Ett svenskt cannabisforum › Forums › Swecan › Om Swecan › SweCan nere för bredbandsbolagets kunder?
Har någon kontaktat BBB ännu?
Skicka ett mail innehållandes tracert och en beskrivning att detta gör att ni inte kan nå ett webhotell i holland, vad som hostas på webhotellet har de inte med att göra, dessutom lägger de ingen värdering i detta[att det är en cannabis-sida, detta skulle potentiellt kunna drabba hundratals hemsidor så det ligger i deras intresse att fixa detta.
Men om ingen påtalar routing-problemet så kommer det finnas kvar där…
Må bäst…
Har snackat med kundtjänst, de skulle kolla på problemet.
Ang. block så sa han att “det är inget vi lägger oss i, även om sidan handlar om att odla cannabis, alla har sina hobbies”
- kefir wrote:Har snackat med kundtjänst, de skulle kolla på problemet.
Ang. block så sa han att “det är inget vi lägger oss i, även om sidan handlar om att odla cannabis, alla har sina hobbies”
Skön kundtjänst
Undrar om telia skulle svara likadant
Alla ISP´s skulle förmodligen svarat likadant.
De skiter i vad du skall titta på utan de vill ha en fullt fungerande nät åt sina kunder, privata och företag.
Må bäst…
precis hittat tillbaks jag.. Får lov att köra genom proxy men det stör mej inte nämnvärt. Skönt att hittat tillbaks i alla fall, fick lov att börja kolla runt lite på flashback, usch..
Kör oxå på proxy för att få det att funka. Men webmailen kommer jag inte åt hur jag än gör. Väldigt irriterande!
Har själv BBB, men jag har inte haft några som helst problem.
Jag har testat alla dresser jag hittat, ink. den korrekta. Det närmaste jag kommer är ett felmeddelande där det står att jag ska skriva adressen med https istället för http, men det funkar inte heller. Jag har provat både genom proxy och utan, men nada.
@Pinhead“]Jag har testat alla dresser jag hittat, ink. den korrekta. Det närmaste jag kommer är ett felmeddelande där det står att jag ska skriva adressen med https istället för http, men det funkar inte heller. Jag har provat både genom proxy och utan, men nada.
jag tror det bara går att köra webmailen via https, kanske du har nekat certifikatet.
Kolla lite i inställningar på webbläsaren, känns som felet är där.
Ja, försök rensa dina cookies osv och starta om Firefox eller vad du nu använder!
Troligen har du nobbat protokollet.C.
Nope, inget sånt. Problemet är att jag måste köra via proxy verkar det som. Jag kommer inte åt webmailen då. Testa själva och se om det funkar för er. Gå in på http://www.ievi.net och skriv in adressen till swecans webmail i det nedersta fönstret (inte google-fönstret).
- Pinhead wrote:Nope, inget sånt. Problemet är att jag måste köra via proxy verkar det som. Jag kommer inte åt webmailen då. Testa själva och se om det funkar för er. Gå in på http://www.ievi.net och skriv in adressen till swecans webmail i det nedersta fönstret (inte google-fönstret).
Nepp går inte.. Kanske hitta en annan proxy.
Edit….
http://www.publicproxyservers.com/Provade några random och alla gick, tyvärr är det ju lite mer fix och don att använda dem.
På flera proxys som man skriver i direkt adress får man felmedellande
Could not establish trust relationship for the SSL/TLS secure channel…
Och jag tror att när jag provade dem andra proxy så gick det på min cache för nu går det inte längre heller.
(sorry för ny post men ansåg att ifall någon redan läst och behövde uppdate osv)
The discussion ‘SweCan nere för bredbandsbolagets kunder?’ is closed to new replies.