb området bara sätta mig vid vägkanten röka en joint sätta på min walkman dansa o allt haha :D

Page 2 of 3

Log in to reply.