Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Taguts mini Gaderob 3xLR Update 060517

  • reaper

    Member
    2006-05-05 at 18:49

    aldrig rökt lowrider mig veterligen, vad har det för THC halt? är det fint röka? ser fint ut det där ivf 8)

  • reaper

    Member
    2006-05-06 at 15:49

    @stoned_bela_lugosi wrote:

    aldrig rökt lowrider mig veterligen, vad har det för THC halt? är det fint röka? ser fint ut det där ivf 8)

    Jag vet faktiskt inte. Har aldrig provat att röka LR och detta är tekniskt sett min första odling. Jag har haft tre stycken misslyckade försök, där den första var jag helt grön och använde på tok för lite ljus och för långt ifrån (ca 5st 11w LE lampor i en stor dubbelgaderob) och växten dog. Andra gången var väl ett halv lyckat resultat förutom att det blev en hane, tredje gången hade jag på tok för liten kruka så att den hann torka ut på en dag och dog.

    Men om ett par veckor så kan jag ge dig ett svar på det 😆

    Är det någon som kan komma med ett förslag på hur jag ska få dom att växa lite på höjden? Nu är dom ca 1½ månad gamla och därför borde bara ha ett par veckor kvar, men dom är inte högre än en decimeter.. Lite väl lågt även för att vara en lowrider.. Jag har läst att dom ska bli mellan 20-40 cm så mina är väldigt små isf.

  • reaper

    Member
    2006-05-10 at 15:23

    Hade det inte varit svårt att odla större plantor om du nu vill hålla dom små..?

    Ok, Vad har du timern på för ljustimmar? När började dom blomma? Hur mkt jord får de 4plantorna du har?

    Längre tid i vegetativt stadie låter plantorna växa hur stora du vill, tills dess att dom sätts i blomm då växer dom till 2x 3x 4x sin storlek!
    Har dock för mig att LowRyder® är autoblommande och börjar blomma av sig-själv..

    CB plantans rötter behöver MKT plats! Dom vill kunna andas, röra sig och plocka till sig vätska och näring! Vissa odlingsskolor säger att en stor balja är bättre än fler småkrukor. Av erfarenhet vet jag att det får va en jäklans stor balja isf! 4plantor behöver ca 60-70liter jord för att fullgott resultat ska uppnås med balja. Höjden på baljans kanter är oxå av vikt då CB plantans ledrot behöver ett djup av 20-40cm för optimal tillväxt (detta är inte jämnförbart i hydrosystem)
    Med krukor är 7-15Liter lagom per kruka = 28 – 60 liter jord för dina 4plantor.

    Att flytta dina lampor längre ifrån plantorna innebär bara att de får mindre energi och letar mer genom att sträcka på sig. Ha dock i åtanke att det du vinner i längd förlorar du i blommklustertäthet, eller Bud storlek/täthet om du så vill, men är det enbart en lång stam du vill åt så är det bara att höja på…

    Vet inte om det finns så mkt du kan göra åt just denhär skörden, försätt som du gör för även om dom är små så är dom jätte fina! Glöm inte tillsätta mer Fosfor från ca 3.e-4.e veckan i blom och sluta helt med näring sista veckan så får du större och godare skörd! kan även ändra ljuset till 14timmar denna tid, tester visar att detta ökar skörden ännu mer! Eller som en odlare utryckte sig,

    .. ställde om till 14 tim ljus i flush-veckan och plantan bokstavligen exploderade med blommer ungefär som när man släpper en kinapuff i en cola burk

    Tipset jag kan ge dina blommande LowRyder är att låta dom leva livet färdigt och starta nästa odling förberedd med bättre förutsättningar för dina plantor!

    [/i]

  • reaper

    Member
    2006-05-10 at 16:22

    @xenom wrote:

    CB plantans rötter behöver MKT plats! Dom vill kunna andas, röra sig och plocka till sig vätska och näring! Vissa odlingsskolor säger att en stor balja är bättre än fler småkrukor. Av erfarenhet vet jag att det får va en jäklans stor balja isf! 4plantor behöver ca 60-70liter jord för att fullgott resultat ska uppnås med balja. Höjden på baljans kanter är oxå av vikt då CB plantans ledrot behöver ett djup av 20-40cm för optimal tillväxt (detta är inte jämnförbart i hydrosystem)
    Med krukor är 7-15Liter lagom per kruka = 28 – 60 liter jord för dina 4plantor.

