• reaper

    Member
    2006-01-08 at 15:45

    @Haschtomten wrote:

    @sacrificial_herbalist wrote:

    Grobarheten hos de Thaipanfrön jag fick är på gränsen till obefintlig, efter nio dagar har ett frö slagit rot, och utvecklas fortfarande. Om ni inte redan börjat gro så föreslår jag att ni gör det nu då det verkar ta en stund.

    Ser ut som om jag får kila och köpa jiffys idag då..
    Har latat mig lite väl här hemma senaste veckan 😳
    Hur planterade du dom, medium etc??

    Pappersmetoden ståendes under ett varmt element, fröet planterades sedan i jord. Den har börjat sticka upp nu så det verkar finnas liv i rackaren iallafall. Jag hoppas fortfarande på de andra men det fördröjs väl några veckor..bleh.

  • reaper

    Member
    2006-01-08 at 17:11

    När väntas de första fröna vara klara? :wacko:
    Är riktigt intresserad hur som helst.. :D

  • reaper

    Member
    2006-01-08 at 20:29

    Är lätt klart innan April iaf.

  • reaper

    Member
    2006-01-18 at 10:44

    jag har stött på lite problem så jag kan nog inte börja odla förrän slutet av månaden:oops: , men jag lovar att inte svika er…

  • reaper

    Member
    2006-01-24 at 23:07

    Blir det några frön så finns dom i tid till säsongen 😉
    Mitten av April tänkte jag ha frön klara för packetering.
    Fick fördröja några andra i vegg för att kräam till dom lite här så mina går i jorden imorgon eftermiddag, ska bli intressant att se hur många som vill gro..

    Sacrifival: Hur gick det för dina, hur många kom upp?

    Någon som odlat Thaipan inomhus och kan säga något om blomningstiden :?:

  • draken

    Member
    2006-01-25 at 12:50

    ..en gammal bild kan man väll bju på :D Jag kom aldrig så långt med dessa, ska se om jag hittar en bild som visar hur långt.

    (Thaipan under Fluora77 och Cold White.)

  • reaper

    Member
    2006-01-25 at 21:14

    Två av mina kom upp. :(
    Se min bildtråd för progress.

  • reaper

    Member
    2006-01-26 at 01:00

    @sacrificial_herbalist wrote:

    Två av mina kom upp. :(
    Se min bildtråd för progress.

    Tråkigt värre!
    Vi får se hur det går här hemma, borde ha någon uppe efter helgen..
    Jiffys & minidrivhus brukar få sprutt på det mesta tycker jag.

  • reaper

    Member
    2006-01-27 at 11:32

    Roligt och se att vissa är seriösa och bidrar med att odla frön. Uppskattas av många här på swecan och av mig. Är hemskt intresserad av att hjälpa er med denna Thaipan, finns det frön så skicka gärna ett meddelande. Tänkte eventuellt man kan korsa också och leka lite.

  • reaper

    Member
    2006-02-25 at 02:53

    Måste bara kolla hur det går med thaipan-fröerna.. 8)

  • reaper

    Member
    2006-03-04 at 10:00

    Har vart så himla seg, tänkte sätta igång m Thaipan redan förra året. Är det någon som kan skänka mig bara typ några stycken? Kan byta med skunk x superhaze (10 taipan mot 15 av mina).

  • reaper

    Member
    2006-03-05 at 19:48

    Hur går det för er andra då?
    Mina Thaipaner har ännu inte tittat upp och de har hur länge som helst. Tog och testade Drakens andra frön(CSxG13xHP) och de grodde allihopa på direkten..då kunde jag konstatera att Thaipanfröna var gamla och utslocknade. Fett trist eftersom jag hade sett emot att testa Thaipan, men nu blev det som Gaia ville och det blev något annat.
    Hade gärna skickat några frön till tiger om det var så att mina faktiskt inte var döda allihopa. :(

  • reaper

    Member
    2006-03-06 at 14:58

    är det någon som har lyckats med thaipan fröna. Skulle vara härligt om någon kunde få upp några plantor så att den strainen inte går förlorad.

  • Weedzor

    Member
    2006-03-08 at 13:54

    Jaa snälla, Thaipan åt folket !!!

Page 4 of 4

Log in to reply.