Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Val av strain och belysning – Lowryder/Top 44 – HPS 150/250W

  • reaper

    Member
    2009-03-23 at 21:42

    @HaschHitler wrote:

    @DonDado wrote:

    @sorsha wrote:

    ja eller så struntar du i att köpa en blå LE efterssom du inte ska vegga dina LR.. så kapar du kostnaderna med 50%. blir mycket mer stelth med LE

    Menar du att AF strains inte behöver blått ljus vid vegg lika mycket som icke AF?

    eller blir det bara mindre nödvändigt?

    Det sägs ju att AF strains blommar från dag 1. Om detta betyder att de inte har ett huvudsakligt behov av blått ljus den första tiden har jag ingen aning om dock!

    Inte jag heller…

    Men det var inte det som jag skulle skriva. Jag ville bara snabbuppdatera om att jag nu har testkört setupen sedan ungefär 19-tiden medan jag byggt ljusfällor. Utan ljusfällor och kolfilter ligger tempen på ungefär 26ºC. Nu hoppas jag bara att jag lyckas hålla mig under 30 med ljusfällorna på och efter hela dagen! Vi får se hur bra det går… Ska fortsätta bygga imorgon kväll.

    Jag verkar dock klara mig undan kanalfläkt i alla fall, vilket känns jävligt skönt.

    Mvh/fdstoner

  • reaper

    Member
    2009-03-23 at 21:53

    Hur satte du dina fläktar och insug????

  • reaper

    Member
    2009-03-24 at 06:33

    @Gaviota wrote:

    Hur satte du dina fläktar och insug????

    Inget speciellt sätt. Ett hål för fläkten högst upp och ett stort passivt insug längst ned. Vi får se hur det blir med ljusfällorna, förhoppningsvis blir det klart idag så kan jag börja posta lite bilder också.

    Mvh/fdstoner

  • reaper

    Member
    2009-03-24 at 15:52

    Jag har kapat min vent slang idag, desto kortare väg att blåsa ut luften borde ju vara bättre. Får se om det kan sänka min temp lite.
    Har du byggt något kolfilter ännu? hur blev det med ljusfällorna?

  • reaper

    Member
    2009-04-13 at 12:44

    Om någon snubblar över den här tråden finns mitt bygge upplagt här:
    https://swecan.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=613310

    Mvh/fdstoner

Page 3 of 3

Log in to reply.