    Vet inte om det finns så mkt du kan göra åt just denhär skörden, försätt som du gör för även om dom är små så är dom jätte fina! Glöm inte tillsätta mer Fosfor från ca 3.e-4.e veckan i blom och sluta helt med näring sista veckan så får du större och godare skörd! kan även ändra ljuset till 14timmar denna tid, tester visar att detta ökar skörden ännu mer! Eller som en odlare utryckte sig,

    .. ställde om till 14 tim ljus i flush-veckan och plantan bokstavligen exploderade med blommer ungefär som när man släpper en kinapuff i en cola burk

    Tipset jag kan ge dina blommande LowRyder är att låta dom leva livet färdigt och starta nästa odling förberedd med bättre förutsättningar för dina plantor!

    [/i]

    men det handlar ju om LR. Kan den verkligen behöva 7-15 liter jord? Som sagt så är den autoblommande och ljuset har jag hört att den ganska okänslig för (den funkar med 16-24 timmar solljus/dag.).

  • reaper

    Member
    2006-05-11 at 18:37

    Längre tid i vegetativt stadie låter plantorna växa hur stora du vill, tills dess att dom sätts i blomm då växer dom till 2x 3x 4x sin storlek!
    Har dock för mig att LowRyder® är autoblommande och börjar blomma av sig-själv..

    >Act< du kanske ska läsa hela inlägget innan du komenterar.. :roll:Om LowRyder behöver samma utrymme till rötterna som alla andra CB plantor vet jag inte säkert, men om en planta stannar i växt är helt klart rotutrymmet av vikt! Inget annat (förutom gener helt enkelt) jag kan tänka mig då dom ser väldigt fina och friska ut i övrigt.

  • reaper

    Member
    2006-05-11 at 20:38

    >xenom< du kanske ska förklara vad du menar innan du kommenterar.. :roll:Ärligt talat så förstår jag inte vad du refererar till med det senaste inlägget. Du nämner ju i det tidigare inlägget jag citerade att han skulle ha 28-60 liter jord för 4 plantor, men vad jag förstår så behövs det inte så mycket och jag ställde en fråga om du visste något jag inte. Antagligen har du inte odlat LR eftersom du “har för dig” att den är autoblommande, så då får någon annan svara på det. Du kanske missförstod mitt inlägg, men då skall du inte använda “roll eyes”. Och det är klart att jag läste hela inlägget.Plantan är max 40 cm, det är rimligt att den har mindre utrymmesbehov.

  • reaper

    Member
    2006-05-11 at 23:50

    känner inte till lowryder, är inne på min första odling, men jag kan säga att rotutrymme spelar stor roll för tillväxten, har personligen fått omplantera 2 gånger så jag rekommenderar starkt alla att plantera i feta krukor första omplanteringen… så fort jag planterat om har växten ökat dramatisk och dom har konat ner hela lägenheten, vilket jag tar som ett sundhetstecken… hursomhelst, vad jag förstått så är 40cm för LR ganska bra :D

  • reaper

    Member
    2006-05-12 at 16:45

    @xenom wrote:

    Hade det inte varit svårt att odla större plantor om du nu vill hålla dom små..?

    Ok, Vad har du timern på för ljustimmar? När började dom blomma? Hur mkt jord får de 4plantorna du har?

    Längre tid i vegetativt stadie låter plantorna växa hur stora du vill, tills dess att dom sätts i blomm då växer dom till 2x 3x 4x sin storlek!
    Har dock för mig att LowRyder® är autoblommande och börjar blomma av sig-själv..

    CB plantans rötter behöver MKT plats! Dom vill kunna andas, röra sig och plocka till sig vätska och näring! Vissa odlingsskolor säger att en stor balja är bättre än fler småkrukor. Av erfarenhet vet jag att det får va en jäklans stor balja isf! 4plantor behöver ca 60-70liter jord för att fullgott resultat ska uppnås med balja. Höjden på baljans kanter är oxå av vikt då CB plantans ledrot behöver ett djup av 20-40cm för optimal tillväxt (detta är inte jämnförbart i hydrosystem)
    Med krukor är 7-15Liter lagom per kruka = 28 – 60 liter jord för dina 4plantor.

    Att flytta dina lampor längre ifrån plantorna innebär bara att de får mindre energi och letar mer genom att sträcka på sig. Ha dock i åtanke att det du vinner i längd förlorar du i blommklustertäthet, eller Bud storlek/täthet om du så vill, men är det enbart en lång stam du vill åt så är det bara att höja på…

    Vet inte om det finns så mkt du kan göra åt just denhär skörden, försätt som du gör för även om dom är små så är dom jätte fina! Glöm inte tillsätta mer Fosfor från ca 3.e-4.e veckan i blom och sluta helt med näring sista veckan så får du större och godare skörd! kan även ändra ljuset till 14timmar denna tid, tester visar att detta ökar skörden ännu mer! Eller som en odlare utryckte sig,

    .. ställde om till 14 tim ljus i flush-veckan och plantan bokstavligen exploderade med blommer ungefär som när man släpper en kinapuff i en cola burk

    Tipset jag kan ge dina blommande LowRyder är att låta dom leva livet färdigt och starta nästa odling förberedd med bättre förutsättningar för dina plantor!

