Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Thyphoon guerilla, Danmark 2010

  • outdoorfreak

    Member
    2010-03-26 at 13:48

    @Wayne wrote:

    @outdoorfreak wrote:

    @shakakaw wrote:

    Han rycker inte upp hanarna.

    Det gör han nog, iaf på nått ställe. Sen tycker jag att han borde rycka upp de absolut tidigaste hanarna på alla ställen, så att THC-halten i Thyphoon inte dör ut. De tidigast blommande plantorna har nämligen lägst halter cannabinoider.

    Då skulle han ju behöva rycka upp de tidigaste blommande honorna också.
    I det är fallet är det nog smartast att låta de förökas bäst de vill, för att behålla så stor genetisk variation som möjligt.

    Tror du inte det blir tillräcklig variation om man enbart tar bort de allra tidigaste hanarna?

    Anledningen att jag skrev hanarna, och inte individerna, va just det att de tidigaste hanarna är ju dom som kommer till skott, så att säga. De senare blommande hanarna, som iaf i regel har högre THC halt än dom tidigare blommande, får ju inte i närheten samma chans att sprida sina gener vidare.
    Om man även skulle ta bort de tidigaste blommande honorna så kommer ju Thyphoon´s tidiga blom påverkas kraftigt till det negativa. Låter man däremot alla honor stå kvar och enbart tar bort de tidiga hanarna så blir ju både de tidiga honorna och de senare honorna befrukade med hanar som har lite högre THC halt.

    Därför tror jag på att plocka bort de allra tidigaste hanarna, vi vill ju inte ha industrihampa i slutändan.

  • microgrow

    Member
    2010-03-26 at 13:51

    Små odlare my ass 😆 Men sånt gillar jag så kör på! 8)

  • shakakaw

    Member
    2010-03-26 at 18:52

    Det blir inte industrihampa bara för att man inte kör selektivt.

    Isf. Skulle ju alla landraces och cb som växer fritt vara helt helt helt värdelöst då det gjort det så länge.

  • outdoorfreak

    Member
    2010-03-28 at 15:43

    @shakakaw wrote:

    Det blir inte industrihampa bara för att man inte kör selektivt.

    Isf. Skulle ju alla landraces och cb som växer fritt vara helt helt helt värdelöst då det gjort det så länge.

    De plantor som växer fritt i ex. Nepal behöver ju varken blomma lika tidigt eller lika kort som plantor som växer fritt i ex. Sverige.

    Har själv hittat vildhampa i Sverige och det hade ju helt klart THC i sig men inte mycket vill jag lova.

  • reaper

    Member
    2010-04-02 at 17:22

    @Tanska wrote:

    Så börjar säsonen igen! Mycket kall vinter i Danmark, snö från december till marts, nu ändligen borta. I dag fjärnat gamla stjälkor, gödslat (organisk kycklingsgödsel), kalkat och kultiverat, och viktigast: Spridat ca 2000-3000 Thyphoon (2. sortering, men förhoppningsvis många bra ändå). Ju, det är extensivt lantbruk! Många djur och fåglar finnar ju på att äta dessa frön, så jag är nöjd om 100 groddar. – Allt tok väll ca en timma, mycket bra jord detta ställe!

    Camouflerad till sist:

    Hur mycket kycklinggödsel hade du ut ? Har 2 kg.. räcker det eller blir det för mycket/lite ?

  • popanonikok

    Member
    2010-04-02 at 18:12

    När får vi en update?

  • tanska

    Member
    2010-04-02 at 19:29

    Till Hemmaodlaren: 2 kg kycklingsgödsel är till många kvadratmeter, stark gödsel!

    Tittade idag på stället, dom börjar grodde efter 12 dagar, temperatur har varit 2-8 grad, en del regn:

  • popanonikok

    Member
    2010-04-02 at 20:29

    Hur många har tittat upp? :)

  • joar

    Member
    2010-04-03 at 00:37

    Grym tråd. Är imponerad och inspirerad…
    Lycka till.
    mvh Joar :hippie:

  • stenadeolle

    Member
    2010-04-03 at 11:33

    Lycka Till 😉

  • bomben

    Member
    2010-04-03 at 13:43

    Håll koll på den där med ett dubbelt blad! :D
    att det ser bra ut behöver jag knappast tillägga då du vet precis vad du pysslar med :) lycka till!

  • jamaicanrastafari

    Member
    2010-04-03 at 21:48

    And he gos again :D Fattar inte det är ju kallt. :?

  • tanska

    Member
    2010-04-04 at 14:24

    @popanonikok wrote:

    Hur många har tittat upp? :)

    Tja, svårt att säga hur många, vill ju inte trampa inn i mitten, gissar 50-100… Står dock inte särskilt tät, hoppas på fler:

  • reaper

    Member
    2010-04-04 at 15:33

    Fan va grymt Tanska!

    Ska göra samma sak sak som dig, men hoppas att det bara blir honor med e blir de ju inte om man har 100 frön =)

  • highman

    Member
    2010-04-04 at 19:42

    är det inte litte tidigt att börja plantera dom nu det är ju kalt ute bor i skåne och i danmark kan det ju inte va mycket varmare än här

Page 2 of 10

Log in to reply.