• reaper

    Member
    2006-04-10 at 16:26

    Jag är mod och inte admin men måste till slut svara.

    Vi har inget intresse av att göra reklam för swecan i större sammanhang.
    Vi växer i lagom takt nu och har inte behov av att skriva folk på näsan att vi finns.
    Däremot kan jag tänka mig att Normal sammanställer en bok av något slag i framtiden.
    För Normal har behov av att synas…

    En wiki är ju trevligt, men svårt att hålla koll på, så jag personligen tycker inte det heller är aktuellt just nu.

    Tråkigt att såga den goda idén men jag passar ändå på att säga att det som sker i swecans namn ska ske i swecans regi…

    Pink, du verkar ha lite idéer och det ska vi nog ta till vara på, på något sätt…

    kram
    C.

  • raja-ram

    Member
    2006-04-10 at 18:48

    En wiki vore minst sagt trevligt och skulle kunna lösa problemet med att samma frågor ställs om och om igen. Tillsammans skulle vi kunna bygga upp en enorm faktabank. :)

  • reaper

    Member
    2006-04-10 at 18:56

    Jag tycker Swecan skulle kunna bli en så kallad Coffetable book. Stort format, många stora fina bilder. Gärna ganska brett med information, men i kortform så som det är i den typen av böcker. Man behöver inte mer för att friska upp sitt minne eller bara få en uppfattning om det är intressant eller inte.

    En bok som ligger framme och kan vara en konversationsstimulerare när man har folk över på fika. :)

  • reaper

    Member
    2006-04-10 at 19:55

    Skulle inte vara helt fel med att inkludera lite java till själva chatten så folk kan ta sig in utan att behöva ladda ner program. Skulle nog få lite mer människor där då ;)

  • reaper

    Member
    2006-04-10 at 20:03

    En del av oss har pratat om en wiki, men det skulle kanske vara med en arbetsgrupp som går igenom och tar bort felaktigheter isåfall.
    Så som sagt är det inte aktuellt just nu.

    För jag håller med om att det finns förtjänster med en sån.

    instämmer
    C.

  • reaper

    Member
    2006-04-10 at 20:21

    Magiska Molekyler har en wiki om psykedeliska droger som verkar fungera rätt bra. Det skulle kunna vara något att om man inte gör en bok så kan man göra en wiki om cannabis, cannabiskultur och allt omkring.

    En wiki är inte alls svårkontrollerad, utan alla versioner av sidorna sparas så om någon gör något “fel” så går det snabbt att återställa sidan till föregående form. Det går även att sätta rättigheter för vilka som ska få ändra sidorna och bara tillåta att ickeregistrerade skickar in förslag som sedan moderatorerna lägger in. Men om man ser på hur bra det funkar med Wikipedia så behöver man troligen inga dylika restriktioner.

    http://www.magiskamolekyler.org

  • pink

    Member
    2006-04-10 at 21:06

    @DrPhilifjonkan wrote:

    Magiska Molekyler har en wiki om psykedeliska droger som verkar fungera rätt bra. Det skulle kunna vara något att om man inte gör en bok så kan man göra en wiki om cannabis, cannabiskultur och allt omkring.

    En wiki är inte alls svårkontrollerad, utan alla versioner av sidorna sparas så om någon gör något “fel” så går det snabbt att återställa sidan till föregående form. Det går även att sätta rättigheter för vilka som ska få ändra sidorna och bara tillåta att ickeregistrerade skickar in förslag som sedan moderatorerna lägger in. Men om man ser på hur bra det funkar med Wikipedia så behöver man troligen inga dylika restriktioner.

    http://www.magiskamolekyler.org

    Tack gammal_christianit för din uppmuntran!

    Ja DrPhilifjonkan du menar: http://wiki.magiskamolekyler.org/index.php/Huvudsida
    Ser bra ut. Jag visste inte att den fanns! Min ursprungsidé var att ta med mig swecan var jag än är, och då skulle boken vara oslagbar – som en kollektivt skriven Mary Jane bibel, typ! En wiki är bra.

    Vänligen Pink

  • reaper

    Member
    2006-04-10 at 21:15

    haha :D Så sant som det är sagt pink

  • reaper

    Member
    2006-04-11 at 11:05

    En bra idé det här. Fast hur blir det egentligen med trovärdigheten på innehållet? Jag menar – att sammanställa en bok genom att använda sig av inlägg skrivna på ett forum?

    Hur som helst hade en wiki varit kul.

  • pink

    Member
    2006-04-11 at 13:56

    @Daelan wrote:

    En bra idé det här. Fast hur blir det egentligen med trovärdigheten på innehållet? Jag menar – att sammanställa en bok genom att använda sig av inlägg skrivna på ett forum?

    Hur som helst hade en wiki varit kul.

    Läs trådarna i Universiutetet. Det duger åt en bok. Åtminstånede för mig! Duger ett forum, så duger väl en wiki oh duger en wiki att läsa så duger väl en bok att göra det? Poängen är att kunna ta med sig innehållet i forumen!

  • reaper

    Member
    2006-04-11 at 14:36

    Som sagt kommer swecan inte att ge ut en bok baserad på forumets trådar.
    Tyvärr…

    påminner
    C.

Page 2 of 2

Log in to reply.