    [/i]

    Jag vet att dom är små, Lowrider blir inte stor, ca 20-40 cm enligt joint doctor som skapade strainen, och även om han tar i och dom bara blir 15-25 cm så är mina plantor på 10cm. Dvs idag, inte när jag frågade. Så jag tyckte att dom var små även för att vara en liten sort. Även en dvärg kan vara kortväxt för att vara en dvärg.

    Jag har haft timern på 18/6 under hela förloppet. Då lowrider är autoblomande och inte har något vegg stadium alls så går det inte att låta dom växa till sig innan man sätter i blom, dom visar kön redan på tre veckor.

    Byttan som jag använder för fyra plantor borde hålla runt 20 liter. En av sötnosarna tyckte jag såg färdig ut redan i förrgår så hon klipptes ner och ligger på tork. Hennes rotsystem var inte särskilt stort alls. Hon var iofs den minsta av alla men jag blev förvånad hur litet det var, fanns gott om plats för mycket mera rötter.

    Det enda jag kan tänka mig att jag har gjort fel är att jag har vattnat lite väl mycket kanske. efter vecka två så fick dom säkert 2 liter vatten per dag. Det fick inte riktigt torka ut helt mellan vattningarna. men ytan var torrast då jag bottenvattnade, så det fanns gott om luft i jorden, detta med en väldigt luftig blandning av jord. Och rotsystemet på den honan som offrades såg friskt och fint ut förutom att det var litet.

    Kan det ha varit övervattning?

  • reaper

    Member
    2006-05-12 at 17:04

    Men det är väl dax för en update oxå tycker jag. :D

    För dom som inte tror att lowrider har något potential:

    En bild på Big fat Momma:

    Hon är ca 9 cm hög.

    Min avelstjur:

    Han är ca 19 cm hög.

    En bild på Model Momma:

    Hon är ca 11 cm hög.

    Och så har vi Lillan:

    Big Momma och Model Momma är båda befruktade och har små frön som växer i sig. 😆

  • reaper

    Member
    2006-05-16 at 23:10

    Avelstjuren hade gjort sitt och är nu M.I.A. Jag samlade massor av pollen från honom så jag kände mig nöjd efter han hade befruktat flickorna. Nu har det även visat sig att Lillan är oxå en pojke. Så jag undrar om folk anser är vettigt, om jag ändå är ute efter frö produktion, borde det inte vara bättre att ha pollen från mer än en hane? Inte för att någon kommer att svara, kanske jag som inte kan ställa frågor på rätt sätt.

    Jag trodde inte att jag skulle få några frön då från början fanns ingen hane, men det löste sig fint och här har vi Big Fat Momma med hennes frökapslar. :D

    Å just ja, det är bara tre kvar nu.

  • reaper

    Member
    2006-05-17 at 06:40

    Angående att ha fler hanar så tror jag att du borde rikta in dig på att selektera den hane som uppvisar flest egenskaper du vill ha, exempelvis den som växte upp snabbast, den som ser mest frisk ut, den som är störst/minst, den som är bredast/smalast osv.

    Sen låter du den hanen pollinera alla honorna och så får du fler frön med positiva egenskaper.

    Fina bilder btw.

  • reaper

    Member
    2006-05-17 at 08:24

    Har browsat genom din tråd lite från och till så det är väl dags att man skriver i den nu.
    Dina honor ser riktigt buskiga och fina ut, speciellt bollen till höger. ;)
    Verkar som om 2 av mina LR kommer bli nåt åt det hållet. Jag har en i min setup som dragit iväg som bara den, säkert 3 ggr så stor som de andra två, så den kommer bli en stolt mamma.. :)

    Ser riktigt fint ut iaf, hoppas du får fett med frön att leka med sen. :)

    :hippie:

  • reaper

    Member
    2006-05-17 at 09:04

    fina plantor där :D .
    dom ser smaskens ut, :D ..

    haa såg en sak ..
    vi har lika morgonrock ;)
    fett sköna e dom :D ..
    fast ja har bytt upp mej nu till en hästens :D

    må bra

Page 2 of 2

Log in to reply.