Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Vad tror ni om detta ljus till o börja med?

  • reaper

    Member
    2005-10-20 at 17:05

    men för fan spänn av!

    jag skrev

    Man kan säkert vegga med HPS med men du förlorar en hel del storlek på plantan… tyvärr kan jag inte säga hur det går att vegga med HPS eftersom jag inte har den kunskapen….

    vad förstår du inte? jag visste att man förlorade på att vegga med HPS… men inte hur mycket… och jag följde reglerna och gav mig inte in mer på ämnet än vad jag klarade…

    länge sen du puffa lr?

    ähh jag ger mig… har bttre saker för mig än att diskutera med nån envis människa

  • thc-junkie

    Member
    2005-10-20 at 17:08

    Sluta svamla nu … Du skriver först att man förlorar en hel del storlek på plantan (skitsnack) och sen att du inte vet. Så om inte det är en spekulation så vet jag inte vad som är. Vet du inte med 100% så ska du inte skriva så enkelt är det.

  • reaper

    Member
    2005-10-20 at 17:34

    OFFTOPIC
    Windmaker, det verkar som att du tror dig bemästra ett ämne efter att du läst några trådar här på swecan.
    Det räcker inte.
    Utifrån ditt svar kan man utläsa att du uppenbarligen inte riktigt har nomenklaturen helt klart för dig.
    Ej heller är ditt svar uttömmande eller informativt på en fråga i universitetet.
    Därför får du kritik av THC-Junkie.

    Förmodligen svarade du i all välmening, så ta kritiken på rätt sätt och ta det inte som ett personangrepp.

    Att “ingen annan svarar” på någon timme är inget belägg för att vem som helst ska börja svara.
    Det är ingen fara om en tråd är obesvarad i några dagar.
    Det är viktigare att den blir korrekt besvarad.

    Nomenklatur (urprungligen av latin: nomen calo, att genom namn sammankalla) är det system av termer och beteckningar som används inom ett fackområde.

    ONTOPIC
    Nephrurus:
    Hur många plantor?
    Vilket utrymme?
    Längd på lysrören?
    Hur många watt? har du skrivit redan
    Vad är det för rör?

  • reaper

    Member
    2005-10-20 at 18:18

    Tjenare GrowthMaster!
    Det är just nu 19st plantor (19 av 20 frön)
    utrymmet som dom är i förtillfället är 70x40x40 (l,b,h)
    60cm lysrör till reptiler! vet inte så mkt mer om dom faktiskt?
    dom e bra till reptiler då det ger ett bra “ljus” så de borde väl kunna
    vara bra till växter oxå var min tanke!

  • reaper

    Member
    2005-10-20 at 18:51

    Det fungerar fint att vegga med under en tid…sedan hade jag rekomenderat dig att köra HPS all the way så att säga om du redan har en.

    HPS går väldigt bra att vegga med, vilket jag gör ideligen, försök dock att hålla tempen nere under vegg.

    windmaker: Som sagt..detta är ett U-forum ingen onödigt snicksnack och inga spekulationer. Inget personligt, utan det är reglerna.

    Må bäst…

  • reaper

    Member
    2005-10-21 at 19:01

    Reptilrören har jag läst ska vara samma som växtljusrören.
    Men det är inget jag just nu kan garantera till 100% att det stämmer.

    Försök att ha rören och lampan ca 5 cm ifrån topparna, men kolla plantorna mellan varven ifall dom skulle göra sig illa.
    Detta kanske du visste redan.

    Du har ca 3 kvadratfot i ditt nuvarande utrymme.
    Utifrån de uppgifter du gett skulle jag vilja påstå att du har 1,2 tredjedelar av rekommenderat ljus.
    Hur länge du vill köra på detta är upp till dig, men ska du driva upp 19 stycken plantor är en snar start av HPS:en att rekommendera.

    Hur länge har du tänkt att vegga dom?

  • reaper

    Member
    2005-10-21 at 21:24

    va gör man här i cannabis odlings forumet?
    man blir bara vilsen, inte jag men åter tusen andra
    de ljugs hit å de ljugs dit,
    nu är de kris.
    Kan du inte svaret
    så svara inte, sök å kolla upp lite innan du svarar,
    vill du snacka strunt
    gör det i coffeeshoppen,
    här lär sig nya medlemmar att bli mästerodlare
    men va gör folk? dom är inte säkra på svaret å drar till en chansning
    vem vinner på de?

    Mvh

Page 2 of 2

Log in to reply.